• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Jag håller på att kika på ytterrockar och är lite fundersam på vilken längd jag ska välja. Har kikat på en från Oscar Jacobson som slutar strax under skrevet, men mer klassiskt är väl att den slutar vid knäna?

Hur tänker ni kring längden?
Längre! Dina lår kommer tacka dig. Oftast mer smickrande också med lite längd.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Tog tidigt lunch och var hos Lund&Lund och tog mått för 100hands. Ska bli spännande och se resultatet om några veckor.

Barba tog ca 4 minuter på sig när jag måttade för dom.

100hands. En gedigen process på ca 30 minuter. Mycket trevligt.

E22EE860-F8C8-418B-9FD4-6ACF2EF071DB.jpeg
 
Jag håller på att kika på ytterrockar och är lite fundersam på vilken längd jag ska välja. Har kikat på en från Oscar Jacobson som slutar strax under skrevet, men mer klassiskt är väl att den slutar vid knäna?

Hur tänker ni kring längden?
Till knäna eller över knäna beroende på vad det är för typ av rock. I dag görs alla rockar carcoat korta, vilket är trist och kommer kännas lika kul som över halva rumpan kavajerna känns nu. Märkligt att det är så trögt för producenterna att gå ner i längd så man får lite alternativ.
När det gäller OJ kan det vara värt att kolla om det kan sy upp den med en länge längd. Inte så mycket dyrare när jag gjort det med kavajer för att få en mer klassisk längd.
 

Sebbson

Cartier
Till knäna eller över knäna beroende på vad det är för typ av rock. I dag görs alla rockar carcoat korta, vilket är trist och kommer kännas lika kul som över halva rumpan kavajerna känns nu. Märkligt att det är så trögt för producenterna att gå ner i längd så man får lite alternativ.
När det gäller OJ kan det vara värt att kolla om det kan sy upp den med en länge längd. Inte så mycket dyrare när jag gjort det med kavajer för att få en mer klassisk längd.
Intressant, det ligger nog något i att de kortare kan bli omoderna i sinom tid. Jag provade några olika modeller idag och kände nog att de som satt strax ovanför knäna kändes bäst. Jag har beställt hem några olika rockar att prova så får vi se vilken det blir till slut :)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Har nån testat berg&bergs handskar? Är det nåt att hänga i granen? Tänkte dra hem ett par peccary i svart
Har ett par i Carpincho samt Peccary, Carpincho-paret släppte i sömmarna efter några månader(månadsexemplar?), men dom stod för kostnaden att lämna in dom hos en sömmerska. Peccary-paret har jag bara använt i knappt en månad(förra årets version), hittills känns dom stabila och bra.

Har dock inte ägt Hestras Peccary-handskar så kan inte jämföra, deras handskar kostar dock runt 300kr mer än B&B handskar vid ordinariepris.
 
Har ett par i Carpincho samt Peccary, Carpincho-paret släppte i sömmarna efter några månader(månadsexemplar?), men dom stod för kostnaden att lämna in dom hos en sömmerska. Peccary-paret har jag bara använt i knappt en månad(förra årets version), hittills känns dom stabila och bra.

Har dock inte ägt Hestras Peccary-handskar så kan inte jämföra, deras handskar kostar dock runt 300kr mer än B&B handskar vid ordinariepris.
Tack för svaret.

Har ett par från hestra. Nämnvärt är det är en och samma hud som anävts på hestra, men två på bb. Vi får se när jag får dem!
 

Psykel

Patek
Plockade en hyfsat trevlig treknäppt noname-kavaj i 100% ull på Emmaus second hand. För 80kr kan jag nog tycka att det var ett fynd, speciellt med tanke på att den faktiskt satt perfekt på mig! Tillochmed ärmarna, som i 99 fall av 100 är för långa om resten sitter perfekt, var perfekta!
7F8E02F4-B2A2-4502-A2C0-86F5AF073A14.jpeg

Edit: missade att fälla ut ena ficklocket när jag fotade...
 

Sheepdog

Panerai
2-Faktor
Appropå gamla kläder, äger en skjorta från Melka. Fick den ny i födelsedagspresent för x antal år sedan. Har försökt att googla information och undrar om märket fortfarande lever?
IMG_20181124_205055-01.jpeg
 
Topp