• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Sitter nog i samma båt med stor stuss då, men aldrig tänkt på det förr. Är rätt stor i övrigt, men stussen är markant.
Det är ett ständigt problem för mig med RTW.

Jag ska faktiskt till skräddaren för att korrigera en gammal Caruso jag har, som har usel passform, och bland annat det här problemet. Kan återkomma när jag varit där, och vad de säger. Sömsmånen är totalt 3-4cm på respektive söm.

Det är ett ständigt problem för mig med RTW.

Jag ska faktiskt till skräddaren för att korrigera en gammal Caruso jag har, som har usel passform, och bland annat det här problemet. Kan återkomma när jag varit där, och vad de säger. Sömsmånen är totalt 3-4cm på respektive söm.
Gärna! Hojta gärna avs. vilken skräddare det gäller också, vi rör oss ju i samma trakter. :)

Gärna! Hojta gärna avs. vilken skräddare det gäller också, vi rör oss ju i samma trakter. :)
Jag tar allt mitt lite mer avancerat skrädderiarbete till Gabriel på Engelska herr i Malmö, då jag litar på hans måttagning och kompetens. Han har måttat min kostym och min kavaj, samt korrigerat flera plagg, som alltid blivit väldigt bra. Sen skickar de vidare plaggen till en skräddare som gör ett toppenjobb, men utan bra mått så är arbetet inte värt nåt.

Jag tar allt mitt lite mer avancerat skrädderiarbete till Gabriel på Engelska herr i Malmö, då jag litar på hans måttagning och kompetens. Han har måttat min kostym och min kavaj, samt korrigerat flera plagg, som alltid blivit väldigt bra. Sen skickar de vidare plaggen till en skräddare som gör ett toppenjobb, men utan bra mått så är arbetet inte värt nåt.
Förstår! De tar åt sig korrigering på varumärken de inte själva säljer då också? :)

Letar ännu efter en schysst, prisvärd, vit skjorta i oxfordtyg, utan logos och liknande givetvis. Gärna nåt tyg som inte är för tunt (och genomskinligt). Har ni några tips?

Om det finns någon europeisk återförsäljare så får ni gärna hojta!
Var får man tag på dom? Länka gärna!

Nu har jag belägg för det; från deras egna villkor. :)
e74cea0d48861f7f895155cb73870045.png

Tillbaka
Topp