Har slag på mina flanell och håller med här, tycker definitivt det är att föredra och även därför jag funderar/funderade på att sätta slag på bomullschinosen.Jag har Manolo x Ströms-byxan som också är en grövre bomull och kör slag, tycker det funkar bra. Blir inte lika skarpt som på ull och lite ledigare känsla, men jag tycker det är snyggt ändå.
Alltid slag på flanell!
Nja. Beror också här på tjocklek på tyg etc om du frågar mig. Hade ett par i lite grövre tjocklek förra vintern och tog bort slagen för de blev ”för mycket”
Byxan är också jävligt mjuk utan stadga så det finns risk att det (slaget) kommer säcka ihop sig lite. Jag har jämförelsevis en vit denim-byxa i grövre tyg men där tygets stadga gör att att det lämpar sig bättre med
Slag. Men som sagt, prova om du känner för det! Man kan alltid göra slag först och ta bort det sen om man ångrar sig. Svårare åt andra hållet...
Provade att vika slag för hand och stryka till det lite och upplevde det nog som att det blev lite för tjockt och styvt i dessa byxor.
Är det korrekt att man först viker in byxslutet uppåt in i byxbenet och sedan viker slaget utåt på den "instoppade" biten? Så man på så sätt får 4 lager tyg i slaget när man gör slag på byxor? (sen syr man väl oftast på ngn slags slitband eller dylikt oxå så det till o med blir lite tjockare i verkligeheten?)