• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

MartinGFX

Cartier
Lite spretig förfrågan - men skulle vilja ha en mer casual kavaj, mörkgrön i bomull, lite samma stuk som overcoaten bifogat i bilden. Några tips?
För ljus kanske? LBM 1911
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/lbm-1911-jack-regular-fit-linen-blazer-military-green.html
4E181336-070A-42FF-AA51-2ECB031982B5.jpeg
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Vad tycker panelen om PW's nya twin track? Äger sedan tidigare en svart, men är oerhört sugen på en i grönt också. Kanske avyttrar den svarta, två fältjackor i garderoben kanske blir lite mycket.
tt1.jpg


Gillar framför allt nya designen på fickorna samt att ärmarna är lite längre. Livstids garanti lockar också.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Vad tycker panelen om PW's nya twin track? Äger sedan tidigare en svart, men är oerhört sugen på en i grönt också. Kanske avyttrar den svarta, två fältjackor i garderoben kanske blir lite mycket.
tt1.jpg


Gillar framför allt nya designen på fickorna samt att ärmarna är lite längre. Livstids garanti lockar också.
Bättre än föregångaren då jag hade lite svårt för det bältet. Har fortfarande lite svårt för dubbeldragkedjan och den gröna färgen var lite för grön imho.
Men, det är min smak:)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Bättre än föregångaren då jag hade lite svårt för det bältet. Har fortfarande lite svårt för dubbeldragkedjan och den gröna färgen var lite för grön imho.
Men, det är min smak:)
Mjo, skulle egentligen vilja se den på riktigt. Jag använder nästan aldrig dubbeldragkedjan utan använder den med enkel, så det blir en 'riktig' fältjacka. Håller med, den är väldigt grön och hade helst sett den i blått, men man kan inte få allt!
 
Tog några bilder nu när jag är precis hemkommen från jobbet på valstarinon. Storlek 48, med en morgano ulltröja under, vilket är det grövsta jag tror jag kommer ha under denna jacka. Jag tror det är rätt storlek. Kan tycka det ser ut att dra i översta knappen ibland, men känner inte av något när jag använder jackan naturligt.

Vad tror ni som äger en likadan?

IMG_1030.jpeg
 

Bilagor

  • IMG_1923.jpeg
    IMG_1923.jpeg
    126.6 KB · Visningar: 2
  • IMG_4892.jpeg
    IMG_4892.jpeg
    129.4 KB · Visningar: 1
  • IMG_9423.jpeg
    IMG_9423.jpeg
    136.9 KB · Visningar: 2
  • IMG_9981.jpeg
    IMG_9981.jpeg
    129.1 KB · Visningar: 1

Marckus

Panerai
Tog några bilder nu när jag är precis hemkommen från jobbet på valstarinon. Storlek 48, med en morgano ulltröja under, vilket är det grövsta jag tror jag kommer ha under denna jacka. Jag tror det är rätt storlek. Kan tycka det ser ut att dra i översta knappen ibland, men känner inte av något när jag använder jackan naturligt.

Vad tror ni som äger en likadan?

IMG_1030.jpeg
Jag knäpper bara de 2 knapparna under den du knäppt och skulle gissa att dem sitter likadant. Har en tjockt fodrad och en i mocka. Tycker det ser bra ut
 

hannes

Omega
Tar emot tips på otvättade/rådenim jeans med en aningen högre midja och rak passform som smalnar av en del mot foten. Inte superwide och inte slim. Gärna så billig som möjligt, passform är viktigare än att det är japansk selvedge.

Matt Woodruff och Olof Nithenius får agera inspiration!
Screen Shot 2019-02-08 at 22.31.57.png

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE0NTk3MDY7czoxOiJ3IjtpOjUzMztzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImU1YjRlODQ3MzIzYjIwNjNmNzZjZWRkNWE2YjBhOWZiNWM3NjYzMWYiO30=
 

Hutti

Cartier
Har ni tips på instagrammare man kan följa för inspiration och trendvarningar, nu tänker jag stiligt men inte kostym varje dag. Följer redan personer som kör kostym.

Tänker exempelvis trendvarningen kring half Zips, eller dunväst. Lite mer casual men ändå stiligt
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har ni tips på instagrammare man kan följa för inspiration och trendvarningar, nu tänker jag stiligt men inte kostym varje dag. Följer redan personer som kör kostym.

Tänker exempelvis trendvarningen kring half Zips, eller dunväst. Lite mer casual men ändå stiligt
Undrar också om trendvarningen, :)
Är det en varning att nått blir otrendigt eller att nått är på väg att bli trendigt ?
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Efter att ha fått fina inspel i den här tråden så har jag helt ballat ur på vintage work wear/militärt.
Hittills har jag handlat av Broadway and sons, brut clothing och några tyska militaria handlare (samt svenskt överskott såklart)
:)

Har ni fler tips så tas det tacksamt emot.:)

Tack för input så långt
 

san

Cartier
2-Faktor
Båda är trevliga, speciellt Drake’s tolkning i antingen linne eller den vaxade varianten. Jag har handlat en del från forum och eBay, men jag vet min storlek. Modellerna anges i vanliga storlekar, exempelvis medium, men även längd. Så medium short, medium regular eller medium long. Längden alltså, i övrigt ingen skillnad på axel- och ärmlängd vad jag har märkt. Det finns även små storkar, jag köpte en till flickvännen nyligen i XS som fungerar klockrent. Ropa till i pm om du vill ha hjälp.
Vilka eBay-handlare kan du rekommendera? Hur ligger Broadway & Sons till prismässigt?
 
Topp