• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tänkte beställa ifrån officiella sidan, men får kika!
När jag köper från officiella hemsidor som t ex Brooks Brothers eller J Crew, som är dåliga på ge bra måttbeskrivningar på sina produkter, då brukar jag se på eBay vad de verkliga måtten är. Så jag kollar måtten på eBay och köper på hemsidan (köper naturligtvis på eBay också).
 
Ni som köpt uniqlo (@Fabian), hur är storleken på bas bomullsskjortorna? Tänkte beställa en som nedan:

http://www.uniqlo.com/uk/store/goods/133508?r=84020468028980349

Är normalt sett en small. 175cm lång och ca 65kg, smal men med lite bredare axlar kontra övriga kroppsformen.

Kan ju chansa men skadar inte fråga innan :) Står ju mellan XS & small iaf.

Jag är 174 cm och väger 72 kg med "atletisk kroppsbyggnad" och kör S i den vanliga oxfordskjortan. XS i slim fit kommer antagligen vara för liten för dig!
 
Ni som köpt uniqlo (@Fabian), hur är storleken på bas bomullsskjortorna? Tänkte beställa en som nedan:

http://www.uniqlo.com/uk/store/goods/133508?r=84020468028980349

Är normalt sett en small. 175cm lång och ca 65kg, smal men med lite bredare axlar kontra övriga kroppsformen.

Kan ju chansa men skadar inte fråga innan :) Står ju mellan XS & small iaf.

Precis som Carlanton säger så finns det två olika modeller av den typen av Oxford-skjorta, slim-fit och "vanlig". Jag tror du ska ha Small men kan inte svära på vilken av modellerna som skulle passa dig bäst. Köp ek av varje och testa!
 
Precis som Carlanton säger så finns det två olika modeller av den typen av Oxford-skjorta, slim-fit och "vanlig". Jag tror du ska ha Small men kan inte svära på vilken av modellerna som skulle passa dig bäst. Köp ek av varje och testa!

Jag är 174 cm och väger 72 kg med "atletisk kroppsbyggnad" och kör S i den vanliga oxfordskjortan. XS i slim fit kommer antagligen vara för liten för dig!

Tack för svaren :)
 
Allting är väldigt bra - men inte alltid snyggt (i avseendet smakfullt.. ;) )

Överlag väldigt sant angående Italienarna...mycket är bra men det som inte är det är fan i mig katastrof.

Tycker dock Herno är ett av de företag som är mest förskonade från klavertramp då de har en väldigt tydlig profil och inte gör så stora utsvävningar varje säsong. Blått, grått, oliv, brunt, vinrött, beige. Så jag vill ha det!
 
Att göra en dragkedja som är envägs borde väl vara enkel att göra till tvåvägs? Det gäller en skinnjacka.

image.png
 
Söker tips på duktiga o prisvärda skräddare i Stockholms innerstad. Helst på söder. Provat ett flertal men är inte riktigt nöjd med någon av dem..

Anyone?
 
Beställde mig ytterligare en höstjacka istället för en vinterjacka, då jag inte gillar det senare. Tänkte införskaffa mig en tunn (men varm) dunväst istället, har någon tips på schyssta sådana? Helst inga logotyper men en liten kan vara acceptabel. Marinblå eller svart, ingen krage. Tanken är att den ska klara typ hela vintern med tröja+skjorta+höstjacka.
 
Beställde mig ytterligare en höstjacka istället för en vinterjacka, då jag inte gillar det senare. Tänkte införskaffa mig en tunn (men varm) dunväst istället, har någon tips på schyssta sådana? Helst inga logotyper men en liten kan vara acceptabel. Marinblå eller svart, ingen krage. Tanken är att den ska klara typ hela vintern med tröja+skjorta+höstjacka.

Svaret blir som vanligt Uniqlo. Annars Nanamica.
 
Beställde mig ytterligare en höstjacka istället för en vinterjacka, då jag inte gillar det senare. Tänkte införskaffa mig en tunn (men varm) dunväst istället, har någon tips på schyssta sådana? Helst inga logotyper men en liten kan vara acceptabel. Marinblå eller svart, ingen krage. Tanken är att den ska klara typ hela vintern med tröja+skjorta+höstjacka.

Nä, men jag gjorde nåt liknande förra vintern med en tunn dunjacka från Brothers East West. Så jag hade kikat där.
 
Tillbaka
Topp