• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är det någon i tråden som handlar på Farfetch?

Vissa priser är riktigt bra och andra är helvilda. Exempel, ett par Oakley strumpor som satts ner från cirkus 1500 kr till 300 kr ... wtf

Någon som haft problem med Farfetch eller har beställning och leverans varit smidig?

Farfetch är brutalt smidigt i USA. Leverans samma dag m.m.
Men i Sverige - inte alls lika bra. Och likt Mr Porter, SSENSE, Matches mfl så är deras "orginalpriser" väl tilltagna.

Sprang på en Brooks Brothers butik och kunde inte låta bli att gå ut med två pikeer i pimabomull.

IMG_20190625_154907.jpg

Ja det är en grym sommarsko, men känns egentligen som att man ska ha något par vanliga dovers innan man kliver på ljus mocka. Tänkte faktiskt försöka hålla mig helt ifrån berg & berg och CoC, men finns ju alltid annat man är sugen på...
Berg&Berg förstår jag, men hur kommer det sig du skippar CoC? Någon annan anledning utöver spara pengar?

Vill påstå att den är prisvärd! En av de bästa allroundklockorna man kan ha som dessutom (om man bryr sig om sånt) håller värdet bra. I synnerhet på jubilee med flöjtad bezel.

Bra val!
80k är lite saftigt kan jag tycka, om man blickar tillbaks ett par år. Men finns inte mycket man kan göra åt det.

Berg&Berg förstår jag, men hur kommer det sig du skippar CoC? Någon annan anledning utöver spara pengar?
Nej egentligen inte, tycker ändå inte rean brukar vara något speciellt, hittar sällan något jag är ute efter och har mer bara blivit köp bara för att när jag handlat där innan. Försöker se över mitt inköpsmönster och bara köpa saker jag vill ha, och skippa spontanköpen på rea som man aldrig använder

Nej egentligen inte, tycker ändå inte rean brukar vara något speciellt, hittar sällan något jag är ute efter och har mer bara blivit köp bara för att när jag handlat där innan. Försöker se över mitt inköpsmönster och bara köpa saker jag vill ha, och skippa spontanköpen på rea som man aldrig använder
Låter väldigt klokt. Synd man inte har en walk-in-clostet, så man tydligt ser vad man har och inte har :)...

• Like
Reactions: Oew
Amen.
Någon som sitter på kod och vet när rean drar igång på CoC, inte handlat där på så länge att jag inte verkar få koden hemskickad till mig längre. I behov av ett par nya badshorts :D Någon som äger ett par Orlebar Brown förresten?

Amen.
Någon som sitter på kod och vet när rean drar igång på CoC, inte handlat där på så länge att jag inte verkar få koden hemskickad till mig längre. I behov av ett par nya badshorts :D Någon som äger ett par Orlebar Brown förresten?
Jag har två par Orlebar brown, gillar de starkt! Enda problemet är att side adjustern släpper lite på ena paret, men det är mer mitt fel som köpte för stor storlek! Men annars grymt snygga och torkar snabbt

Jag har två par Orlebar brown, gillar de starkt! Enda problemet är att side adjustern släpper lite på ena paret, men det är mer mitt fel som köpte för stor storlek! Men annars grymt snygga och torkar snabbt
Sweet! Är de TTS i midjan? Tänker mig nog ett par navy, funderar alternativt på ett par med motiv, de ser ju läckra ut på bild men känns lite tacky kanske...?

Sweet! Är de TTS i midjan? Tänker mig nog ett par navy, funderar alternativt på ett par med motiv, de ser ju läckra ut på bild men känns lite tacky kanske...?
Ja det skulle jag säga, och skulle hellre gå ner en storlek om jag var mellan två. Har funderat på de med motiv också, men känns som du säger svårburet! Har vinröda och vita, men nästa gång jag köper så blir det motiv iaf!

När blev det hippt att gå runt med för korta byxor?

Ser detta fenomen dagligen, överallt nuförtiden.

// En person som inte hängt med i modet

När blev det hippt att gå runt med för korta byxor?

Ser detta fenomen dagligen, överallt nuförtiden.

// En person som inte hängt med i modet

För 10 år sen? Jag vill dock påstå att det är mer trendigt mer oversize:ade kläder i fullängd nuförtiden.
Men ärligt talat så har jag nog aldrig varit med om en tid där modet är så splittrat som det är nu. Allt från Vetements/Balenciagas galna anarkist-rave-inspirerade saker till Diors dressade linjer.

Det klassiska herrmodet tycker jag också gått betydligt mer mot längre byxor och mindre åtsittande silhuetter.

Badbyxor, vad har ni för något?
Ser att fler märken börjar köra med size adjusters på badbrallorna, är det bra?

Jag har ett par turkos från nåt oklart märke. Tycker dom är fräcka, och fungerar bra. Jag badar trots allt väldigt få gånger, så ser ingen vinst i att lägga 1-2k på ett par byxor från den hetaste tillverkaren just nu.

Personligen tycker jag det är a) en onödig grej som nog får badbyxorna att kännas hopplöst ute om två år och b) fult om du inte är byggd som en modell.

Fast jag är ju borderline sur gubbe också, så ta det med en nypa salt o_O

Tillbaka
Topp