• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Mtp på videon ifrån permanentstyle och Valstarino jackan där så är det nog bara att köra på spray då han gör det och han borde ju ha koll och kunskap.
Får kanske ge det ett försök. Osäker på om det behövs.
Jag har sprayat min ljusbruna valstarino med både renovateur och super invulner. Funkar precis lika bra på jackan som på mockaskor. Bättre o spraya än att få den prickig i regnet (även om det oxå är lite överdriven rädsla från vad jag läst/hört.)

Jag har sprayat min ljusbruna valstarino med både renovateur och super invulner. Funkar precis lika bra på jackan som på mockaskor. Bättre o spraya än att få den prickig i regnet (även om det oxå är lite överdriven rädsla från vad jag läst/hört.)
Jag har inbillat mig att mockan tappar lite lyster efter man sprayat den.

@Lindrian citerar in dig här istället för i outfit-tråden.

Japp, köpte den direkt från PW. Köper man den direkt från dem bjuder de på livstids garanti på plagget, dvs går det sönder i sömmar eller dyl. bjuder de på gratis reparation. Fick EXTREMT bra bemötande från Sophia på PW när jag ville fråga om storlek i relation till den gamla Twin Tracken också, så kändes som ett givet beslut. Vad tänker du kring priserna?

@Lindrian citerar in dig här istället för i outfit-tråden.

Japp, köpte den direkt från PW. Köper man den direkt från dem bjuder de på livstids garanti på plagget, dvs går det sönder i sömmar eller dyl. bjuder de på gratis reparation. Fick EXTREMT bra bemötande från Sophia på PW när jag ville fråga om storlek i relation till den gamla Twin Tracken också, så kändes som ett givet beslut. Vad tänker du kring priserna?
Jackan kostar €630 på The Rake, motsvarande ungefär 6700kr. På PWVCs hemsida kostar motsvarande jacka 7500kr (~£615), nästan 1000kr påslag.

Om vi byter valuta till pund, ser vi att priset istället är £550 (~6700kr); ett påslag på £65 från deras pris i England. Nåt stämmer inte.

Jackan kostar €630 på The Rake, motsvarande ungefär 6700kr. På PWVCs hemsida kostar motsvarande jacka 7500kr (~£615), nästan 1000kr påslag.

Om vi byter valuta till pund, ser vi att priset istället är £550 (~6700kr); ett påslag på £65 från deras pris i England. Nåt stämmer inte.
Jo, höjde också på ögonbrynen när jag såg priset på The Rake. Jag betalade dock i Euro, så jag betalade €680 för den vilket inte riktigt stämmer överens med kostnaden i pund (550) men skillnaden skulle mycket väl kunna vara att de tar höjd för fraktkostnaden till andra länder på ett sätt som inte The Rake gör. De overnightade den till mig, så jag fick den dagen efter jag beställt den trots att jag bor i Frankrike.

Jo, höjde också på ögonbrynen när jag såg priset på The Rake. Jag betalade dock i Euro, så jag betalade €680 för den vilket inte riktigt stämmer överens med kostnaden i pund (550) men skillnaden skulle mycket väl kunna vara att de tar höjd för fraktkostnaden till andra länder på ett sätt som inte The Rake gör. De overnightade den till mig, så jag fick den dagen efter jag beställt den trots att jag bor i Frankrike.
Nåt går inte ihop. De förklarade för mig det var för vi har 25% moms i Sverige, och de har 20% i England, men siffrorna går ändå inte ihop.

The Rake skickade också med DHL express.

Dagens second-handfynd. 85/15 Ull+Kashmir från Eduard Dressler för en hundring. :D
1B572B71-C68A-4A88-896F-0FA0A6573A1E.png

Utan att ha läst igenom hela tråden slänger jag in en fråga. Vilket märke gör dom skönaste/snyggaste huvtröjorna? Kriterierna är: Diskret logo och bra kvalité till ett vettigt pris (max 1000-1500kr)

Kikat på allt från Morris, GANT, RL, NN07 osv.

Har en annan approach nu än tidigare. Vill köpa färre plagg men av bättre kvalité.

Det är ”kjol”effekten som de brukar få, vilket i sig skulle kunna vara okej om det var en del av deras husstil, men verkar mest vara missar från deras sida och tyvärr en jobbig grej att rätta till i efterhand då det påverkar hela balansen.
92E898A1-01FB-4989-8412-525FB7DF5C4A.jpeg
4F3DCF6B-AA54-4C86-80A9-AE35D98F0A24.jpeg
Aha, inte tänkt på det. Kan det vara en för insvängd midja? Eller är sprunden för nära varandra? Eller har just herren på bilden en stor stuss?

Tillbaka
Topp