Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Kläderna gör mannen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Maxim, 17 november 2013.

1. Lindrian

Lindrian Titan

Ah. Något sånt känner jag inte.

Som sagt, tar ett par bilder ikväll så får ni hjälpa mig avgöra.

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Ingen som ska förbi Rose&Born och kan posta lite grejer till GBG från deras in-store rea? :(

3. Lindrian

Lindrian Titan

Finns det nåt kvar i vettiga storlekar?

4. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

5. Tjabo

Tjabo Brons

Finns det nåt i ovettiga? /Nästan 2m lång @ 98 kg

Lindrian och Frele gillar detta.
  6. Lindrian

Lindrian Titan

7. aleks

aleks Aka Wi

Är på annan ort dessvärre

Lindrian gillar detta.
  8. MartinGFX

MartinGFX Tantal

Från:
    Stockholm
    Tänkte svänga in efter jobbet om jag hinner :)

Edit; Väldigt tomt, tre kostymer och ish 5 kavajer i storlek 50. Blev inget fynd men ack en ny MTM-kostym från SuSu.

Senast ändrad: 7 februari 2019
    Frele och Lindrian gillar detta.
  9. Exekys

Exekys Titan

Från:
    Uppsalatrakten
    Nu har den kommit och... nej. Den är bra i längd och i ärmarna, men den är för rymlig över bröstkorgen (!) och dessutom för rak i modellen. Jag ser ut som typ Morran i Mumintrollen. Jag får inse att det blir en retur här.

mårran.

Scipio, stigge och Erik83 gillar detta.
  10. Harman Kardon

Harman Kardon Tantal

Det lät ju lovande! Jag skulle behöva ta in den 6-7 cm nu när jag tittar på måtten och jämför. Var det måhända en skräddare i Stockholm?

11. wahlgren11

wahlgren11 Titan

Detta var en skräddare i Skåne. Det viktigaste är att den sitter bra i axlar, över bröstet och att länden är bra. Frågan är om verkligen axelmåttet är rätt om den behöver tas in så mycket som 6-7 cm i midja?

Midja och ärmlängd är annars två vanliga och enkla justeringar.

12. stigge

stigge Titan

Tråkigt :(
    Lite fascinerande ändå hur olika vi är när det kommer till passform på kläder och vad som vissa klassar som
    "världens bästa passform" inte alls funkar på någon annan. (nu var detta bara ett exempel och inte på ngt sätt att PWC har den bästa passformen)
    Annars är Morran ganska cool:blackalien:

M.L., Exekys och Huvudverk gillar detta.
  13. Helgesson

Helgesson Titan

Allt handlar väl om hur kroppen på dess ägare ser ut? Ett märke passar någon perfekt men ser ut som en säck potatis på en annan :)

M.L., Exekys och stigge gillar detta.
  14. stigge

stigge Titan

Var väl lite det jag skrev ;)

Exekys gillar detta.
  15. Helgesson

Helgesson Titan

Jag bara förtydligade lite :)

16. Lindrian

Lindrian Titan

Japp, den är rak i passformen, men jag tycker det klär en så lång och tung rock. Vet inte hur det hade sett ut om den var mer skräddad i midjan. Sen är den tänkt att bära över kostym, och då är det skönt med lite mer plats.

Ta en bild? Det kanske bara är en vanesak. Jag tyckte också jag såg ut som ett tält först, men efter några gånger vande jag mig, och nu tycker jag den är snygg.

17. johpe

johpe Tantal

Från:
    Sverige
    Kan inte låta bli att citera mig själv nu, för jag fick precis (via omvägar) reda på anledningen att det aldrig blev ngn skjorta via Robin Pettersson för min del. Han är tydligen skyldig 100 Hands ca 10 k euro, då är det väl svårt att lägga fler beställningar hos dem antar jag.

18. Lindrian

Lindrian Titan

Jösses.

Undra vad grejen är med honom? Jag har hört gott om honom på insta, flera "kända" personer som citerar honom för de fina plagg de bär.

19. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Fanns rätt mkt kvar i just 100-storlekar när jag var där idag, klippte en kavaj :)

Lindrian gillar detta.
  20. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Verkar ju tyvärr vara samma fack som Marcus Malmborg som diskuterats tidigare här i tråden...

21. Lindrian

Lindrian Titan

Trist med bedragare. De borde ställas inför rätta.

Pasque och johpe gillar detta.
  22. johpe

johpe Tantal

Från:
    Sverige
    Ja, han fick väldigt mycket positivt instagram reklam ett tag, men nu var det länge sen jag såg ngt, så kanske fler som blivit lite brända.

23. Harman Kardon

Harman Kardon Tantal

Kanske att axlarna är för stora, men jag tror faktiskt inte det. Jag ska försöka lägga upp bild i helgen. Oscar Jacobsson kallar passformen för "Classic Fit", medans jag är ganska smal men bredaxlad! :D

wahlgren11 gillar detta.
  24. dauit

dauit Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Har drabbats att MM nu jag också, jag va en av dom som lyckades knipa en Lupos. Swishade för tre veckor sedan, eftersom jag bor i Sthlm kunde jag hämta upp den hos honom. Han blev tvungen att skjuta upp det två gånger och frågade därför ifall han kunde hänga den i dörrhandtaget istället, ok för mig.
    En vecka går och ingenting har hänt trots två sms samt ett samtal. Kollar med honom om varför ingenting har hänt, får då höra att han vabbar. två vecka går igen och ingenting har fortfarande hänt trots några sms.

Har förståelse ifall barnen blir sjuka, men att dra iväg ett kort sms som tar högst en min att skriva är tydligen för mycket begärt.

Va sugen på ena Eidos ytterplagget han hade ute på blocket, inte så sugen längre, om jag säger så.

25. aximand

aximand Brons

Märkligt. Nu spekulerar jag bara men det kanske är så att de tagit sig vatten över huvudet, försökt hänga med i influencer-svängen och blivit brända på samma gång. Det är knappast så många som har råd att köpa en rock för en genomsnittlig månadslön och kan inte tänka mig att man har vrålbra timlön som skräddare.

26. Lindrian

Lindrian Titan

Tråkigt.

En tjuv och bedragare i mina ögon. Bra jag hållt mig undan.

27. Erik83

Erik83 Titan

Från:
    Helsingborg
    Tråkigt! Han var snabb på att svara när jag hade frågor om plagg han hade ute. Han avrådde mig från att köpa några av hans skjortor då han inte trodde att de skulle passa mig storleksmässigt. Jag hoppas bara att han har haft fullt upp och att allt löser sig. Om inte så kanske det var bra att kläderna inte fanns i min storlek.

Heinrich.a gillar detta.
  28. ETMC

ETMC Titan

Lite spretig förfrågan - men skulle vilja ha en mer casual kavaj, mörkgrön i bomull, lite samma stuk som overcoaten bifogat i bilden. Några tips?

Bifogade filer:

29. grodslukarenx

grodslukarenx Guld

Från:
    Skåne, Sverige
    Det är en overshirt, ingen ytterrock, eller kavaj för den delen. Men varför köper du inte den på bild?

30. ETMC

ETMC Titan

Menade att skriva overshirt, inte overcoat :) Förtydligar att det alltså är en kavaj/blazer i liknande färg/material som på bilden som jag efterfrågar , inte en overshirt.

grodslukarenx gillar detta.