• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Förtjust i den här färgen på jeans. Vet dock inte om Acne är min grej riktigt.

Någon som har tips på alternativ? Upp till 2k typ.

30O183-102_A.jpg

Du vill ha jeansen men ändå inte för att de är Acne? Visst att man inte måste älska modemärken/fashion men det är väl ändå rätt märkligt tänkt?

Vet ärligt inte vad Barbour håller på med. Spottar ur sig nya modeller i ett rasande tempo vilket bara ökar förvirringen och devalverar märket.

För mig är Barbour antingen:

Beaufort (eller den smalare Bristol)
eller
Bedale (eller den smalare Ashby).

På International-sidan har vi
Original (eller den smalare slim)
och kanske Enfield eller Duke.

Räcker så. :cigar:
Du glömde (minst) northumbria. En riktig klassiker.

Varför är det märkligt att inte veta om det specifika märket är ens grej och be om alternativ?

Om märket indikerade dålig kvalitet - fine. Om det var en synlig logga någonstans - fine. Om det i övrigt var någonting som indikerade att jeansen i fråga hade fel utseende/estetik, skärning, material, stil eller andra attribut som som kunde vara negativa - superfine.

Men: jag vill ha dessa jeans med en annan logga - tramsigt.

Om märket indikerade dålig kvalitet - fine. Om det var en synlig logga någonstans - fine. Om det i övrigt var någonting som indikerade att jeansen i fråga hade fel utseende/estetik, skärning, material, stil eller andra attribut som som kunde vara negativa - superfine.

Men: jag vill ha dessa jeans med en annan logga - tramsigt.
Vad pratar du om, och varför är du så otrevlig?

Vad pratar du om, och varför är du så otrevlig?

Vad jag pratar om? Exakt det jag skrev? Är verkligen bara den (rätt osynliga) loggan på baksidan av byxorna som är ditt problem med dem? Eller är det något annat (typ fit, skärning, material, rålängd) eller något annat som stör dig?

Och...
Läser du verkligen det som otrevligt? Det är skrivet med en rätt neutral ton tycker jag?

Vad jag pratar om? Exakt det jag skrev? Är verkligen bara den (rätt osynliga) loggan på baksidan av byxorna som är ditt problem med dem? Eller är det något annat (typ fit, skärning, material, rålängd) eller något annat som stör dig?

Och...
Läser du verkligen det som otrevligt? Det är skrivet med en rätt neutral ton tycker jag?
Du läser in massa grejer i att jag skrev att jag inte vet om Acne är min grej?

När Floffen sedan rekommenderade en av deras modeller så skrev jag ju att de såg vettiga ut och att jag ska testa dem?

Vill f.ö fortfarande ha alternativ. För jag vet fortfarande inte om Acne är min grej. :)

Det här med att bära morgonrock som ytterrock verkar komma starkt i år, eller?:p (Har nu sett ovanligt många ex här och på andra forum.)
Sorry, kunde inte låta bli...:sorry:
...men tyvärr är det så att jag alltid associerar rockar med "knytband" (finns säkert ett mycket bättre och mer korrekt namn på detta) till morgonrockar...:eek:
5814d19f8118e.jpeg

Du verkar ju alltid ha samma problem. Varför inte bara utgå från en ”överlag god passform” över torson och korta ärmarna?
Du kanske citerade fel inlägg?

I övrigt håller jag inte med dig. De ända plaggen jag haft problem med över torso är Private Whites senaste kollektion, vilket jag är rätt så ledsen över, då jag annars tycker deras grejer är top notch. Mina klagomål kanske har hörts på långa vägar, och blivit en aningen förstärka :)

Det här med att bära morgonrock som ytterrock verkar komma starkt i år, eller?:p (Har nu sett ovanligt många ex här och på andra forum.)
Sorry, kunde inte låta bli...:sorry:
...men tyvärr är det så att jag alltid associerar rockar med "knytband" (finns säkert ett mycket bättre och mer korrekt namn på detta) till morgonrockar...:eek:
5814d19f8118e.jpeg

Smaken är som bekant subjektiv. Personligen gillar jag det!

Du kanske citerade fel inlägg?

I övrigt håller jag inte med dig. De ända plaggen jag haft problem med över torso är Private Whites senaste kollektion, vilket jag är rätt så ledsen över, då jag annars tycker deras grejer är top notch. Mina klagomål kanske har hörts på långa vägar, och blivit en aningen förstärka :)

Stämmer. Fel inlägg som citerades. Verkar bara som du hänger upp dig på ärmlängden vid köp av rockar och kavajer. Låt dem bli justerade istället. Svårt att hitta perfekt passform RTW.

Tillbaka
Topp