Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De har nu varit i Stockholm 3ggr. Jag la min beställning när de var här för första gången på hösten. Det lät som de hade planerat att komma tillbaka tidig sommar igen.Vart köpte grejerna?
Har tyvärr inga bra bilder just nu. Ska försöka ta några till helgen kanske. Har bara den här bilden där man ser lite mer av tyget på kavajen.Bilder!!!
Loafers är perfekt!Kollade denna för en stund sen. Rätt schyst koncept för en affärs/festhelg kan jag tycka. Vad tycker ni om loafers? Jag har svårt för såna dock...
Det är vidden över vaderna som gör det. Byxorna kan inte falla fritt utan fastnar på vaderna.Känns som att vilka byxor jag än provar så sitter de konstigt runt knäna, liksom skrynklar och "fastnar" i knäna efter man böjt benet, så att de också blir för korta nere vid fötterna. Gäller både chinos, kostymbyxor och vissa jeans. Jag är smal och har inga bodybuilder-ben direkt, men väljer jag helt enkelt byxor med för smal/slimmad passform eller vad är problemet? Känns som jag testat allt mellan slim fit, regular, straight, tapered, classic och allt vad det heter. Tycker min underkropp är väldigt "standard" så förstår inte varför just jag har så stora problem med byxor.
Såhär blir det ungefär:![]()
Precis, jag brukar i regel behöva köpa för stora byxor (ur ett midjeperspektiv) för att få rymlighet i vader och lår (50 i midjan men 54 rumpa/lår/vader). Sen får man ta in midjan (t.ex. med gubbveck/plisseringar) för att allt ska sitta bra. Om byxan är ”för lång” kan det också orsaka att byxan svänger ut och delvis ”korvar” sig uppe i knäna, men också längst ner vid fotlederna.Det är vidden över vaderna som gör det. Byxorna kan inte falla fritt utan fastnar på vaderna.
Samma här. Har ett fåtal byxor som sitter bra i midjan. Min midjestorlek (48) är för liten för mina lår, så blir alltid 50 + bälte för min del. Inte orkat ta mig till skräddaren med alla byxor.@Parmigiano
Precis, jag brukar i regel behöva köpa för stora byxor (ur ett midjeperspektiv) för att få rymlighet i vader och lår. Sen får man ta in midjan (t.ex. med gubbveck/plisseringar) för att allt ska sitta bra. Om byxan är ”för lång” kan det också orsaka att byxan svänger ut och delvis ”korvar” sig uppe i knäna, men också längst ner vid fotlederna.![]()
Korta byxan hos skräddare.Någon som har tips på bra byxor för korta ben? Jag är cirka 1.70 kort och har ganska stora lår. Undviker finare byxor då jag aldrig hittat något som funkar.
Om du handlar hos ex. brothers har de gratis uppläggning på ord. priser om man är/blir medlem.Någon som har tips på bra byxor för korta ben? Jag är cirka 1.70 kort och har ganska stora lår. Undviker finare byxor då jag aldrig hittat något som funkar.
Problemet är inte bara längden, utan även passformen generellt. Med stora lår får jag ta större storlek , vilket i sin tur gör att de ser vida ut över vaderna. Jag försöker ha en smal passform på byxor då jag även har liten skostorlek. Det ser inte snyggt ut med vida byxor och små skor.Korta byxan hos skräddare.
Även det enkelt ingrepp och något de flesta dras med. Jag tar alltid en storlek större för att få plats med röv och lår. Sen får skräddaren justera midja, längd och fotvidd (och ibland lite annat).Problemet är inte bara längden, utan även passformen generellt. Med stora lår får jag ta större storlek , vilket i sin tur gör att de ser vida ut över vaderna. Jag försöker ha en smal passform på byxor då jag även har liten skostorlek. Det ser inte snyggt ut med vida byxor och små skor.
Testa måttat, Luxire kanske kan vara något?Problemet är inte bara längden, utan även passformen generellt. Med stora lår får jag ta större storlek , vilket i sin tur gör att de ser vida ut över vaderna. Jag försöker ha en smal passform på byxor då jag även har liten skostorlek. Det ser inte snyggt ut med vida byxor och små skor.
Problemet är inte bara längden, utan även passformen generellt. Med stora lår får jag ta större storlek , vilket i sin tur gör att de ser vida ut över vaderna. Jag försöker ha en smal passform på byxor då jag även har liten skostorlek. Det ser inte snyggt ut med vida byxor och små skor.
Kika på SOSO kanske?Någon som har tips på bra byxor för korta ben? Jag är cirka 1.70 kort och har ganska stora lår. Undviker finare byxor då jag aldrig hittat något som funkar.
@MartinGFX råd är visa. Jag går till skräddare med ALLA byxor som inte är jeans. Längd och sedan smala av dem är rätt lätta ingrepp. Men beroende på vart du går kan det landa på en 500kr för ett par ändringar. Dock fullt värt det i min åsikt.Problemet är inte bara längden, utan även passformen generellt. Med stora lår får jag ta större storlek , vilket i sin tur gör att de ser vida ut över vaderna. Jag försöker ha en smal passform på byxor då jag även har liten skostorlek. Det ser inte snyggt ut med vida byxor och små skor.
Japp, först en omgång renovateur sedan invulner. Funkar kanon, stöter bort vatten och slask föredömligtBrukar ni skydda era mockajackor med impregneringsspray, typ saphir super invulner?
På jackan??Japp, först en omgång renovateur sedan invulner. Funkar kanon, stöter bort vatten och slask föredömligt
Nej. Den här lär räcka långt.Brukar ni skydda era mockajackor med impregneringsspray, typ saphir super invulner?
Har ngt svagt minne att det skrevs om det på Manolo förut och vill minnas att det varierar från tillverkare till tillverkare vad som rekommenderas och det beror på typ av mocka.Brukar ni skydda era mockajackor med impregneringsspray, typ saphir super invulner?
Haha förlåt, söndagsmood i skallen, uppfattade att det handlade om skor. SorryPå jackan??
Getmocka i det här fallet.Har ngt svagt minne att det skrevs om det på Manolo förut och vill minnas att det varierar från tillverkare till tillverkare vad som rekommenderas och det beror på typ av mocka.
Haha förlåt, söndagsmood i skallen, uppfattade att det handlade om skor. Sorry![]()
PS skrev en artikel om det för inte så jättelänge sedan.Getmocka i det här fallet.
Ingen fara, misstänkte nästan det. Men renovateur på mocka kan inte sluta så bra..?
Det är säkerligen den här som åsyftas, inte krämen.Getmocka i det här fallet.
Ingen fara, misstänkte nästan det. Men renovateur på mocka kan inte sluta så bra..?
Finns en spray, med färg eller neutral. Brukar köra årligenGetmocka i det här fallet.
Tror inte att djuret har ngn betydelse utan mer hur mycket det är slipat, mao lent eller lite luddigare yta. Dra ett mail till tillverkaren och fråga deras rekommendation om spray eller inteGetmocka i det här fallet.
Det är lentTror inte att djuret har ngn betydelse utan mer hur mycket det är slipat, mao lent eller lite luddigare yta. Dra ett mail till tillverkaren och fråga deras rekommendation om spray eller inte![]()