• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jockinho

Patek
2-Faktor
Varifrån? Den du valde ser fin ut.

Fått hem den nu. Förvånansvärt trevlig för sitt pris, verkligen helt perfekt olivgrön färg. Lite rymlig i passform utan att bli lös, tunnt och mjukt linne. Mitt enda dilemma är att ärmarna som vanligt är någon cm långa men nog också bra vid krympning i tvätt (med två barn behövs den garanterat ändå tvättas). Får likt min andra overshirt köra ett litet uppvik i början. Vilket jag iof också gillar estetiskt.

Iaf kan rekommenderas för 800kr :)
 

majsch

Omega
Fått hem den nu. Förvånansvärt trevlig för sitt pris, verkligen helt perfekt olivgrön färg. Lite rymlig i passform utan att bli lös, tunnt och mjukt linne. Mitt enda dilemma är att ärmarna som vanligt är någon cm långa men nog också bra vid krympning i tvätt (med två barn behövs den garanterat ändå tvättas). Får likt min andra overshirt köra ett litet uppvik i början. Vilket jag iof också gillar estetiskt.

Iaf kan rekommenderas för 800kr :)
Hur är den i storlek TTS?
tog du din vanliga storlek? ska beställa en jag också :)
 

Punkt

Omega
Asket är en stor favorit i min garderob. Gillar även Weekday. Deras flanellskjortor är trevliga tex. T-shirten Alan för 100kr är det inget fel på heller.

Vilka fler trevliga märken/butiker finns det där inte priserna sticker iväg fullständigt?
 

Punkt

Omega
Strumpor då? Kör mkt Adidas Crew socks. Tubsockor eller vad det kallas på svenska. Det är ju inte helt ok va? :p Vill gärna ha en lite tjockare variant som andas ok. Några förslag? Tunna finstrumpor kan jag inte ha. Har kängor på mig större delen av dagarna och föredrar helst likadan strumpa även privat, även fast jag byter strumpor efter jobbet.
 

Punkt

Omega
Dom här från Uniqlo ser ju jävligt sköna ut iaf.
https://www.uniqlo.com/se/en/produc...r_414073_size=MSC025&cgid=IDregular-socks2444
goods_07_414073.jpg

Nån som äger?
 

Punkt

Omega
Ska väl säga att på sommaren kör jag låga strumpor. Så det är främst vår/höst/vinter och till jobbet jag söker nya strumpor. Men det blev ett gäng från Uniqlo så får jag se om det är nåt att ha.
 

Psykel

Patek
Second Sunrise på söder. Ligger väldigt off men satan vilka bra grejer. Och de har stenkoll på jeans (det är deras grej).
+1 på den. Bland kännarna så är Second Sunrise tillochmed en av dom bästa jeansbutikerna i världen! Dom har många kunder i bland annat Japan och USA. Personligen tycker jag att japanerna är bäst på jeans och kan efter att ha kört på japanska jeans i några år nu inte kunna gå över till nåt annat.
 

Punkt

Omega
Vart letar man upp sin första udda kavaj som ska användas till svarta jeans/chinos? Linne går nog bort eftersom det är större sannolikhet att den ska användas under vinterhalvåret än månaderna som kommer.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vad säger trådens deltagare om seersucker? Den klassiska vit-blårandiga, tänker mer i skjorta/skjortjacka än kavaj/kostym).
Linne är bättre om det är tygets svala egenskaper du är ute efter. Utseendemässigt fungerar vit-blårandig bäckebölja alldeles utmärkt på en sommarskjorta (mer tveksamt på en skjortjacka?)!
 
Topp