Kul!Båda nyanserna av grått.
Sitter byxorna bra på mig så kör jag också ett par gråa tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul!Båda nyanserna av grått.
Det verkar ju inte vara Fresco?. På Manolo skrivs det "Utöver den nya linnekvalitén har vi även uppdaterat kollektionen för våren med två nya nyanser av ull. Det rör sig om en så kallad High Twist Wool från Vitale Barberis Cannonico som har liknande egenskaper som Fresco men med en lite mjukare och mindre torr finish." Är dessa verkligen lika luftiga som frescotyg? Mina frescobrallor som jämförelse:Två dåliga och snabba bilder av Fresco byxan från ströms, supernöjd! Liten miss på slaget som skall åtgärdas men annars mycket bra.
![]()
![]()
Stämmer.Det verkar ju inte vara Fresco?. På Manolo skrivs det "Utöver den nya linnekvalitén har vi även uppdaterat kollektionen för våren med två nya nyanser av ull. Det rör sig om en så kallad High Twist Wool från Vitale Barberis Cannonico som har liknande egenskaper som Fresco men med en lite mjukare och mindre torr finish." Är dessa verkligen lika luftiga som frescotyg? Mina frescobrallor som jämförelse:
![]()
![]()
Helt riktigt! "Har liknande egenskaper" innebär för mig att det avviker på vissa punkter. Sagda tyg avviker tydligen iom att det inte är lika "torrt och strävt". Men frågan kvarstår. Avviker detta tyg också angående luftigheten?Stämmer.
![]()
Fresco är mig veterligen viss typ av high-twist wool från Minnis där de ”tagit patent” på namnet men många andra former av hårdtvistade ulltyger som liknar och ter sig som detta tyg kallas också, lite felaktigt för Fresco. Å andra sidan går det snabbare att säga fresco än ”en så kallad High Twist Wool från *insert väveri* som har liknande egenskaper som Fresco”![]()
Vi har väl frescotyger med vikt från 250g upp till över 400? Skulle gissa att den är ungefär lika luftig mot en fresco i motsvarande vikt. Vet inte vad VBC’n väger.Helt riktigt! "Har liknande egenskaper" innebär för mig att det avviker på vissa punkter. Sagda tyg avviker tydligen iom att det inte är lika "torrt och strävt". Men frågan kvarstår. Avviker detta tyg också angående luftigheten?
Det verkar ju inte vara Fresco?. På Manolo skrivs det "Utöver den nya linnekvalitén har vi även uppdaterat kollektionen för våren med två nya nyanser av ull. Det rör sig om en så kallad High Twist Wool från Vitale Barberis Cannonico som har liknande egenskaper som Fresco men med en lite mjukare och mindre torr finish." Är dessa verkligen lika luftiga som frescotyg? Mina frescobrallor som jämförelse:
![]()
![]()
Lite så, går snabbare att skriva Fresco. Får @Whedda svara på då jag inte har någon aning,Stämmer.
![]()
Fresco är mig veterligen viss typ av high-twist wool från Minnis där de ”tagit patent” på namnet men många andra former av hårdtvistade ulltyger som liknar och ter sig som detta tyg kallas också, lite felaktigt för Fresco. Å andra sidan går det snabbare att säga fresco än ”en så kallad High Twist Wool från *insert väveri* som har liknande egenskaper som Fresco”![]()
Vad jag förstått så ska H&M Premium i sidenblandning vara väldigt bra. Grymt sugen på en sån själv. Tror mig veta att @Oscaro @aleks och @Aurum har såna och kanske kan ge bättre input?Någon som har bra tips på snygga pikéer i bra kvalitet? En egen favorit är ralph lauren i mörkblå utan ficka. Behöver förslag på andra prisvärda.
Lacoste har väl alltid levererat?Någon som har bra tips på snygga pikéer i bra kvalitet? En egen favorit är ralph lauren i mörkblå utan ficka. Behöver förslag på andra prisvärda.
Någon som provat Uniqlos? Ser clean ut och priset är lockande.Lacoste har väl alltid levererat?
Är på jakt efter två kostymer nu till examen, blå och grön. iprincip helt okunnig inom området.
Tänker mig lätt & ledigt då jag inte har dresscode på jobbet. Dvs. okonstruerad(?)/ ovadderade axlar, inga pressveck etc. Vart bör jag vända mig i Stockholm? Budget lite drygt 4k styck (räcker det?) Kan gå uppåt 5-6' om det är bra grejer.
Hur mycket kan man skrädda? Jag har ofta problem med slimfit då axlarna och byxorna blir för tighta.
Har kikat på dessa tre, det jag ser som skiljer är färg, textur och att den sista är mer i ett "mjukis" material. Något jag missar? Är de vettiga alternativ?
https://eu.suitsupply.com/sv/suits/...id=Suits&prefn1=colorID&prefv1=green&pdp=true
https://eu.suitsupply.com/sv/suits/...id=Suits&prefn1=colorID&prefv1=green&pdp=true
Gick tillbaka idag till Gabucci för att korta Man 1924 kavajen, kunde inte hålla mig från att köpa byxorna också... De syns inte på hemsidan men midjan är hög och lårvidd finns för oss som valde att spela fotboll i ungdomen...
![]()
Haha det där är ju min kursare! Alltid välkläddGick tillbaka idag till Gabucci för att korta Man 1924 kavajen, kunde inte hålla mig från att köpa byxorna också... De syns inte på hemsidan men midjan är hög och lårvidd finns för oss som valde att spela fotboll i ungdomen...
![]()
Oscar JacobssonTips på prisvärda linnebyxor för runt 1500?
Någon som har bra tips på snygga pikéer i bra kvalitet? En egen favorit är ralph lauren i mörkblå utan ficka. Behöver förslag på andra prisvärda.
Det verkar ju inte vara Fresco?. På Manolo skrivs det "Utöver den nya linnekvalitén har vi även uppdaterat kollektionen för våren med två nya nyanser av ull. Det rör sig om en så kallad High Twist Wool från Vitale Barberis Cannonico som har liknande egenskaper som Fresco men med en lite mjukare och mindre torr finish." Är dessa verkligen lika luftiga som frescotyg? Mina frescobrallor som jämförelse:
![]()
![]()
Låter som att du gått i samma fälla som Leif Loket OlssonInte en spänn.
Vi tar ett fast arvode för samarbetet som inkluderar produktutveckling och två annonsmärkta artiklar men har ingen kick back på försäljningen. För min del är det fantastiskt roligt att så många verkar uppskatta byxan då det ligger mycket tid och energi bakom.
Låter som att du gått i samma fälla som Leif Loket Olsson![]()
Ta dig till sthlm så bjuder jag på en ölMycket förtjust i dessa två jeansen från Blugiallo. Har dock inte Blugiallo så nära, och har inte koll på mina mått.
Så då är frågan.. ska man ta sig till Sthlm eller har ni tips på bra alternativ?
![]()
![]()
Vet att både Anglo Italian och Drakes har jeans i liknande tvätt och passform, priset är väl ganska samma på samtliga. Gällande Blugiallos jeans så skulle jag själv ha svårt att motivera priset för ett par jeans med stretch.Mycket förtjust i dessa två jeansen från Blugiallo. Har dock inte Blugiallo så nära, och har inte koll på mina mått.
Så då är frågan.. ska man ta sig till Sthlm eller har ni tips på bra alternativ?
![]()
![]()