Kamp
Basic
Ett par slag nedtill eller lägg upp som ovan sa så tror jag de blir bra, ser inte vida ut tycker jag personligen.
Innan åtminstone jag uttalar mig om bredden på en byxa, så måste du "vika upp" så att byxan inte bryter mot skon - för annars blir byxan bylsig och bredden missvisandeMen säljaren kan ha rätt om siluetten, att en mer generös passform kan ge en bättre helhet än att du smalnar byxan för mycket och att den då bekräftar eventuella "pinnsmala ben". Å andra sidan går ju "modet" mot en lite bredare siluett, så bredden kan du avvakta med förutsatt att den inte blir påsig i stussen/baklåren (tänk segel).
Men först och främst, vik upp byxan så att den inte blir bylsig, för jag tycker den är för lång + att den kanske på grund av längden gör den bylsigare än vad den annars skulle vara.![]()
Rätta mig om jag har fel men är inte slag på kostymbyxor som att svära i kyrkan? Vet att det är regel snarare än undantag på byxor till udda-kavaj men till kostym har jag hört att slag ej är något vanligt.