De flesta ligger nog hos skräddarenByxorna hissas hejvilt här i tråden!! Behöver se lite bilder på er i dem, bara att shoppa nu kompisar![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De flesta ligger nog hos skräddarenByxorna hissas hejvilt här i tråden!! Behöver se lite bilder på er i dem, bara att shoppa nu kompisar![]()
Kan jag se bilder på detta som diskuteras? Jag blev genast nyfiken på vad alla snackar om haha!
Benvit linne är ju magiskt! Kommer bli mitt 6e par vita byxor
Använder du bomullsbyxan mycket eller blir det främst SA-kostymen? Ska sy upp en liknande kostym men funderar på en nyans som går lite mot grått isåfall och då kanske de här kan komplettera fint!
Klart de skall hissas upp hela vägen, snyggast så! Tvärbra byxa OTR, supernöjd med Frescon. Jag har en önskan vilket är ett längre midjeband, förstår att det kanske inte är lika kommersiellt men det är min önskanVill tro dock att målgruppen är just folk som gillar klassisikt stuk med en modern flair!
Härligt, tack för infon. Går det få ngn slags storlekshint oxå? (Har 46 i Incotex, berg&berg och PT01, innebär det 46 i denna oxå?)
Håller tummarna!!Väldigt kul att du säger det. Det var faktiskt något vi planerat men som isf sker i nästa uppdatering.
Kommer i veckan men här är en sneak peek...
![]()
De säljs exklusivt via den fysiska butiken även om de kan vara behjälpliga med att skicka i vissa fall. Därför har vi inte tagit fram någon storlekstabell så bäst är att gå in och prova i person. Då får du också hjälp med uppläggning av byxan som kommer i rålängd.
Läste lite på manolo om de tidigare byxorna. Verkar va väldigt trevliga, om aningen smala i fotvidden: 18.5cm i storlek 50 (vilket jag misstänker är storleken @Whedda kör). Tror 20cm hade varit perfekt, i storlek 50.
Får se om jag lyckas komma i kontakt med Ströms för en beställning. Annars blir det nåt MTM inför sommar istället.
Håller tummarna det går bra att beställa dem dåStämmer bra angående fotvidden. Det finns dock minst 1.5cm sömsmån att lägga ut om du föredrar 20cm...
Yes, det gör det, jag ringde o pratade med dem och de tog beställningen över telefon, betalning via swish eller bg och så skickas de med posten/dhl eller dylikt.Håller tummarna det går bra att beställa dem då![]()
Okej! Då är allt jag behöver en bild på de olika, sen blir det en beställning.Yes, det gör det, jag ringde o pratade med dem och de tog beställningen över telefon, betalning via swish eller bg och så skickas de med posten/dhl eller dylikt.
Det skulle jag rekommendera men det är såklart en smaksak. Slag ger ytterligare tyngd nertill och bättre fall på en byxa generellt sett.Stora frågan nu blir ju om man ska sätta dit slag på linnebyxorna? Låter som det borde funka speciellt om de är av lite tjockare linnetyg.
Okej! Då är allt jag behöver en bild på de olika, sen blir det en beställning.
Ser med spänning fram emot artikeln. Ser riktigt bra ut.Kommer som sagt fler bilder i första artikeln på Manolo inom kort.
Här är en till sneak peek...
![]()
Premiär för Man 1924 på Gabucci idag. Alltid gillat deras estetik så det är kul att de äntligen finns i Sverige. Blev en kavaj och en safarijacka...
Har Ströms har eget skrädderi där de kan sköta alla typer av korrigeringar? Uppläggning ingår (typ slag antar jag?) - men ingenting ut över det?De säljs exklusivt via den fysiska butiken även om de kan vara behjälpliga med att skicka i vissa fall. Därför har vi inte tagit fram någon storlekstabell så bäst är att gå in och prova i person. Då får du också hjälp med uppläggning av byxan som kommer i rålängd.
Finns de som säger att man inte ska ha cedar-galgar:Ska köpa lite nya galgar till mina skjortor/kavajer. Ska man satsa på ceder trä galgar likt dessa: https://www.skolyx.se/sv/galgar-och-klaedvard/5-galge.html eller blir det överdrivet, kanske räcker med ceder trä bollar/brickor i garderoben?
Eller ska man köra: https://www.skolyx.se/sv/galgar-och-klaedvard/362-galge-i-hoegblank-finish.html
Gäller att välja en storlek på galgan för att fylla i axeln, korrekt? Har jag 45cm axelbreddd kör jag på samma storlek i galgan right?
Hur mäter du måttet på innerbenet?Ringde in och drog hem två par byxor. Utmärkt service, och det var absolut inga problem. Angav måttet på innerbenet, så de lägger även upp de till mig innan de skickar.
Topp!
Mät från liv till byxslut på ett par byxor som är bra längd.Hur mäter du måttet på innerbenet?
Hur mäter du måttet på innerbenet?
Mät från liv till byxslut på ett par byxor som är bra längd.