• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

aximand

Panerai
2-Faktor
Kikade på det också, men landade i flanellen till slut. Vad valde du för modell? Eller du gjorde själv? :)
Valde modell själv. Blev detta:
trousers.PNG

Nu är det snart 5 veckor sedan jag beställde dock så hoppas de dyker upp snart!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nu behandlar ju tråden i och för sig kläder för män, men är det någon som känner till någon butik i Stockholmsområdet som är duktiga på kostymer för kvinnor? Alternativt något billigare måttsytt alternativ.

Min tjej måttade nyligen en dubbelknäppt kostym på Lund & Lund i Stockholm. Lär dyka upp snart. Vet att de gjort det tidigare till kvinnor så det blir nog bra. Prismässigt är ju allt relativt men det landade på ca 9-10.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Tack för förtydligandet :)
Det var precis den jag var intresserad av också, men ska tänka på det när jag provar.
Jag köpte BD versionen och den känns väldigt ”sprezzatura”. Otroligt skönt tyg med mjuk krage samt macheter. Inget som riktigt kan bäras till de mer strikta sammanhangen men tror den kommer fungera toppen som sommar-/helgskjorta. Var dock tvungen att sy in 4-5 cm i midjan då den är rätt så tilltagen för att vara slim.
 

Erik83

Cartier
Jag köpte BD versionen och den känns väldigt ”sprezzatura”. Otroligt skönt tyg med mjuk krage samt macheter. Inget som riktigt kan bäras till de mer strikta sammanhangen men tror den kommer fungera toppen som sommar-/helgskjorta. Var dock tvungen att sy in 4-5 cm i midjan då den är rätt så tilltagen för att vara slim.
Inte som vanliga slim då eller? Jag har contemporary i vanliga fall, eftersom slim sitter som klistrad om jag kör rätt halsmått.
 
Jag gillar att ha två knappar uppknäppta (uppifrån) på mina skjortor, men jag tycker alltid det drar lite för mycket i den 3:e knappen som då är knäppt. Är detta något ni känner igen er i, eller är det nåt unikt med min kropp? Jag tycker nämligen jag har bra med tyg i ryggen, men hade gärna haft en centimeter eller två extra över bröstet.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag gillar att ha två knappar uppknäppta (uppifrån) på mina skjortor, men jag tycker alltid det drar lite för mycket i den 3:e knappen som då är knäppt. Är detta något ni känner igen er i, eller är det nåt unikt med min kropp? Jag tycker nämligen jag har bra med tyg i ryggen, men hade gärna haft en centimeter eller två extra över bröstet.
Tycker nästan alltid att tre knappar uppknäppt är bäst.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar att ha två knappar uppknäppta (uppifrån) på mina skjortor, men jag tycker alltid det drar lite för mycket i den 3:e knappen som då är knäppt. Är detta något ni känner igen er i, eller är det nåt unikt med min kropp? Jag tycker nämligen jag har bra med tyg i ryggen, men hade gärna haft en centimeter eller två extra över bröstet.
Har du så specifika preferenser så bör du satsa på nått måttsytt med många valmöjligheter. Jag kan varmt rekommendera Luxire som borde kunna tillgodose dina önskemål till en rimlig peng!:)
 
Har du så specifika preferenser så bör du satsa på nått måttsytt med många valmöjligheter. Jag kan varmt rekommendera Luxire som borde kunna tillgodose dina önskemål till en rimlig peng!:)
Har testat shirtonomy men det var ingen höjdare. Ska kika på luxire och se.

Får kontakta och se om mitt problem går att korrigera, om det nu är ett problem. Kanske inte går att lösa?
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har testat shirtonomy men det var ingen höjdare. Ska kika på luxire och se.
Testa. Du kan justera skjortan rätt så mycket utan extra kostnader. T ex antal knappar, skjortsnibbens längd, typ av krage, storlek på ev. ficka mm. Hyggligt utbud av tyger också.
Har du lite lästid över rekommenderar att du ögnar dig igenom senare delar av denna tråd på SF: https://www.styleforum.net/threads/luxire-custom-clothing-official-affiliate-thread.304965/
 

Hugii

Audemars
Jag gillar att ha två knappar uppknäppta (uppifrån) på mina skjortor, men jag tycker alltid det drar lite för mycket i den 3:e knappen som då är knäppt. Är detta något ni känner igen er i, eller är det nåt unikt med min kropp? Jag tycker nämligen jag har bra med tyg i ryggen, men hade gärna haft en centimeter eller två extra över bröstet.

Tycker nästan alltid att tre knappar uppknäppt är bäst.


Säger samma sak som jag säger till tjejer "låt bli om du inte har bröst för det" ;):)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Inte som vanliga slim då eller? Jag har contemporary i vanliga fall, eftersom slim sitter som klistrad om jag kör rätt halsmått.
Jag som har legat lite för många gånger i bänkpressen under mina yngre dagar har svårt att hitta en skjorta som är rätt storlek över bröstet så brukar få gå upp 1 storlek för att knapparna inte skall öppna sig. Men om vanliga Contemporary passar dig bra så bör du köra på det i detta fall också, jag har inte märkt av någon krympning av skjortan efter 4 tvättar.
 
Topp