Frele
Basic
Vad pratar vi om i tid?Tänk på att det är rätt lång leveranstid.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad pratar vi om i tid?Tänk på att det är rätt lång leveranstid.![]()
Vad pratar vi om i tid?
Har väntat i upp till 8 veckor. Men när man väl satt ett färdigt mönster har jag förstått att det går snabbare.Vad pratar vi om i tid?
Kan ta allt från 10 dagar (men då beställer jag bara utifrån ett tidigare mönster) till jättelänge, då pratar vi några månader i värsta fall, beroende på hur många nya beställningar Luxire har att hantera. Men väntetiden är lätt värt det!Vad pratar vi om i tid?
183cmoptimal byxvidd och fotvidd enligt er? Gillar hur det ser ut på dig @Whedda , vad kör du för specs och hur lång är du?
hur högt har ni byxorna, hur många cm över eller under naveln? klassiska byxor
Väldigt mycket individuellt för vi alla är olika, så blir svårt att svara på optimala byx&fotvidden men kan vara kul att få inputs och ideér från er![]()
Inte kollat utbudet men detta kanske kan vara något @LindrianKan nån tipsa om ett par svarta skinnhandskar till bra pris?
Maila honom, eller skriv på insta. Svarar snabbt, sjukt trevlig och jag skulle inte tro att det är några problem. Har bara näsdukar från honom tyvärr.Nån som handlat av Olof1982? Hur ser det ut med returer och så? Nån som testat skjortorna av hans eget märke?
Oj, det varierar väldigt beroende på vilket tyg jag valt. Priset för mina byxor har legat på allt mellan ~700-2500. Frakten är billig (10$). I de flesta fallen hade jag inte behövt betala tull och moms. I de få fall där jag blivit ålagd dessa avgifter har det handlat om runt en eller två hundralappar.
Byxorna på bilden ovan gick på $130 plus frakt.
returer är lagstadgade.Nån som handlat av Olof1982? Hur ser det ut med returer och så? Nån som testat skjortorna av hans eget märke?
Har en formal button down. Jag är väldigt nöjd. Kragen är mumma och tyget riktigt bra!Nån som handlat av Olof1982? Hur ser det ut med returer och så? Nån som testat skjortorna av hans eget märke?
Om du gillar Levis men vill gå upp i kvalitet är ett bra alternativ att kolla upp Levis Vintage Clothing.Tips på schyssta jeans? Är Levi's fortfarande kung?
Brukar köpa billiga jeans. Lägger betydligt mer pengar på tröjor. Men känner att jag ska köpa ett par lite finare nu.
Har ett par Levi's 511 jag gillar men som är lite för stora 33/32. De flesta verkar dock slutsålda i storleken under 32/32. 32/34 funkar nog också. Kanske även 31/32.
Finns det andra märken som har jeans som påminner om den modellen?
Tack för tipsOm du gillar Levis men vill gå upp i kvalitet är ett bra alternativ att kolla upp Levis Vintage Clothing.
Så länge du kör den tillsammans med omönstrade plagg så kommer det se bra ut.Drog hem denna på gabuccis rea: https://gabucci.se/sv/product/4362/kavaj
Men nu blir jag lite osäker på vad jag tycker om den. Är mönstret snyggt, eller för mycket?
Grymt snygg, så länge du inte överdriver andra mönster blir den hur bra som helst!Drog hem denna på gabuccis rea: https://gabucci.se/sv/product/4362/kavaj
Men nu blir jag lite osäker på vad jag tycker om den. Är mönstret snyggt, eller för mycket?
Om du själv tvekar så är risken stor att den blir hängande i garderoben.Drog hem denna på gabuccis rea: https://gabucci.se/sv/product/4362/kavaj
Så sant så.Om du själv tvekar så är risken stor att den blir hängande i garderoben.
Mellan den mörka och ljusa så föredrar jag den mörkare. Klart enklare att matcha med övriga kläder imo.Så sant så.
Flickvännen gillade den ljusa varianten bättre: https://gabucci.se/sv/product/4363/kavaj
Jag ska testa båda och besluta mig därefter. Om jag inte är bekväm i det så får det vara.
Schysst, funkar till allt från jeans till flanell.Drog hem denna på gabuccis rea: https://gabucci.se/sv/product/4362/kavaj
Gabucci's egna RTW-linje ligger något söder om 8000 och är ett väldigt bra alternativ enligt mig.Tänkte köpa en kostym för runt 8k skulle vara kul med mtm men kan även tänka mig rtw, vart tycker ni att jag sak vända mig? var kan jag få mest pang för pengarna ?![]()
optimal byxvidd och fotvidd enligt er? Gillar hur det ser ut på dig @Whedda , vad kör du för specs och hur lång är du?
hur högt har ni byxorna, hur många cm över eller under naveln? klassiska byxor
Väldigt mycket individuellt för vi alla är olika, så blir svårt att svara på optimala byx&fotvidden men kan vara kul att få inputs och ideér från er![]()
Beställde precis en mtm kostym, lite osäker om jag ska köra 4 eller 5 cm slag då jag aldrig haft slag tidigare.
Är 184cm lång, storlek 50 och har storlek 44 i skor
Beställningen är lagd med 4cm slag men har möjlighet att ändra till fram till söndag kväll.
Tror 4.5cm hade varit perfekt men kan bara justera upp till 5cm.
Vad säger herrskapet med större erfarenhet?