• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

konkret

Cartier
2-Faktor
Har två Polo från LA, visst är de dyra men oxå riktigt bra, speciellt kragarna på dem. Jag använder oxå honom för skräddarsydda skjortor och då kan man få Polo-tröjorna justerade efter sina mått oxå vilket gör dem extra nice.
Har du något tips på färg till sin första LA? Funderar på vit eller marinblå, tycker den vita ser väldigt trevlig ut men marinblåa är onekligen mer praktisk. Sen har jag många marinblåa plagg i garderoben som kanske är lite trist.. Funderar starkt på att köra på en sådan ändå, pungar hellre upp några extra hundralappar än att nöja mig med något som ändå får mig att snegla på något annat efter ett tag.
 
Har du något tips på färg till sin första LA? Funderar på vit eller marinblå, tycker den vita ser väldigt trevlig ut men marinblåa är onekligen mer praktisk. Sen har jag många marinblåa plagg i garderoben som kanske är lite trist.. Funderar starkt på att köra på en sådan ändå, pungar hellre upp några extra hundralappar än att nöja mig med något som ändå får mig att snegla på något annat efter ett tag.
Jag köpte an LA Popover från Olof i grönt. Mycket snyggt. Bra pris fick jag också.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Har du något tips på färg till sin första LA? Funderar på vit eller marinblå, tycker den vita ser väldigt trevlig ut men marinblåa är onekligen mer praktisk. Sen har jag många marinblåa plagg i garderoben som kanske är lite trist.. Funderar starkt på att köra på en sådan ändå, pungar hellre upp några extra hundralappar än att nöja mig med något som ändå får mig att snegla på något annat efter ett tag.
En av varje. ;)
Den första jag köpte var en ljusblå/himmelsblå (mest till sommaranvändande) som inte verkar finnas på hans hemsida för tillfället, sen har jag den gröna oxå. Beroende på vilken säsong du tänkt använda den mest så skulle jag börja med att välja färg efter det och komplettera med den andra sen. (men marinblå är så klart mer praktisk som du säger)
 
En av varje. ;)
Den första jag köpte var en ljusblå/himmelsblå (mest till sommaranvändande) som inte verkar finnas på hans hemsida för tillfället, sen har jag den gröna oxå. Beroende på vilken säsong du tänkt använda den mest så skulle jag börja med att välja färg efter det och komplettera med den andra sen. (men marinblå är så klart mer praktisk som du säger)
Jag har letat med ljus och lykta efter en ljusblå, men inte hittat nån. Närmsta är en från finamore.

Länka gärna om ni hittar nån ljus/himmelsblå!! Märke är mindre viktigt.
 

Whedda

Rolex
Nice. Vad finns de i för tyger? Fresco, Linne, bomull? Är det fresco eller någon annan high twist-variant?

Bomullen är en påfyllning av den ljusa nyansen från förra våren då trycket var extremt stort och den sålde slut på några veckor senast.

Ullen är en high twist från VBC med liknande egenskaper som Fresco (inte fullt så torr och sträv). Den kommer i ljus- och mellangrått.

Linnet är från irländska Spence&Bryson som är bäst i världen om man frågar mig. Där valde vi Taupe och benvitt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det tror jag det skall gå.

Priset ligger på 1699kr för bomull, 1999kr för ull och 2199kr för linne. Den sistnämnda har vi trots detta lägst marginal på och borde kosta avsevärt mer men vi ville hålla alla i ungefär samma prissegment.
Snyggt! Bra timing då jag ska till Sthlm kommande helg. Vilka färger finns bomullsvarianten i?
 

Belfort

Omega
Det tror jag det skall gå.

Priset ligger på 1699kr för bomull, 1999kr för ull och 2199kr för linne. Den sistnämnda har vi trots detta lägst marginal på och borde kosta avsevärt mer men vi ville hålla alla i ungefär samma prissegment.
Kan jag se bilder på detta som diskuteras? Jag blev genast nyfiken på vad alla snackar om haha!
 

Oew

Rolex
Två nyanser av grå Fresco samt Taupe och benvit linne #ingenkommerihågenfegis
Benvit linne är ju magiskt! Kommer bli mitt 6e par vita byxor :D
Använder du bomullsbyxan mycket eller blir det främst SA-kostymen? Ska sy upp en liknande kostym men funderar på en nyans som går lite mot grått isåfall och då kanske de här kan komplettera fint!
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Kan jag se bilder på detta som diskuteras? Jag blev genast nyfiken på vad alla snackar om haha!
Han som letar han skall finna, tror det är dessa byxor. :)
Ser väldigt trevliga ut om det är dessa
20190326_225934.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Finns till försäljning från och med nu i Ströms butik på Kungsgatan/Sveavägen.
Kommer en artikel med mer information om vårens version i slutet av veckan alt. Början av nästa.

Härligt, tack för infon. Går det få ngn slags storlekshint oxå? (Har 46 i Incotex, berg&berg och PT01, innebär det 46 i denna oxå?)
 

kalufsen

Panerai
Inser att @Whedda var snabbare än mig och förmodligen var det bra då han gvs har betydligt mer insikt i produkten än vad jag har :)

@johpe Du får nog ringa ner till Ströms i Sthlm för mått, jag köpte 46 men då jag ofta köper mtm från stoffa så är jag osäker på min storlek och mina mått för den delen också :p
 

kalufsen

Panerai
Lite intressant är att byxorna jag har på bilden är just bomullsversionen från förra året som nu är återlanserad. Sen behöver man såklart inte hissa upp dem fullt så högt som jag om man inte vill ;)
Klart de skall hissas upp hela vägen, snyggast så! Tvärbra byxa OTR, supernöjd med Frescon. Jag har en önskan vilket är ett längre midjeband, förstår att det kanske inte är lika kommersiellt men det är min önskan :angel: Vill tro dock att målgruppen är just folk som gillar klassisikt stuk med en modern flair!
 
Topp