• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jockinho

Patek
2-Faktor
Söker overshirt. A Days March's orginal modell ser riktigt fin ut, men skulle gärna ta emot andra alternativ, samma prisklass, gärna lite lägre. Tack!

Har från såväl a days march (canvas) som brothers i 100% linne. Nöjd med båda. Köpte dock min från a days march via afound för ca 700kr, väl värt kolla om de finns då de dyker upp där då och då.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Söker badbyxor med side adjusters. Finns det nåt budgetalternativ till Orlebar Brown?
Håll utkik efter OBs reor annars, det brukar börja på 20-30% och kunna komma upp i 50%, då blir de riktigt prisvärda. Har köpt både till fullpris o rea och tycker de är helt klart värda sina pengar; sitter _riktigt_ bra, är snygga, har bra fickor och torkar snabbt.
 

ETMC

Omega
Håll utkik efter OBs reor annars, det brukar börja på 20-30% och kunna komma upp i 50%, då blir de riktigt prisvärda. Har köpt både till fullpris o rea och tycker de är helt klart värda sina pengar; sitter _riktigt_ bra, är snygga, har bra fickor och torkar snabbt.

Har någon återförsäljare rea på OB under sommarhalvåret?

Jag har de från Arket och tycker de lirar bra för priset!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Måste skryta. Rätt nöjd med vår senaste plåtning.

https://www.roseborn.com/the-conscious-man
5cd93aad1c245.jpg
 

Steinbok

Omega
Söker overshirt. A Days March's orginal modell ser riktigt fin ut, men skulle gärna ta emot andra alternativ, samma prisklass, gärna lite lägre. Tack!

Testade alla från a days march i veckan och föll för den ursprungliga bomullsvarianten. Den har en normal passform. Nya varianten av linne har väldigt generös passform om man säger så, skulle säkert kunna gå upp 20kg kring mage/höfter och ändå ha M.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar på en bomullskostym i ljusare toner. Ljusgrå, beige och khaki är några färger jag funderar på. Kommer sannolikt inte bära den speciellt ofta med dressad skjorta utan försöka klä ner den eller matcha med udda byxa/kavaj.
Vad hade ni kört på?
 

jistanes

Cartier
Funderar på en bomullskostym i ljusare toner. Ljusgrå, beige och khaki är några färger jag funderar på. Kommer sannolikt inte bära den speciellt ofta med dressad skjorta utan försöka klä ner den eller matcha med udda byxa/kavaj.
Vad hade ni kört på?
https://www.arket.com/en_sek/men/tailoring/product.utility-blazer-cotton-green.0716274003.html
Har denna och har använt den asmycket. Tunn och skön. Går fint att tvätta. Finns braxor till.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Plockade ut tre second-hand"fynd" idag. :D


Försvarsmaktens M59 fältjacka. Man bör väl sprätta bort vapenslagsgrejerna på kragen?

EEE47A1E-6170-40C5-8370-C2215D196CA7.jpeg


Chokladbrun Bomull/Linne från Zegna
B3410304-C10C-46F3-AA45-9F4A982D0201.jpeg

Taupefärgad dubbelknäppt - Corneliani x Ströms. Alldeles för mycket axelvadd?
98CB1C8F-6E3B-401B-B47A-6DE6DC6B58F6.jpeg
 

Kamp

Omega
Plockade ut tre second-hand"fynd" idag. :D


Försvarsmaktens M59 fältjacka. Man bör väl sprätta bort vapenslagsgrejerna på kragen?

EEE47A1E-6170-40C5-8370-C2215D196CA7.jpeg


Chokladbrun Bomull/Linne från Zegna
B3410304-C10C-46F3-AA45-9F4A982D0201.jpeg

Taupefärgad dubbelknäppt - Corneliani x Ströms. Alldeles för mycket axelvadd?
98CB1C8F-6E3B-401B-B47A-6DE6DC6B58F6.jpeg

Hade utan tvekan ryckt kragspeglarna, oskriven regel och folk som är verksamma/har varit verksamma hade nog ryckt på ögonbrynen om dom sett att dom sitter kvar :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Japp, vapenslags- och ev. gradbeteckningar skall bort.
(Den där tvingades man leva i mellan 1984 och 1990 tills den kamouflerade dök upp. Själv känns det skumt, men lite kul, att ickemilitärer gillar den!)
/Mannen i grönt :wideyed:
Yes! Det är ju en bra jacka. Jag frågade snarast för att jag inte var hundra på vad det var för något - hade jag vetat att det var vapenslags- eller gradbeteckningar hade jag tagit bort dem direkt. :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Bestämde mig för att operera bort axelvaddarna på Corneliani x Ströms-kavajen. Vad säger ni, är den gångbar rent passformsmässigt? Har så himla svårt att bedöma dubbelknäppta kavajer.
122A9F6F-0A12-48AB-AA8B-EE4C601E9D05.jpeg
 
Bestämde mig för att operera bort axelvaddarna på Corneliani x Ströms-kavajen. Vad säger ni, är den gångbar rent passformsmässigt? Har så himla svårt att bedöma dubbelknäppta kavajer.
122A9F6F-0A12-48AB-AA8B-EE4C601E9D05.jpeg
Den ser bättre ut men fortfarande obalanserad. Den smalaste delen (naturliga midjan) ser ut att ha hamnat strax under bröstmuskelns slut på något märkligt vis och den blir väldigt ”boxig” fortfarande.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Den ser bättre ut men fortfarande obalanserad. Den smalaste delen (naturliga midjan) ser ut att ha hamnat strax under bröstmuskelns slut på något märkligt vis och den blir väldigt ”boxig” fortfarande.
Tack för feedback! Höll med - den kändes sjukt boxig. Knäppningen hamnar emellertid på min naturliga midja - kavajen kanske är lite lång?

Gick vidare i mitt projekt och slet ut all tillstymmelse till padding i hela kavajen. Nu är det bara tunnt tyg och canvas kvar i den, så eventuell boxighet borde bero på mig snarare än kavajen. Men, den kanske inte är bärbar ändå? :)



Bild på paddingen, exklusive axelvaddar. :D
 
Senast ändrad:

stigge

Omega
2-Faktor
Tack för feedback! Höll med - den kändes sjukt boxig. Knäppningen hamnar emellertid på min naturliga midja - kavajen kanske är lite lång?

Gick vidare i mitt projekt och slet ut all tillstymmelse till padding i hela kavajen. Nu är det bara tunnt tyg och canvas kvar i den, så eventuell boxighet borde bero på mig snarare än kavajen. Men, den kanske inte är bärbar ändå? :)



Bild på paddingen, exklusive axelvaddar. :D

Hur lång är kavajen och vilken size är det?
Svårt att se längden map vinkeln på bilden (snett ovan) men nu ser den ut att vara i krokarna med dina fingertoppar så kanske tom lite lång även med s k klassiska mått (vad nu klassiska egentligen är...) mätt.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hur lång är kavajen och vilken size är det?
Svårt att se längden map vinkeln på bilden (snett ovan) men nu ser den ut att vara i krokarna med dina fingertoppar så kanske tom lite lång även med s k klassiska mått (vad nu klassiska egentligen är...) mätt.
Hittar inte mitt måttband just nu - men den landar mitt i handflatan när jag låter händerna hänga.

Återkommer med mått, storlek 54. :)
 
Topp