• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Spännande! Har varit missnöjd med det paret jag har haft från TBD (Runda sköldpadsfärgade). Upplevde dom som plastiga och med slarvig finish. Skalmarna var obalanserade vilket gjorde att dom satt dåligt. Detta i jämförelse med Moscot och Ray-Ban som jag också har solglasögon och vanliga glasögon från.
Dock ca. 2 år sedan jag köpte paret och mycket kan ha hänt sedan dess.
Möjligt att de förbättrat sig en del då :)
Har haft samma problem med obalanserade skalmar på Ray-Ban, så vi båda kanske har råkat ut för måndagsexemplar.

Hur gör ni med pressveck på byxorna? Mina försvinner nästan efter ett tag, inte lika crisp som Weinås osv. Ska man stryka dem regelbundet eller vad gäller?

Hur gör ni med pressveck på byxorna? Mina försvinner nästan efter ett tag, inte lika crisp som Weinås osv. Ska man stryka dem regelbundet eller vad gäller?
På vilken typ av byxor menar du? På mina bomullsbyxor som jag tvättar hemma stryker jag pressveck själv. På ullbyxorna fixas det ju vid kemtvätt. Eller menar du mellan kemtvättarna? Du bättrar jag på det då och då på låg strykvärme och handduk mellan.

Jag tycker det är svårt att få till skarpa pressveck hemma så brukar lämna in till kemtvätten efter ~10-20 användningar och sen stryka/pressa lätt mellan användningarna för att behålla vecken.

Pressar hemma kanske en gång i månaden, som nämnts tidigare använd något emellan byxa och strykjärn så du inte åker på ett glansigt tyg, t ex ett örngott, gör den gärna fuktig innan. Huruvida pressvecka sitter kvar eller inte beror ju främst på tyget förmåga samt hur byxan i sig sitter (t ex tight vs loose)

Pressar hemma kanske en gång i månaden, som nämnts tidigare använd något emellan byxa och strykjärn så du inte åker på ett glansigt tyg, t ex ett örngott, gör den gärna fuktig innan. Huruvida pressvecka sitter kvar eller inte beror ju främst på tyget förmåga samt hur byxan i sig sitter (t ex tight vs loose)
+1
Samt att byxorna ska pressas inte strykas. :)

På tal om Nividas, så beställde jag två nästan identiska modeller mest för att se hur de var.

Tilläggas bör att jag är relativt smal här.. det är alltså inga gigantiska skillnader på modellerna. Vilka tycker ni är bäst? Ska ha ett par grå Nividas, men kan inte bestämma vilka.

i-san-juan

i-st-george

Bär främst dessa i dagsläget:

14363510_1.jpg

Har även testat dessa i butik:
vienna-sepia-grey.png

Senast ändrad:
På tal om Nividas, så beställde jag två nästan identiska modeller mest för att se hur de var.

Tilläggas bör att jag är relativt smal här.. det är alltså inga gigantiska skillnader på modellerna. Vilka tycker ni är bäst? Ska ha ett par grå Nividas, men kan inte bestämma vilka.

i-san-juan

i-st-george

Bär främst dessa i dagsläget:

14363510_1.jpg

Har även testat dessa i butik:
vienna-sepia-grey.png
Skulle säga att de längst ner ser bäst ut, imo. Är inget fan av delen över näsan på de två högst upp!

Var och provade en MAC från Private White på lunchen. Blir inte beige skitigt ganska fort? Blottarvarning? Tycker den är trevligt i övrigt om än lite tight över bröstet.
6C858BB0-367E-47B2-B284-799BA815B3F3.jpeg
Classic. Föredrar du raglanärm så titta på en Burberry, är ju hyggligt vattenavstötande de med. Macintosh har också car coats, men de har väldigt högt skurna armhål.

Snyggt! Jag hade inte gjort någon ändring utöver att tvätta den varmt. Jag skulle tro att den där passformen växer på dig för varje gång du använder jackan.
Köpte själv en m65 jacka idag, sitter bra över axlar och bröst, fortfarande väldigt ovan med de breda ärmarna, men man vänjer väl sig. Finns det någon speciell orsak varför man ska tvätta den varmt?

Köpte själv en m65 jacka idag, sitter bra över axlar och bröst, fortfarande väldigt ovan med de breda ärmarna, men man vänjer väl sig. Finns det någon speciell orsak varför man ska tvätta den varmt?
Utöver ren krympte min, speciellt armarna rätt så bra. Passade mig betydligt bättre efter en varm tvätt

Man vill att den ska bli ren?
Precis. Ett sådant plagg ska fixa 40 grader, annars är något tokigt. Plaggen sätter sig bättre, sen är ett plus att jackan i mina ögon blir bättre och bättre för varje tvätt.

Jag skulle tro att den trend gällande tight passform är vad som har fått många att tvätta bomullsplagg kallt, just för att passformen som redan är tight blir ohållbart tight vid en varm tvätt. Det är icke ett problem med plagg som M-65.

Utöver ren krympte min, speciellt armarna rätt så bra. Passade mig betydligt bättre efter en varm tvätt

Precis. Ett sådant plagg ska fixa 40 grader, annars är något tokigt. Plaggen sätter sig bättre, sen är ett plus att jackan i mina ögon blir bättre och bättre för varje tvätt.

Jag skulle tro att den trend gällande tight passform är vad som har fått många att tvätta bomullsplagg kallt, just för att passformen som redan är tight blir ohållbart tight vid en varm tvätt. Det är icke ett problem med plagg som M-65.
Tack till er båda!

Tillbaka
Topp