• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Mycket förtjust i dessa två jeansen från Blugiallo. Har dock inte Blugiallo så nära, och har inte koll på mina mått.
Så då är frågan.. ska man ta sig till Sthlm eller har ni tips på bra alternativ?

WAS003.jpg

WAS004.jpg
Du har väl nära till Borås?

Ta dig till sthlm så bjuder jag på en öl ;)
Vet bara inte när jag ska ha tid till det, tyvärr.
Vet att både Anglo Italian och Drakes har jeans i liknande tvätt och passform, priset är väl ganska samma på samtliga. Gällande Blugiallos jeans så skulle jag själv ha svårt att motivera priset för ett par jeans med stretch.
Hittade inget jag lirade med till 100 där tyvärr.
Du har väl nära till Borås?
Det är ju inget man gör frivilligt :) Men kikade, och inga tider visas där. Får undersöka närmare.

Experterna!!
Hjälp sökes ;)
Countryattire.com...någon som handlat Barbour därifrån? Hur är storlekarna, med det menar jag det står UK size men sen står det S, M, L etc...är det samma storlekar dom ”våra”?
Tack på förhand för återkopplingen!!

Experterna!!
Hjälp sökes ;)
Countryattire.com...någon som handlat Barbour därifrån? Hur är storlekarna, med det menar jag det står UK size men sen står det S, M, L etc...är det samma storlekar dom ”våra”?
Tänk på att UK 42 är samma som vår 52, 40=50 osv. Annars samma, jag har handlat där 2 ggr.
Jag som drar 52 på en beaufort köper således 42 / LARGE. Det som är lite rörigt är att Barbour refererar till stl L som 52-54 och XL som 56-58. Samtidigt säger de att storlekarna varierar per modell, vilket är sant.

Senast ändrad:
Tänk på att UK 42 är samma som vår 52, 40=50 osv. Annars samma, jag har handlat där 2 ggr.
Jag som drar 52 på en beaufort köper således 42 / LARGE. Det som är lite rörigt är att Barbour refererar till stl L som 52-54 och XL som 56-58. Samtidigt säger de att storlekarna varierar per modell, vilket är sant.
Tack! Då blir det L..

Någon som har tips på ställe som kan laga en jacka? En söm som har gått upp på min Belstaff som jag retar mig på något otroligt. Går det att gå till skräddare generellt eller krävs det speciella ställen för dessa lagningar?

Någon som har tips på ställe som kan laga en jacka? En söm som har gått upp på min Belstaff som jag retar mig på något otroligt. Går det att gå till skräddare generellt eller krävs det speciella ställen för dessa lagningar?
Det kan jag aldrig tänka mig, en söm på en jacka låter som ett enkelt standardjobb för en skräddare.

Experterna!!
Hjälp sökes ;)
Jag klickade hem en Bristol därifrån härom dagen. Jag provade i butik här i Uppsala, och hoppas verkligen att den L jag provade här stämmer överens med den L jag beställde...

Mycket förtjust i dessa två jeansen från Blugiallo. Har dock inte Blugiallo så nära, och har inte koll på mina mått.
Så då är frågan.. ska man ta sig till Sthlm eller har ni tips på bra alternativ?

WAS003.jpg

WAS004.jpg
Jag rekommenderar av hela mitt hjärta att inte köpa stretchjeans. Framförallt inte för 2400: -.

Generaliserat:
  • stretch finns där för att passformen är för tight
  • för tight passform= extra slitage
  • extra slitage= trasiga jeans

Senast ändrad:
Behöver tips på lite smarta prylar för packning. Som det är nu så kör jag en tote bag med standardpackning: laptop, laddare, hörlurare, pass, vatten, nycklar, lite hygien/apotek-artiklar m.m. Hade gärna haft några slags fodral eller liknande för att undvika att ALLT ligger fritt.

Må hända en dum fråga, men jag inser nu att jag aldrig beställt eller köpt utomeuropeiska varor på trunk shows, hur fungerar det vanligtvis med tull och moms i dessa fall?

Använt det so far för laddare, men har fortfarande problemet med att det blir lite väl mycket gräva efter det man vill åt :)

hittade den här, som eventuellt kan vara en bra grej:
https://www.granit.com/se/reseficka-nylon-svart
Aningens snyggar :)
Jag utgår förresten från att du redan nallat en Dymo och märkt laddare etc med namn och telefonnummer? Det har räddat mig mer gånger än jag kan räkna: "Ja hej, vi har hittat en laddare med ditt nummer på här i konferensrum "Styrkekramar", kan du komma till repan och hämta den".

Någon som har Zarembas Magnum Jeans? Vad tycker ni? Vill ha något med högre midja och tycker de verkar sjyssta till en rimlig peng :)

Tillbaka
Topp