• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har ett gäng slipsar från Berg & Berg och min uppfattning är att de generellt är lite meckiga knutmässigt. Åtminstone för egen del landar knuten på den smalaste delen av slipsen, vilket gör det svårare att få till en bra knut och en bra dimple. Kanske är handhavandefel från egen sida?
Bältena gillar jag dock, men inte på fullpris.

Jag har inte mycket till övers för de långhåriga grabbarna på deras Instagram då våra kroppsstilar skiljer sig så pass mycket åt att jag har svårt att relatera till hur plaggen skulle se ut på mig men utifrån bilderna på hemsidan så ser jag inget fel som sticker ut för min del, vad tänker du på? Sen kanske man hade kunnat önska bättre helkroppsbilder när någon bär plagget än de som finns där.
Tycker det är märkligt att ha modeller där plaggen inte alls sitter bra. Det får mig att tänka att passformen (likt tidigare år) är märklig.

Hade också varit intresserad av lite input! De är rimligt prissatta, typ vad berg&berg låg på förut.
Ngn som testat gabbuci egen linje av slipsar och kan uttala sig om de är något att ha?

Angående slipsarna så sker produktionen i en stad som heter Como i italien.
Slipsarna är handrullade och har en fourfold konstruktion (En tunnare känsla) Många av tygerna är vintagetyger, tror det framgår på hemsidan vilka som är det och inte.
Inom kort kommer det lite nytt på slipsfronten från oss ;)

Senast ändrad:
Ska vi diskutera byxfärger och tyger nu när sommaren kommer närmare?

Jag sitter för närvarande och letar byxor inför vår/sommar och insåg ganska snabbt att samtliga byxor jag tittat på går i färgskalan vit-sand-taupe-brun, med en viss avstickare mot grön. Äger inga blå byxor som inte är jeans, men funderar på om det ändå inte skulle passa in. Hur blått är för blått? Kan man jobba åt blåklint och azur, eller ska man hålla sig till de omättade varianterna av blå?

Och tyg:

Linne känns som ett givet val, men har liiite svårt för känslan av slashas som kommer med rent linne. Canvas / hopsack / fresco känns som en av mina direkta favoriter (för sommaren i alla fall) men finns det kanske något jag inte funderat på i detta?

Dagens second-handfynd. 85/15 Ull+Kashmir från Eduard Dressler för en hundring. :D
1B572B71-C68A-4A88-896F-0FA0A6573A1E.png
Så kom den, tycker den sitter bra, någon som har något att anmärka på avs. axlar eller dylikt? :)

Eduard Dressler för Lund&Lund i en 85/15 ull/kashmir tweed från E.Thomas Mill. :)

Edit: Ärmarna ser märkliga ut på bilden, är precis rätt i verkligheten. :D
153CCD6D-F167-479A-8FE2-056E84393E0D.jpeg

F39CFFF0-F3CA-4168-89D0-443E918867E8.jpeg

Senast ändrad:
Så kom den, tycker den sitter bra, någon som har något att anmärka på avs. axlar eller dylikt? :)

Eduard Dressler för Lund&Lund i en 85/15 ull/kashmir tweed från E.Thomas Mill. :)

Edit: Ärmarna ser märkliga ut på bilden, är precis rätt i verkligheten. :D
153CCD6D-F167-479A-8FE2-056E84393E0D.jpeg

F39CFFF0-F3CA-4168-89D0-443E918867E8.jpeg
Är den för liten över höften eller ska quartersen (svenska ordet?) öppna på det sättet? Ser fin ut annars!

Vad tror expertpanelen om hur denna sitter på mig? Grym nybörjare på kavajer, så är inte helt 100 hur den ska sitta. Kändes bra över axlarna och kroppen, men hur är ärmlängden?
D55DCA59-BB49-49C5-8D7F-17E69EADC3B8.jpeg

Tillbaka
Topp