• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Gick tillbaka idag till Gabucci för att korta Man 1924 kavajen, kunde inte hålla mig från att köpa byxorna också... De syns inte på hemsidan men midjan är hög och lårvidd finns för oss som valde att spela fotboll i ungdomen...

17985B27-F93D-4641-8DD5-F0AB8D213488.png

Det handlar ofta mer om känsliga delar som mellanlägg i byxlinningen som riskerar att krympa och att sömmar kan riskera att vrida sig när man sytt slag på dem. Jag vädrar alla mina byxor framför kem och maskintvätt om det inte är tydliga fläckar.
Vädrar och är försiktig med tvätt men förr eller senare är det oundvikligt. Köpte ett par i linne idag. Skulle du välja kem före maskin när den dagen kommer?
Ställde samma fråga om mina Ströms/Manolo i bomull och vill minnas att du då rekommenderade kem.

Vädrar och är försiktig med tvätt men förr eller senare är det oundvikligt. Köpte ett par i linne idag. Skulle du välja kem före maskin när den dagen kommer?
Ställde samma fråga om mina Ströms/Manolo i bomull och vill minnas att du då rekommenderade kem.

Bomullen står faktiskt som 30 grader men jag personligen kör kem på byxor som inte är jeans eller typ plaggtvättade chinos.
Definitivt inte ofta men det är också skönt att få dem levererade på galge med pressvecken knivskarpa. Att pressa byxor är lättare sagt än gjort

Berätta gärna hur de står sig mot andra MTM-tjänster när du får byxorna!
Tyckte att jag fick till dem skapligt. Kanske inga byxor som står sig mot andra byxor jag äger men som ju kostar ungefär 2 till 3 gånger så mycket. Dryga tusenlappen samt 66kr i tull- och momsavgift landade de på. Sandfärgad bomullstwill, var mycket grövre än jag förväntat mig dock. En snabb bild efter 13h arbetsdag!
12C5545A-3D34-43E1-9FCA-E5E6BA4DF59A.png

Funderar på en sommar/vårjacka och lite inne på någon av dessa två: https://gabucci.se/sv/search/searchbytext?key=Vancouver

Har en Aspesi: https://www.careofcarl.com/sv/artik...bsmDuTwsHD0PQyaLp0iIc1LAqD2NgNqcaArf3EALw_wcB
Som jag använder mig av in på vintern när jag tycker den är varm och det är trevligt med vattenavvisande.

VIlken av Vancouver modellernas färger tycker ni om? tobacco eller den mer olivegröna? Den jag har är som sagt mer mörkgrön och det känns kul med en jacka som ser lite annars ut.

Jag beställde den "olivgröna" men vill påstå att den upplevs som mörkare. Zoovillage kallar den kort och gott green. Gillar färgen men fastnade istället för en riktig M-51 från Broadway & Sons + en jungle jacket för sommaren och detta för en bråkdel av priset så det kan vara ett alternativ för den som gillar vintage:)

Knivskarpa! Vad var missen? För korta slag?
Verkligen! På högra foten, syns inte alls på bilden så buktar det liksom ut på sidorna av slaget, vet inte hur jag skall beskriva det. Så istället för att vara "knivskarpa" framifrån ser den ibland lite bred de ut. Behöver inte vara slaget utan det kan vara en kombination av hur slaget är sytt samt hur det är pressat. Så tänkte lämna in de igen.

Vet inte riktigt varför det händer, har hänt på Stoffa byxor jag har också, jag kanske är petig men tycker det förstör lite.

Se nedan bild, ser du skillnaden på hur det skall vara och hur det inte skall vara :)

D24D5594-0377-474E-B510-E08C35ABD6FA.jpeg

Verkligen! På högra foten, syns inte alls på bilden så buktar det liksom ut på sidorna av slaget, vet inte hur jag skall beskriva det. Så istället för att vara "knivskarpa" framifrån ser den ibland lite bred de ut. Behöver inte vara slaget utan det kan vara en kombination av hur slaget är sytt samt hur det är pressat. Så tänkte lämna in de igen.

Vet inte riktigt varför det händer, har hänt på Stoffa byxor jag har också, jag kanske är petig men tycker det förstör lite.

Se nedan bild, ser du skillnaden på hur det skall vara och hur det inte skall vara :)

D24D5594-0377-474E-B510-E08C35ABD6FA.jpeg
Ahh! Precis, ja! Det sabbar ju verkligen fallet och linjerna på brallan så det tycker jag verkligen bör åtgärdas om det så bara handlar om att pressas om eller att slagen behöver sys om. Jag gillar ju VBC, äger du några Minnis-fresco och kan jämföra? Upplevs de som lika krispiga och skarpa?

200.gif

Ahh! Precis, ja! Det sabbar ju verkligen fallet och linjerna på brallan så det tycker jag verkligen bör åtgärdas om det så bara handlar om att pressas om eller att slagen behöver sys om. Jag gillar ju VBC, äger du några Minnis-fresco och kan jämföra? Upplevs de som lika krispiga och skarpa?

200.gif
Vet iofs inte om det är anledningen men det jag fick som svar, men vi skall titta på det. Tyvärr inte, kan jämföra mot tropical från Stoffa och betydligt med stadga i denna high twist samt lite krispigare mot huden.

Jag beställde den "olivgröna" men vill påstå att den upplevs som mörkare. Zoovillage kallar den kort och gott green. Gillar färgen men fastnade istället för en riktig M-51 från Broadway & Sons + en jungle jacket för sommaren och detta för en bråkdel av priset så det kan vara ett alternativ för den som gillar vintage:)
Blev faktiskt en sådan från zoovillage: https://se.zoovillage.com/aspesi/vancouver-green med 20% rabatt så det var ju iallafall någonting :D

Beställde CQP sneakers men blir inte klok på storlekarna. 42 var för stort och 41 satt ok men kändes väldigt breda. Är det bara jag som känner så?

Tillbaka
Topp