• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Måste försöka hitta någon M-43 att kika på någon gång. Ser grymma ut på bild!

Jag har definitivt missat grejjer, inte ’hängt på låset’ när vissa dragit igång och också lyckats med att beställa flera grejjer som visar sig inte funnits i lager tyvärr. Skippat vissa grejjer också, varit löjligt sugen på brallorna från Rose & Born du klippte tex. Varit otippat bra utbud denna rea-sväng tycker jag. L2s sko-deals var ju tex grymma, tyvärr inget i min size jag ville ha.

Blev en Schacket från PW. Varit sugen på att testa märket men aldrig kommit till skott så detta är mitt första plagg därifrån, känns som grym kvalite.

Sen enbart tröja från Aspesi, blivit flera på rean, tycker de är något dyra för vad det är på fullpris men gillar dem verkligen fortfarande trots att ryktet säger att kvaliten blivit sämre på senare år - Aspesi-jackor har jag tillräckligt av, tror jag iaf... :)
Vad för shacket blev det?

Måste försöka hitta någon M-43 att kika på någon gång. Ser grymma ut på bild!

Jag har definitivt missat grejjer, inte ’hängt på låset’ när vissa dragit igång och också lyckats med att beställa flera grejjer som visar sig inte funnits i lager tyvärr. Skippat vissa grejjer också, varit löjligt sugen på brallorna från Rose & Born du klippte tex. Varit otippat bra utbud denna rea-sväng tycker jag. L2s sko-deals var ju tex grymma, tyvärr inget i min size jag ville ha.

Blev en Schacket från PW. Varit sugen på att testa märket men aldrig kommit till skott så detta är mitt första plagg därifrån, känns som grym kvalite.

Sen enbart tröja från Aspesi, blivit flera på rean, tycker de är något dyra för vad det är på fullpris men gillar dem verkligen fortfarande trots att ryktet säger att kvaliten blivit sämre på senare år - Aspesi-jackor har jag tillräckligt av, tror jag iaf... :)
Ska bli kul att se om jag kommer använda de byxorna. Hade inte tänkt köpa grått, men helt sjukt att man kan kliva i ett par byxor och de sitter perfekt enligt önskemål med undantag för längd.

Är mest förvånad över att mycket gått för 50%. Nöp t.ex en helt sagolik vit Barba från Brissmans i Borås för en tusenlapp - det borde inte kunna gå.

Sköna tröjor:)
Fattar dock inte vitsen med att parfymera plaggen. Känns mest märkligt.
Tycker det är mysigt. En onödig detalj, men inget jag har nåt emot. Så länge det inte är en för stark doft.

Hade deras långa rock hemma. Helt underbar men väldigt smal i axlar och bröst så fick gå på retur. Årets kollektion verkar ha en lite udda passform mot tidigare.
Japp, den har varit katastrofal. Jag drog hem deras rock i storlek 4 och drog till skräddaren. Storlek 3 (som ska motsvara 48) var sjukt tight i bröstet. 4an sitter perfekt.

Tycker det är mysigt. En onödig detalj, men inget jag har nåt emot. Så länge det inte är en för stark doft.

Japp, den har varit katastrofal. Jag drog hem deras rock i storlek 4 och drog till skräddaren. Storlek 3 (som ska motsvara 48) var sjukt tight i bröstet. 4an sitter perfekt.
Det här skulle man läst innan man slog till på en sådan idag... Jag har beställt den långa gråa rocken i strl 52. Får se hur det blir.

Denna: http://www.countrysports.se/store/products/private-white-vc-cashmere-topcoat-charcoal
Inser såhär i efterhand att det inte alls behöver vara en likadan som diskuteras i tråden o_O
Aha, jo, det är exakt den jag har (samma färg). Helt fantastisk rock, tyget, finishen, osv. Älskar den. MEN, om jag utgår ifrån mig själv, så är bröstmåttet en storlek för litet, medan resten är korrekt. Dvs, ärmarna på en 50 är som de borde, midja lika så, medan bröstet är närmre 48 än 50. Så jag köpte 50 och kortade ärmarna hos skräddaren (vilket var väldigt lätt gjort). Men om du behöver 52 i bröst kan det hända den är för tight. Du får testa.

Aha, jo, det är exakt den jag har (samma färg). Helt fantastisk rock, tyget, finishen, osv. Älskar den. MEN, om jag utgår ifrån mig själv, så är bröstmåttet en storlek för litet, medan resten är korrekt. Dvs, ärmarna på en 50 är som de borde, midja lika så, medan bröstet är närmre 48 än 50. Så jag köpte 50 och kortade ärmarna hos skräddaren (vilket var väldigt lätt gjort). Men om du behöver 52 i bröst kan det hända den är för tight. Du får testa.
Aha... Jag drar snarare 152, så jag kanske har bättre träff med ärmarna. Ska bli spännande att prova hur som helst. Kul att höra att du trivs i din, den är ju sjukt snygg. Du har ingen bild att bjuda på?

5EA09D2A-1392-45BE-954B-A172501609D2.jpeg
Inte allas smak men jag är helt såld på Grensons olika modeller med en grövre vit sula.

Jag försöker besluta mellan en brun mockabomber från rose & born och en från valstar, båda för mer eller mindre samma pris.
R&B's är en höst/vinterjacka med dunfoder, valstar är mer vårjacka då den är ofodrad. Hade jag haft råd hade jag tagit båda, men får hålla mig till en. Vinter- eller vårbruk är ingen deal breaker.

Valstar
Valstarino%20DB%20suede%201.jpg

R&B
_mg_6433.png

Jag försöker besluta mellan en brun mockabomber från rose & born och en från valstar, båda för mer eller mindre samma pris.
R&B's är en höst/vinterjacka med dunfoder, valstar är mer vårjacka då den är ofodrad. Hade jag haft råd hade jag tagit båda, men får hålla mig till en. Vinter- eller vårbruk är ingen deal breaker.

Valstar

R&B
_mg_6433.png

Valstar av den enkla anledningen att jag tycker den är snyggare, samt att jag tycker denna typ av jacka passar bättre för hösten/våren.

Valstar

R&B
_mg_6433.png
Tycker den från R&B är grym. Hade nypt den om de haft min storlek

Valstar

R&B
_mg_6433.png
Har en Valstar utan foder som de gjorde för Drakes och skulle rekommendera den för vår/höst.

Bilder:
071EC4C8-4CA0-4F05-A5D3-63E4E70E4C4F.jpeg
E3E21ADD-3650-44F3-AB51-3542075E4826.jpeg

Mocka - snyggt
Beige - snyggt
Muddar - helvetet på jorden

Valstar

R&B
_mg_6433.png

Ibland är minnet skrämmande bra:D
Åsikten om muddar har svängt;)

Japp. Börjar värma upp för det.
Kunde inte låta bli när minnet var så bra, sorry ;)

Tillbaka till jackan.
Haft den typen av jacka hemma och det har gått på retur pga det stora fickorna och kort modell. Det gör det imho att man får lite märkliga proportioner om man är lite längre än snittet. Överkroppen blir väldigt liten i förhållande till benen och fickorna gör att man får en michellingubbemidja, vilket inte är så smickrande. Modellen (A-1 pilotjacka) på jackan är annars intressant men imho så passar den bättre på personer som är lite kortare än snittet.
Men, det är min syn på jackan.
Hade gått på Valstar då modellen gör sig bättre i en tunnare karaktär.

Tänkte rådfråga panelen. Jag köpte en kostym där jag som vanligt fick lägga upp ärmarna, vilket expediten i det här fallet hjälpte till med och skickade till deras ändringsskräddare. Tycker inte jag brukar vara kräsen, men det jag fick tillbaka är resultatet nedan. Nog för att skjortan kanske är en cm för lång, den vilar mot tumroten så att säga, men det rör sig om drygt 5-6 cm manschett som visas. "Knapphålen" har de också behållit på något märkligt sätt, så de sitter också rätt långt upp på handleden. Är jag helt ute och cyklar eller ser det inte väldigt konstigt ut? Bar dessutom samma skjorta vid provningen, så tycker jag borde reagerat då om det var såhär de måttade.

IMG-0418.jpg

IMG-0419.jpg

Tillbaka
Topp