• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

MartinGFX

Cartier

dauit

Panerai
2-Faktor
Är det någon som ska förbi Club Vintage?

Club Vintage är ett koncept för den som uppskattar hantverket bakom skräddade kvalitetsprodukter såväl som hållbar konsumtion, till ett överkomligt pris.

https://www.manolo.se/club-vintage-lordagen-11e-maj/

Kul koncept. Om någon är där får ni gärna ta någon bild och skriva lite här i tråden.
Tyvärr inte.

Men va ha dom gjort med hemsidan? ser bedrövlig ut tbh.

Ett annat tips, Linnégatan 2 verkar köra "vårrea", finns en del trevliga plagg.
http://www.linnegatan2.com/sale-2
 

Oew

Rolex

Floffen

Panerai
Är det någon som ska förbi Club Vintage?

Club Vintage är ett koncept för den som uppskattar hantverket bakom skräddade kvalitetsprodukter såväl som hållbar konsumtion, till ett överkomligt pris.

https://www.manolo.se/club-vintage-lordagen-11e-maj/

Kul koncept. Om någon är där får ni gärna ta någon bild och skriva lite här i tråden.

Jag var där. Väldigt besviken, utplockat och ganska få kvalitetsgrejer tycker jag! Men jag kanske var sen, var där vid 15-tiden.
 

Floffen

Panerai
Vad har ni för erfarenheter av Suitsupplys kavajer? Jag slog till på en Havana igår, den är hos skräddaren nu men satt väldigt bra över axlarna och kändes som sjukt bra pang för pengen. 4 papp innan skräddarändringar.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Vad har ni för erfarenheter av Suitsupplys kavajer? Jag slog till på en Havana igår, den är hos skräddaren nu men satt väldigt bra över axlarna och kändes som sjukt bra pang för pengen. 4 papp innan skräddarändringar.

Jag har en som jag är grymt nöjd med. Gillar suitsupply generellt, som du säger - bra pang för pengen.
 
Vad har ni för erfarenheter av Suitsupplys kavajer? Jag slog till på en Havana igår, den är hos skräddaren nu men satt väldigt bra över axlarna och kändes som sjukt bra pang för pengen. 4 papp innan skräddarändringar.

Jag har en som jag är grymt nöjd med. Gillar suitsupply generellt, som du säger - bra pang för pengen.

Äger 3 stycken, gillar dom. Sitter oförskämt bra off the rack på mig. Tycker de är prisvärda.

Undrar också lite över Suitsupplys kavajer. Välrenommerade tygproducenter, ofta breda, fina slag och bra pris. Men på deras hemsida tycker jag ofta det ser ut som om knäppningen sitter väl högt, men om man kör på deras längre storlekar kanske inte det är ett problem? Ni får gärna posta bilder bärandes era Suitsupply-kavajer!
 

Floffen

Panerai
Undrar också lite över Suitsupplys kavajer. Välrenommerade tygproducenter, ofta breda, fina slag och bra pris. Men på deras hemsida tycker jag ofta det ser ut som om knäppningen sitter väl högt, men om man kör på deras längre storlekar kanske inte det är ett problem? Ni får gärna posta bilder bärandes era Suitsupply-kavajer!

Återkommer med bild när jag hämtat ut min, men jag körde 50 (finns även 100-storlekar på vissa modeller) och tycker kavajlängden och knäppningen var bra. Är 187 cm och tycker ofta att rtw är för kort annars. Modellerna har ju minst en storlek för liten på sig...
 

Erik83

Cartier
Undrar också lite över Suitsupplys kavajer. Välrenommerade tygproducenter, ofta breda, fina slag och bra pris. Men på deras hemsida tycker jag ofta det ser ut som om knäppningen sitter väl högt, men om man kör på deras längre storlekar kanske inte det är ett problem? Ni får gärna posta bilder bärandes era Suitsupply-kavajer!
Köpte faktiskt en igår, och den satt riktigt bra otr! De är inte korta i modellen utan täcker stussen om man köper rätt storlek. Man luras lite grann av att deras modeller klämmer in sig i nåt som är alldeles för litet.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Det är oklart och jag håller med. Jag upplever tyvärr Manolo sin väldigt luddigt just nu.
Instämmer. Det här är värre än samtliga dagstidningar tillsammans
annons.PNG
100% av bredd och höjd som upptas av annonser? Usch. Tur att man kan läsa Permanent Style istället.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Fick hem mina 40 par strumpor från Calzedonia idag, de är VÄLDIGT stora i storlekarna. Jag drog hem stl. 40-41 och de är nästan för stora, har 42-43 i vanliga fall.
 

hannes

Omega
Söker overshirt. A Days March's orginal modell ser riktigt fin ut, men skulle gärna ta emot andra alternativ, samma prisklass, gärna lite lägre. Tack!
 
Topp