• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Aha, inte tänkt på det. Kan det vara en för insvängd midja? Eller är sprunden för nära varandra? Eller har just herren på bilden en stor stuss?
Kan bero på många saker, men skulle tro att sidopanelerna är för korta, så bakbalansen blir fel. Har dock sett det på lite för många av deras kavajer för att tro att det ska vara en slump.

Funkar det att ha en längärmad piké i merino en varm vårdag/normal sommardag? Eller hur upplever ni det? Har bara använt ull på vintern men lite sugen på att shoppa någon långärmad inför vår/sommar och har ju hört att merino ska funka även under sommaren. (Kortärmad piké kan jag inte bärs upp alls).

@stigge knäppte en bild på min valstar nu på morgonkvisten, men jag är inte jätteduktig på dessa bilder i farten ;).

Färgen är iaf navy!

DC6F3B25-2731-43AE-8626-7380DC1C6323.jpeg

Jag såg precis att min skjorta (bomull+ullmix) har fått en maska (eller vad det nu heter). Hur löser man det? Ska man försöka dra in den från insidan? Det är väldigt finstickat, så osäker på hur det ska gå till (eller hur det skett)..

Har drabbats att MM nu jag också, jag va en av dom som lyckades knipa en Lupos. Swishade för tre veckor sedan, eftersom jag bor i Sthlm kunde jag hämta upp den hos honom. Han blev tvungen att skjuta upp det två gånger och frågade därför ifall han kunde hänga den i dörrhandtaget istället, ok för mig.
En vecka går och ingenting har hänt trots två sms samt ett samtal. Kollar med honom om varför ingenting har hänt, får då höra att han vabbar. två vecka går igen och ingenting har fortfarande hänt trots några sms.

Har förståelse ifall barnen blir sjuka, men att dra iväg ett kort sms som tar högst en min att skriva är tydligen för mycket begärt.

Va sugen på ena Eidos ytterplagget han hade ute på blocket, inte så sugen längre, om jag säger så.
Hur gick det med detta?

7361F4A6-60CC-4070-AED0-94614D27F683.jpeg

Har själv aldrig varit en T-shirt bärare, men fick nyss hem en från Anglo Italian. Hals som sitter högre än vanligt, grym passform och skön struktur. Tips!
Snyggt, tack! Jag lyssnade på en podcast nyligen med just Jake Grantham (som startade Anglo-Italian med Alex Pirounis, båda inom The Armoury tidigare) och jag fick en härlig feeling för honom och märket utan att ha tittat närmare på produkterna. Det avsnittet rekommenderas varmt.

https://soundcloud.com/blamoshow/s04e03-jake-grantham-anglo-italian

Snyggt, tack! Jag lyssnade på en podcast nyligen med just Jake Grantham (som startade Anglo-Italian med Alex Pirounis, båda inom The Armoury tidigare) och jag fick en härlig feeling för honom och märket utan att ha tittat närmare på produkterna. Det avsnittet rekommenderas varmt.

https://soundcloud.com/blamoshow/s04e03-jake-grantham-anglo-italian

Har hört det avsnittet också. Jake verkar vara en förjävla skön och jordnära kille! Bär deras långärmade pike för första gången idag och kunde inte vara mer nöjd.

Hur gick det med detta?
Jo det löste sig efter ett tag, fick den hemleverad två eller tre dagar efter att jag skrev det du citerade, fick en tygpåse från stoffa som en ursäkt för besväret. Tre veckor är ändå en del tid...

Om man kollar runt på Styleforum samt andra forum så verkar man inte vara den enda som har haft problem med honom, vad det beror på kan jag inte svara på.

Jag har tidigare två par byxor från honom när han fortfarade hade RTW Eidos i lager, det var inga som helst problem med dessa två samt ändringarna som behövdes göra för att byxorna skulle passa mig. Vet att det är flera andra på forumet som har bra erfarenheter av honom när dom har beställt MTM via Stoffa(har för mig att han tar/tog måtten?)

Passformen har sett märklig ut på deras nya lustiga modeller.
Jag har inte mycket till övers för de långhåriga grabbarna på deras Instagram då våra kroppsstilar skiljer sig så pass mycket åt att jag har svårt att relatera till hur plaggen skulle se ut på mig men utifrån bilderna på hemsidan så ser jag inget fel som sticker ut för min del, vad tänker du på? Sen kanske man hade kunnat önska bättre helkroppsbilder när någon bär plagget än de som finns där.

B&B’s nya raglanrockar i bomull såg trevliga ut men jag har svårt för den prislappen känner jag.

Passformen har sett märklig ut på deras nya lustiga modeller.

Jag har inte mycket till övers för de långhåriga grabbarna på deras Instagram då våra kroppsstilar skiljer sig så pass mycket åt att jag har svårt att relatera till hur plaggen skulle se ut på mig men utifrån bilderna på hemsidan så ser jag inget fel som sticker ut för min del, vad tänker du på? Sen kanske man hade kunnat önska bättre helkroppsbilder när någon bär plagget än de som finns där.
Hoppas att kvaliten har blivit bättre. De rör sig inte direkt i HM klassen och många som blivit besvikna på passform, slitstyrka och finish.

Tillbaka
Topp