• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

optimal byxvidd och fotvidd enligt er? Gillar hur det ser ut på dig @Whedda , vad kör du för specs och hur lång är du?

hur högt har ni byxorna, hur många cm över eller under naveln? klassiska byxor

Väldigt mycket individuellt för vi alla är olika, så blir svårt att svara på optimala byx&fotvidden men kan vara kul att få inputs och ideér från er :)

optimal byxvidd och fotvidd enligt er? Gillar hur det ser ut på dig @Whedda , vad kör du för specs och hur lång är du?

Väldigt mycket individuellt för vi alla är olika, så blir svårt att svara på optimala byx&fotvidden men kan vara kul att få inputs och ideér från er :)
183cm
Precis under naveln (tror dock lite längre ner på bilden)
19.5cm fotvidd
Ströms x Manolo
Gillar detta snitt. Passar mina feta lår och relativt smala midja
AC2041A7-03E2-4204-B1EE-9F6013490AFA.jpeg

Oj, det varierar väldigt beroende på vilket tyg jag valt. Priset för mina byxor har legat på allt mellan ~700-2500. Frakten är billig (10$). I de flesta fallen hade jag inte behövt betala tull och moms. I de få fall där jag blivit ålagd dessa avgifter har det handlat om runt en eller två hundralappar.
Byxorna på bilden ovan gick på $130 plus frakt.
Nån som handlat av Olof1982? Hur ser det ut med returer och så? Nån som testat skjortorna av hans eget märke?
returer är lagstadgade.

Tips på schyssta jeans? Är Levi's fortfarande kung?

Brukar köpa billiga jeans. Lägger betydligt mer pengar på tröjor. Men känner att jag ska köpa ett par lite finare nu.

Har ett par Levi's 511 jag gillar men som är lite för stora 33/32. De flesta verkar dock slutsålda i storleken under 32/32. 32/34 funkar nog också. Kanske även 31/32.

Finns det andra märken som har jeans som påminner om den modellen?

Tips på schyssta jeans? Är Levi's fortfarande kung?

Brukar köpa billiga jeans. Lägger betydligt mer pengar på tröjor. Men känner att jag ska köpa ett par lite finare nu.

Har ett par Levi's 511 jag gillar men som är lite för stora 33/32. De flesta verkar dock slutsålda i storleken under 32/32. 32/34 funkar nog också. Kanske även 31/32.

Finns det andra märken som har jeans som påminner om den modellen?
Om du gillar Levis men vill gå upp i kvalitet är ett bra alternativ att kolla upp Levis Vintage Clothing.

Denna dök upp igen så var tvungen, tror dock baserat på mitt samtal med Gabucci att den kan bli lite stor så håll ögonen öppna om den returneras, skall åka och testa den imorgon så vi får väl se vart det landar.

Vore sjukt kul dock om den satt bra, man skall inte stirra sig för blind på måtten. Gjorde detsamma tills jag testade Ring Jacket som satt som en smäck!

Orazio.jpg

Senast ändrad:
Tänkte köpa en kostym för runt 8k skulle vara kul med mtm men kan även tänka mig rtw, vart tycker ni att jag sak vända mig? var kan jag få mest pang för pengarna ? :)

187cm lång
Stl 42 i skor
19-20cm fotvidd på de flesta av mina byxor
Jag trivs personligen med att ha byxmidjan i höjd med naveln (+/- någon cm beroende på modell)

Beställde precis en mtm kostym, lite osäker om jag ska köra 4 eller 5 cm slag då jag aldrig haft slag tidigare.
Är 184cm lång, storlek 50 och har storlek 44 i skor

Beställningen är lagd med 4cm slag men har möjlighet att ändra till fram till söndag kväll.

Tror 4.5cm hade varit perfekt men kan bara justera upp till 5cm.

Vad säger herrskapet med större erfarenhet?

Beställde precis en mtm kostym, lite osäker om jag ska köra 4 eller 5 cm slag då jag aldrig haft slag tidigare.
Är 184cm lång, storlek 50 och har storlek 44 i skor

Beställningen är lagd med 4cm slag men har möjlighet att ändra till fram till söndag kväll.

Tror 4.5cm hade varit perfekt men kan bara justera upp till 5cm.

Vad säger herrskapet med större erfarenhet?

Jag är ca 172 lång och kör alltid 5 cm så skulle rekommendera det. Tror det skulle harmonisera bättre med din längd!

Tillbaka
Topp