Notorious Niklas
Silver
Du har väl nära till Borås?Mycket förtjust i dessa två jeansen från Blugiallo. Har dock inte Blugiallo så nära, och har inte koll på mina mått.
Så då är frågan.. ska man ta sig till Sthlm eller har ni tips på bra alternativ?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har väl nära till Borås?Mycket förtjust i dessa två jeansen från Blugiallo. Har dock inte Blugiallo så nära, och har inte koll på mina mått.
Så då är frågan.. ska man ta sig till Sthlm eller har ni tips på bra alternativ?
![]()
![]()
Vet bara inte när jag ska ha tid till det, tyvärr.Ta dig till sthlm så bjuder jag på en öl![]()
Hittade inget jag lirade med till 100 där tyvärr.Vet att både Anglo Italian och Drakes har jeans i liknande tvätt och passform, priset är väl ganska samma på samtliga. Gällande Blugiallos jeans så skulle jag själv ha svårt att motivera priset för ett par jeans med stretch.
Det är ju inget man gör frivilligtDu har väl nära till Borås?
Skicka iväg ett mail till Alexander och hör! alexander snabel-a blugiallo.seVet bara inte när jag ska ha tid till det, tyvärr.
Hittade inget jag lirade med till 100 där tyvärr.
Det är ju inget man gör frivilligtMen kikade, och inga tider visas där. Får undersöka närmare.
Berg&Berg fortsätter sin resa högt upp i det blå: https://bergbergstore.com/collections/t-shirts/products/bo-round-neck-t-shirt-white
helmiss av berg och berg!Förhoppningsvis så köper färre deras dyra plagg och de själva inser att de måste gå ner till rimligare priser.helmiss av berg och berg!
helmiss av berg och berg!
Pressveck på jeans.. how about noNär vi ändå diskuterar missar från berg och berg...
https://bergbergstore.com/collections/trousers/products/anton-denim-trousers-washed-mid-blue
Tänk på att UK 42 är samma som vår 52, 40=50 osv. Annars samma, jag har handlat där 2 ggr.Experterna!!
Hjälp sökes
Countryattire.com...någon som handlat Barbour därifrån? Hur är storlekarna, med det menar jag det står UK size men sen står det S, M, L etc...är det samma storlekar dom ”våra”?
Tack på förhand för återkopplingen!!
Tack! Då blir det L..Tänk på att UK 42 är samma som vår 52, 40=50 osv. Annars samma, jag har handlat där 2 ggr.
Jag som drar 52 på en beaufort köper således 42 / LARGE. Det som är lite rörigt är att Barbour refererar till stl L som 52-54 och XL som 56-58. Samtidigt säger de att storlekarna varierar per modell, vilket är sant.
Det kan jag aldrig tänka mig, en söm på en jacka låter som ett enkelt standardjobb för en skräddare.Någon som har tips på ställe som kan laga en jacka? En söm som har gått upp på min Belstaff som jag retar mig på något otroligt. Går det att gå till skräddare generellt eller krävs det speciella ställen för dessa lagningar?
Jag klickade hem en Bristol därifrån härom dagen. Jag provade i butik här i Uppsala, och hoppas verkligen att den L jag provade här stämmer överens med den L jag beställde...Experterna!!
Hjälp sökes
Countryattire.com...någon som handlat Barbour därifrån? Hur är storlekarna, med det menar jag det står UK size men sen står det S, M, L etc...är det samma storlekar dom ”våra”?
Tack på förhand för återkopplingen!!
Det är precis samma sak jag hoppas på också nu. Att storleken ska vara densamma som här hemma alltså.Jag klickade hem en Bristol därifrån härom dagen. Jag provade i butik här i Uppsala, och hoppas verkligen att den L jag provade här stämmer överens med den L jag beställde...
Inte min kopp te heller. Hard pass from me, skulle man kunna säga.Pressveck på jeans.. how about no![]()
Jag rekommenderar av hela mitt hjärta att inte köpa stretchjeans. Framförallt inte för 2400: -.Mycket förtjust i dessa två jeansen från Blugiallo. Har dock inte Blugiallo så nära, och har inte koll på mina mått.
![]()
![]()
Låter kanske som ett löjligt tips men nätpåsar?Behöver tips på lite smarta prylar för packning. Som det är nu så kör jag en tote bag med standardpackning: laptop, laddare, hörlurare, pass, vatten, nycklar, lite hygien/apotek-artiklar m.m. Hade gärna haft några slags fodral eller liknande för att undvika att ALLT ligger fritt.
Använt det so far för laddare, men har fortfarande problemet med att det blir lite väl mycket gräva efter det man vill åtLåter kanske som ett löjligt tips men nätpåsar?
https://www.smartasaker.se/sv/artik...XLv7522Eb_Qp3X2YIxiRcfzRS7gTfvXkaAo2fEALw_wcB
Aningens snyggarAnvänt det so far för laddare, men har fortfarande problemet med att det blir lite väl mycket gräva efter det man vill åt
hittade den här, som eventuellt kan vara en bra grej:
https://www.granit.com/se/reseficka-nylon-svart
Har testat. Satt ganska schysst, men tyckte de var tighta i låren.Någon som har Zarembas Magnum Jeans? Vad tycker ni? Vill ha något med högre midja och tycker de verkar sjyssta till en rimlig peng![]()
Precis det jag var rädd att de skulle vara. Var dem stretchiga?Har testat. Satt ganska schysst, men tyckte de var tighta i låren.
Jag väntar på ett par från Luxire, 15oz japansk rådenim, hoppas på bra resultat. Typ en tusenlapp måttat.Någon som har Zarembas Magnum Jeans? Vad tycker ni? Vill ha något med högre midja och tycker de verkar sjyssta till en rimlig peng![]()
En aning. De lär ge med sig med tiden, men inget jag kan lova. Finns nog nån här som har haft de en längre tid.Precis det jag var rädd att de skulle vara. Var dem stretchiga?
Det låter intressant. Lägg gärna upp bild och vad du tycker om dem senJag väntar på ett par från Luxire, 15oz japansk rådenim, hoppas på bra resultat. Typ en tusenlapp måttat.![]()
Absolut, lär dröja 1-2 månader bara.Det låter intressant. Lägg gärna upp bild och vad du tycker om dem sen![]()