• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

kalufsen

Panerai
Caruso
Finamore
Saman Amel
Crockett and Jones
116234

5070D44D-84AB-46D7-BE9F-D370652013C1.jpeg
 
Ja lite väl pricy tyvärr. Men snygga grejer.


Slår rysskylan till som tidigare i år med temperaturer runt -20 blir det rätt svettigt med ullrock.
Ullrock med tjockare tröja under och dunväst tycker jag funkar till typ -10 ish.
Men tänker att det kan vara rätt schysst med en dunjacka/parkas som man kan ha runt ner till typ -10/15 också
Vad blev det för nån till slut då?
 
Vore skönt att slippa lägga dom pengarna faktiskt..
Vad bär du själv?
Idag körde jag min parka från PW. Tunt fodrad med ull, klarar mig till 0 grader med den ungefär. Ärmarna är ofodrade. Annars blir det ullrock och tjockare lager undertill. Blir det rysslandkallt i år kan jag fundera på att investera på en sån aspesi dunjacka.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Du kan ju tvätta utan att tumla dem? :rolleyes:
edit: såg nu att du redan fått svar! Jag har hört gott om Uniqlo's polos också.
Jag har en uniqlo polo på ingång så hoppas på att dom lever upp till förväntningarna

Annars är jag nöjd med min soft goat polo. Kostart lite mer men otroligt skön
 

Bilagor

  • polo.jpg
    polo.jpg
    22 KB · Visningar: 3

blackcoffee

Rolex
2-Faktor

aximand

Panerai
2-Faktor
Vad säger tvättlappen?

Ull och stickat är jag lite rädd för att tvätta, går ju att paja med både tvätt och torkning... Jag trodde aldrig jag skulle länka till denna tidningen men here goes nothing:

https://www.damernasvarld.se/enkel-guide-sa-tar-du-hand-dina-plagg-i-kashmir-merinoull-och-siden/
Någon gång ska ju vara den första ;) Jag tvättar mina kashmirplagg för hand, men skulle nog kunna tänka mig att prova köra dem i en tvättmaskin på handtvätt och sen låta dem liggtorka.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Jag har en uniqlo polo på ingång så hoppas på att dom lever upp till förväntningarna

Annars är jag nöjd med min soft goat polo. Kostart lite mer men otroligt skön
Har både en Uniqlo polo och en cardigan. Grymt prisvärt! Kommer beställa en till cardigan iaf, hade polon varit lite lite längre hade det blivit en till där med.
 

Psykel

Patek
Har både en Uniqlo polo och en cardigan. Grymt prisvärt! Kommer beställa en till cardigan iaf, hade polon varit lite lite längre hade det blivit en till där med.
Tack för tipset! Kollat runt efter cardigan i ull länge utan framgång (för nån som jag som helst inte vill betala 2.000 kr för en). Helt missat att kolla Oniqlo, så blir nog att dra förbi Stockholmsbutiken och spana i dagarna!
 
Topp