Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tog mått på ett par andra byxor, beställde en testbyxa utifrån midja och innerbenslångd, gjorde några små justeringar på det och nu sitter dem. Blir två par till som belöning om/när nästa tenta blir godkänd.@grodslukarenx Du har erfarenhet av Luxire va? Tänkte höra hur du genomgick måttprocessen, fick du prova några gånger innan det satt bra?
Grymt! Tack! Letat byxor och det är väldigt svårt att hitta det jag är ute efter om man inte kör MTO. Alternativen är Stòffa eller Luxire vid det här laget men jag bor VÄÄLDIGT långt från närmaste stad där Stòffa skulle kunna tänkas dyka upp...Tog mått på ett par andra byxor, beställde en testbyxa utifrån midja och innerbenslångd, gjorde några små justeringar på det och nu sitter dem. Blir två par till som belöning om/när nästa tenta blir godkänd.![]()
@grodslukarenx Du har erfarenhet av Luxire va? Tänkte höra hur du genomgick måttprocessen, fick du prova några gånger innan det satt bra?
Vad går ett par för av motsvarande kvalité till typ incotex/rota/osv?Efter ivrigt påhejande av @M.L. gjorde jag min första beställning från Luxire, vilket jag är mycket glad gör. Jag hade ett par ”favoritbyxor” som jag utgick ifrån när det gäller alla mått och tycker resultatet blev kanon. Anvisningarna för måtten från hemsidan är lätta att följa, svårast tyckte jag nog att knämåttet. Jag beställde ingen textbyxa men gick på ett rätt billigt tyg, som håller fin kvalitet. Bara att hojta till om det är nåt.
Utan att ha provat märkena du nämner vill jag påstå att Luxire är väldigt prisvärt. Bästa chinosen jag ägt, för 900 spänn.Vad går ett par för av motsvarande kvalité till typ incotex/rota/osv?
Ja då blir det ju svårt att jämföraUtan att ha provat märkena du nämner vill jag påstå att Luxire är väldigt prisvärt. Bästa chinosen jag ägt, för 900 spänn.![]()
Ja då blir det ju svårt att jämföra. Jag tänkte mer ett par ullbyxor dock, tycker incotex chinos osv enbart är prisvärda på rea, då man kan få dom för 1000-1500kr ungefär.
Otroligt välklädd!Hörni,
Vi har ju fått en riktigt välklädd minister i Hans Dahlgren. Rätt skönt att se efter alla tafatta slipsknutar à la färdigknuten-på-Dressman (ja, Fridolin, det är dig jag tänker på). Bäst sedan Göran Hägglund.
Och bara för att vara sådär övertydlig - detta var inte ett politiskt ställningstagande![]()
Var något jag noterade igår också under TV4 nyheterna. Blir spännande att se om han kan hålla kvalitén.Otroligt välklädd!
Haha finns ju lite att önska när det gäller passform och ärmlängder, men visst sätt till motståndet så framstår väl även den okej klädde manen som välklädd!Otroligt välklädd!
![]()
SnutlådanOtroligt välklädd!
![]()
Vad betyder det?Snutlådan
Skägget!Vad betyder det?
Aah!Skägget!
Hänglåset!Snutlådan
Haha, jag vettefan om min sarkasm verkligen kom fram i texten där.Haha finns ju lite att önska när det gäller passform och ärmlängder, men visst sätt till motståndet så framstår väl även den okej klädde manen som välklädd!![]()
@grodslukarenx Du har erfarenhet av Luxire va? Tänkte höra hur du genomgick måttprocessen, fick du prova några gånger innan det satt bra?
Inför min första beställning mätte jag 5 olika byxor och tog måtten till olika delar (midjehöjd, bredd vid knäna etc) från de byxor som satt bäst just där. Jag hade tur och mitt första par satt nästan helt perfekt (kunde varit 1-2 cm kortare).Efter ivrigt påhejande av @M.L. gjorde jag min första beställning från Luxire, vilket jag är mycket glad gör. Jag hade ett par ”favoritbyxor” som jag utgick ifrån när det gäller alla mått och tycker resultatet blev kanon. Anvisningarna för måtten från hemsidan är lätta att följa, svårast tyckte jag nog att knämåttet. Jag beställde ingen textbyxa men gick på ett rätt billigt tyg, som håller fin kvalitet. Bara att hojta till om det är nåt.
Håller med. Riktigt kul att kunna anpassa byxa/skjorta lite hur man vill. Jag har t ex önskat olika längd på byxbenen, antal knappar fram på skjortan, kragsnibbens längd, storlek på skjortfickan, cargofickor med knäppning mm. De har fixat allt jag hittills har bett om. Skulle du vilja ha en ficka vid ankeln (Jag uppskattar, utöver måtten, att kunna välja alla detaljer som flera frontvecks alternativ, välja knäppning, side justers, ficktyper och slag mm.
Intressant! Vad har det landat på prismässigt för ett par byxor inkl frakt, tull och moms?Inför min första beställning mätte jag 5 olika byxor och tog måtten till olika delar (midjehöjd, bredd vid knäna etc) från de byxor som satt bäst just där. Jag hade tur och mitt första par satt nästan helt perfekt (kunde varit 1-2 cm kortare).
Håller med. Riktigt kul att kunna anpassa byxa/skjorta lite hur man vill. Jag har t ex önskat olika längd på byxbenen, antal knappar fram på skjortan, kragsnibbens längd, storlek på skjortfickan, cargofickor med knäppning mm. De har fixat allt jag hittills har bett om. Skulle du vilja ha en ficka vid ankeln () kan nästan jag lova att de löser det. Men det bästa av allt är att de inte tar extra betalt för speciella önskemål.
EDIT: För att bilder alltid är bättre!Jag beställde t ex ett par byxor med både "elastic side adjusters" och bälteshällor, vilket vid den tidpunkten fick "Deleted member nr****" (formerly known as CarlF) att nästan gå i taket. Naturligtvis utan extra kostnad (nu syftar jag på beställningen från Luxire, inte på ifrågasättandet från en KS:are...även om jag inte behövde betala en spänn för det heller...)!
![]()
Oj, det varierar väldigt beroende på vilket tyg jag valt. Priset för mina byxor har legat på allt mellan ~700-2500. Frakten är billig (10$). I de flesta fallen hade jag inte behövt betala tull och moms. I de få fall där jag blivit ålagd dessa avgifter har det handlat om runt en eller två hundralappar.Intressant! Vad har det landat på prismässigt för ett par byxor inkl frakt, tull och moms?
Inför min första beställning mätte jag 5 olika byxor och tog måtten till olika delar (midjehöjd, bredd vid knäna etc) från de byxor som satt bäst just där. Jag hade tur och mitt första par satt nästan helt perfekt (kunde varit 1-2 cm kortare).
Håller med. Riktigt kul att kunna anpassa byxa/skjorta lite hur man vill. Jag har t ex önskat olika längd på byxbenen, antal knappar fram på skjortan, kragsnibbens längd, storlek på skjortfickan, cargofickor med knäppning mm. De har fixat allt jag hittills har bett om. Skulle du vilja ha en ficka vid ankeln () kan nästan jag lova att de löser det. Men det bästa av allt är att de inte tar extra betalt för speciella önskemål.
EDIT: För att bilder alltid är bättre!Jag beställde t ex ett par byxor med både "elastic side adjusters" och bälteshällor, vilket vid den tidpunkten fick "Deleted member nr****" (formerly known as CarlF) att nästan gå i taket. Naturligtvis utan extra kostnad (nu syftar jag på beställningen från Luxire, inte på ifrågasättandet från en KS:are...även om jag inte behövde betala en spänn för det heller...)!
![]()
Tack!Snygga! Vilket tyg är det? Jag gillar färgen![]()
Det här kändes klart intressant. Ska testa under vårenOj, det varierar väldigt beroende på vilket tyg jag valt. Priset för mina byxor har legat på allt mellan ~700-2500. Frakten är billig (10$). I de flesta fallen hade jag inte behövt betala tull och moms. I de få fall där jag blivit ålagd dessa avgifter har det handlat om runt en eller två hundralappar.
Byxorna på bilden ovan gick på $130 plus frakt.
Tänk på att det är rätt lång leveranstid.Det här kändes klart intressant. Ska testa under våren![]()