• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Kan jag se bilder på detta som diskuteras? Jag blev genast nyfiken på vad alla snackar om haha!

Kommer i veckan men här är en sneak peek...
5E99070C-0687-451A-B5C4-3A1DBAF9C61C.jpeg

Benvit linne är ju magiskt! Kommer bli mitt 6e par vita byxor :D
Använder du bomullsbyxan mycket eller blir det främst SA-kostymen? Ska sy upp en liknande kostym men funderar på en nyans som går lite mot grått isåfall och då kanske de här kan komplettera fint!

Använder den ljusa bomullsbyxan hela tiden men försöker undvika att bryta upp den från SA kostymen då man med bomull riskerar en rätt stor skillnad i slitage och patina mellan kavaj och byxa om de bärs separat.

• Like
Reactions: Oew
Klart de skall hissas upp hela vägen, snyggast så! Tvärbra byxa OTR, supernöjd med Frescon. Jag har en önskan vilket är ett längre midjeband, förstår att det kanske inte är lika kommersiellt men det är min önskan :angel: Vill tro dock att målgruppen är just folk som gillar klassisikt stuk med en modern flair!

Väldigt kul att du säger det. Det var faktiskt något vi planerat men som isf sker i nästa uppdatering.

Härligt, tack för infon. Går det få ngn slags storlekshint oxå? (Har 46 i Incotex, berg&berg och PT01, innebär det 46 i denna oxå?)

De säljs exklusivt via den fysiska butiken även om de kan vara behjälpliga med att skicka i vissa fall. Därför har vi inte tagit fram någon storlekstabell så bäst är att gå in och prova i person. Då får du också hjälp med uppläggning av byxan som kommer i rålängd.

Kommer i veckan men här är en sneak peek...
5E99070C-0687-451A-B5C4-3A1DBAF9C61C.jpeg

Någon som vet var man ska vända sig för att få tag på en husstil som påminner om Wheddas kavaj ovan? Är verkligen förtjust i främst att den har lite lägre gorge. Misstänker att Wheddas är koreansk, men har läst lite blandade recensioner på annat håll och min kropp är nog inte lika lätt att få till passform på som Whedda. Gillar Saman Amel och det skulle vara smidigt rent geografiskt också men misstänker att deras höga gorge inte går att ändra på?

De säljs exklusivt via den fysiska butiken även om de kan vara behjälpliga med att skicka i vissa fall. Därför har vi inte tagit fram någon storlekstabell så bäst är att gå in och prova i person. Då får du också hjälp med uppläggning av byxan som kommer i rålängd.

Någon som vet hur det funkar för oss som kanske bara är i Sthlm över dagen, här i Gbg erbjuder Holmens herr och ströms Gbg uppläggning medans man väntar.. funkar det samma lika på ströms man & woman?

Läste lite på manolo om de tidigare byxorna. Verkar va väldigt trevliga, om aningen smala i fotvidden: 18.5cm i storlek 50 (vilket jag misstänker är storleken @Whedda kör). Tror 20cm hade varit perfekt, i storlek 50.

Får se om jag lyckas komma i kontakt med Ströms för en beställning. Annars blir det nåt MTM inför sommar istället.

Läste lite på manolo om de tidigare byxorna. Verkar va väldigt trevliga, om aningen smala i fotvidden: 18.5cm i storlek 50 (vilket jag misstänker är storleken @Whedda kör). Tror 20cm hade varit perfekt, i storlek 50.

Får se om jag lyckas komma i kontakt med Ströms för en beställning. Annars blir det nåt MTM inför sommar istället.

Stämmer bra angående fotvidden. Det finns dock minst 1.5cm sömsmån att lägga ut om du föredrar 20cm...

Stora frågan nu blir ju om man ska sätta dit slag på linnebyxorna? Låter som det borde funka speciellt om de är av lite tjockare linnetyg.

Har Ströms har eget skrädderi där de kan sköta alla typer av korrigeringar? Uppläggning ingår (typ slag antar jag?) - men ingenting ut över det?

Senast ändrad:
Ska köpa lite nya galgar till mina skjortor/kavajer. Ska man satsa på ceder trä galgar likt dessa: https://www.skolyx.se/sv/galgar-och-klaedvard/5-galge.html eller blir det överdrivet, kanske räcker med ceder trä bollar/brickor i garderoben?
Eller ska man köra: https://www.skolyx.se/sv/galgar-och-klaedvard/362-galge-i-hoegblank-finish.html
Gäller att välja en storlek på galgan för att fylla i axeln, korrekt? Har jag 45cm axelbreddd kör jag på samma storlek i galgan right?
Finns de som säger att man inte ska ha cedar-galgar:
https://www.hangerproject.com/blog/2012/08/28/cedar-hangers/
Sen om man läser runt lite så finns det även de som har fått fläckar när de hängt t.ex. blöta skjortor på cedarträgalgar (eftersom de är obehandlade så kan de färga av sig).
https://www.styleforum.net/threads/do-cedar-blocks-hangers-work-for-moths.210236/
Så efter att läst lite om det så har jag nöjt mig med klädpåsar och cedarträblock i garderoben, klädpåsarna, lådorna.

Ringde in och drog hem två par byxor. Utmärkt service, och det var absolut inga problem. Angav måttet på innerbenet, så de lägger även upp de till mig innan de skickar.

Topp!

Gifter mig i sommar och behöver lite tips på slips och näsduk.
Är van bärare av kostym, men just accessoarer till detta har jag dålig koll på.
Kostymen är enligt nedan. Okonstruerad, ordentligt mörkblå med ganska mycket lyster i tyget från Loro Piana. + vit skjorta med fransk manschett och bruna mockaloafers från Alden.

Det blir ett ganska klassiskt bröllop, men samtidigt i avslappnad miljö.
Har kikat på slipsar från Drakes men blir inte riktigt klok på mönster och kvalitet.

Tacksam för tips och råd!
c56004922020044_1.jpg
c56004934130044_2.jpg

Tillbaka
Topp