• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hugii

Audemars

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

aximand

Panerai
2-Faktor
Är det allt du har att komma med??
https://klocksnack.se/threads/vad-g...sammanslagen-tråd.4964/page-8547#post-2337823

Säger fortfarande, låt bli om du inte kan "backa upp uppkäppningen". Jag kör alltid 3 när jag är ledig, 2/slips på jobbet (sitter mkt på möten i akademiska slipsmiljöer).
Hade jag jobbat som bartender eller säljare då hade jag nog kört 3 på heltid.
Två är väletablerat men tycker att tre känns liite för mycket för mig, om man inte sitter i det starkaste solskenet i mannaminne.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Är det allt du har att komma med??
https://klocksnack.se/threads/vad-g...sammanslagen-tråd.4964/page-8547#post-2337823

Säger fortfarande, låt bli om du inte kan "backa upp uppkäppningen". Jag kör alltid 3 när jag är ledig, 2/slips på jobbet (sitter mkt på möten i akademiska slipsmiljöer).
Hade jag jobbat som bartender eller säljare då hade jag nog kört 3 på heltid.[/QUOTE]

Kom o köp!
Sleazy-Salesman.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vet inte om det är rätt tråd, men var inne och testade ett par Nividas solglasögon. Gillade modellen Vienna samt någon mer. Lär inte bli mina "primära" solglasögon, men verkar vettigt för en tusenlapp.

Någon som äger? Är det mer värt att gå upp 500 spänn och köpa typ TBD Eyewear, förutsatt att dessa sitter lika trevligt på mig?

Nividas Vienna (inte bestämt vilken färg som lockar mest än):
solglasogon-vienna-cloudy-brown.png
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vet inte om det är rätt tråd, men var inne och testade ett par Nividas solglasögon. Gillade modellen Vienna samt någon mer. Lär inte bli mina "primära" solglasögon, men verkar vettigt för en tusenlapp.

Någon som äger? Är det mer värt att gå upp 500 spänn och köpa typ TBD Eyewear, förutsatt att dessa sitter lika trevligt på mig?

Nividas Vienna (inte bestämt vilken färg som lockar mest än):
solglasogon-vienna-cloudy-brown.png

Finns en sån här tråd:

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-solglasögon.68385/

Angående frågan: har inte känner på något av märkena men de på bild ser trevliga ut. Nu blev jag sugen på glajjer. Får börja med att damma av mina gamla...
 

gurta_g

Cartier
Vet inte om det är rätt tråd, men var inne och testade ett par Nividas solglasögon. Gillade modellen Vienna samt någon mer. Lär inte bli mina "primära" solglasögon, men verkar vettigt för en tusenlapp.

Någon som äger? Är det mer värt att gå upp 500 spänn och köpa typ TBD Eyewear, förutsatt att dessa sitter lika trevligt på mig?

Nividas Vienna (inte bestämt vilken färg som lockar mest än):

Har modellen i vanliga glasögon, använda till o från i ca 3år. Bra kvalite sätt till pengen! Gångjärnen börjar tappa lite styrsel i jämförelse mot mina några år äldre persol.
Glasen håller även sämre kvalite rep och reflexmässigt, till en kostnad under 1000kr slipade tycker jag de är kanon.
 

Korsvold

Omega
Vet inte om det är rätt tråd, men var inne och testade ett par Nividas solglasögon. Gillade modellen Vienna samt någon mer. Lär inte bli mina "primära" solglasögon, men verkar vettigt för en tusenlapp.

Någon som äger? Är det mer värt att gå upp 500 spänn och köpa typ TBD Eyewear, förutsatt att dessa sitter lika trevligt på mig?

Nividas Vienna (inte bestämt vilken färg som lockar mest än):
solglasogon-vienna-cloudy-brown.png
Köpte ett par Paris förra året. Inget att klaga på hittils, och då har jag ändå behandlat dem rätt illa.
 

Anton

Omega
Vet inte om det är rätt tråd, men var inne och testade ett par Nividas solglasögon. Gillade modellen Vienna samt någon mer. Lär inte bli mina "primära" solglasögon, men verkar vettigt för en tusenlapp.

Någon som äger? Är det mer värt att gå upp 500 spänn och köpa typ TBD Eyewear, förutsatt att dessa sitter lika trevligt på mig?

Nividas Vienna (inte bestämt vilken färg som lockar mest än):
solglasogon-vienna-cloudy-brown.png

Haft mina 3-4 år riktigt bra för pengarna märks väl på glasen att dom inte är dyrare. Skulle rekommendera dom speciellt om du har andra med bättre glas :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Finns en sån här tråd:

https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-solglasögon.68385/

Angående frågan: har inte känner på något av märkena men de på bild ser trevliga ut. Nu blev jag sugen på glajjer. Får börja med att damma av mina gamla...
Den hade jag missat helt! :)
Har modellen i vanliga glasögon, använda till o från i ca 3år. Bra kvalite sätt till pengen! Gångjärnen börjar tappa lite styrsel i jämförelse mot mina några år äldre persol.
Glasen håller även sämre kvalite rep och reflexmässigt, till en kostnad under 1000kr slipade tycker jag de är kanon.
Köpte ett par Paris förra året. Inget att klaga på hittils, och då har jag ändå behandlat dem rätt illa.
Haft mina 3-4 år riktigt bra för pengarna märks väl på glasen att dom inte är dyrare. Skulle rekommendera dom speciellt om du har andra med bättre glas :)
Verkar vara samlad åsikt att det är perfekt för den lilla pengen att ha som alternativ. Tack för feedback, blir nog ett köp!
 

Blyfot

Cartier
Vet inte om det är rätt tråd, men var inne och testade ett par Nividas solglasögon. Gillade modellen Vienna samt någon mer. Lär inte bli mina "primära" solglasögon, men verkar vettigt för en tusenlapp.

Någon som äger? Är det mer värt att gå upp 500 spänn och köpa typ TBD Eyewear, förutsatt att dessa sitter lika trevligt på mig?

Nividas Vienna (inte bestämt vilken färg som lockar mest än):
solglasogon-vienna-cloudy-brown.png
Har aldrig ägt Nivida, men TBD är jag väldigt nöjd med. Väldigt bekväma (iaf på mig) samt hög kvalitetskänsla. TBD känns som ett säkert kort.
 

Wesslan18

Omega
Har aldrig ägt Nivida, men TBD är jag väldigt nöjd med. Väldigt bekväma (iaf på mig) samt hög kvalitetskänsla. TBD känns som ett säkert kort.

Spännande! Har varit missnöjd med det paret jag har haft från TBD (Runda sköldpadsfärgade). Upplevde dom som plastiga och med slarvig finish. Skalmarna var obalanserade vilket gjorde att dom satt dåligt. Detta i jämförelse med Moscot och Ray-Ban som jag också har solglasögon och vanliga glasögon från.
Dock ca. 2 år sedan jag köpte paret och mycket kan ha hänt sedan dess.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Vet inte om det är rätt tråd, men var inne och testade ett par Nividas solglasögon. Gillade modellen Vienna samt någon mer. Lär inte bli mina "primära" solglasögon, men verkar vettigt för en tusenlapp.

Någon som äger? Är det mer värt att gå upp 500 spänn och köpa typ TBD Eyewear, förutsatt att dessa sitter lika trevligt på mig?

Nividas Vienna (inte bestämt vilken färg som lockar mest än):
solglasogon-vienna-cloudy-brown.png
Ser bra ut. Vet du om man kan sätta in ett par slipade glas i dem alt TBDs? Tycker precis som du att de ser riktigt schysta ut men är glasögonbeprydd till vardags...
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ser bra ut. Vet du om man kan sätta in ett par slipade glas i dem alt TBDs? Tycker precis som du att de ser riktigt schysta ut men är glasögonbeprydd till vardags...
Frågade min optiker om att "customtillverka" glas för vintagebågae, han sa att de kan sätta glas i vilka bågar som helst. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag dock inte. :)
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Frågade min optiker om att "customtillverka" glas för vintagebågae, han sa att de kan sätta glas i vilka bågar som helst. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag dock inte. :)
Tjena, har arbetat för ett optikerföretag och det är inga problem att lämna in ett par bågar och så slipar dom till glas till dom, kan vara lite sisådär med försäkring osv ifsll något dkulle hända med bågarna dock men det är ju bara att fråga innan.
 
Topp