• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är det inte liiiite cargo-byxor över dessa? :rolleyes:
Jo, det är ju det - men det är iallafall inte pyjamasvarianten med resorfötter och tajt passform som är hippt att glida runt i nuförtiden. Tänker mig dessa, en tisha och ett par espandrillos - tror det blir najs. :D

Edit: Hatar egentligen cargobyxor, färgad som man är sv dålig passform på amerikaner eller ovan nämnda pyjamasvariant, men när jag såg dessa på bild tilltalade de mig. Även @Fabian har ju visat ett par riktigt fräcka målarbrallor tidigare, som också färgat mig lite.

Någon som har Raglan-rocken i Ventile-bomull från Berg&Berg? Hur är den storleksmässigt och upplevelse av plagget som sådant?

Någon som har Raglan-rocken i Ventile-bomull från Berg&Berg? Hur är den storleksmässigt och upplevelse av plagget som sådant?
Den var och vände hos mig. Kändes billig.

Jag var inte imponerad av sömmarna, mönstret, eller kvalité på tyg. Det var väldigt tunn bomull, vilket kanske vissa gillar, men för mig var det för tunt. Blev väldigt lätt skrynkligt. Sedan kändes fodret väldigt billigt, men det gör det genomgående på alla B&Bs plagg.

För 2-3k kan jag tycka det är OK.

Nån som har tips på ”stekig” väska på 30-35 liter? Inget från LV, Gucci, Goyard utan kvalité och gärna i skinn/mocka. Inte heller HH eller SATS väskor :)
T ex Baron eller nåt men mindre än weekend bag storlek

Nån som har tips på ”stekig” väska på 30-35 liter? Inget från LV, Gucci, Goyard utan kvalité och gärna i skinn/mocka. Inte heller HH eller SATS väskor :)
T ex Baron eller nåt men mindre än weekend bag storlek
Jag är lite sugen på den här
F13F641C-4099-4E82-B513-BE3853F9D42A.png

Amen.
Någon som sitter på kod och vet när rean drar igång på CoC, inte handlat där på så länge att jag inte verkar få koden hemskickad till mig längre. I behov av ett par nya badshorts :D Någon som äger ett par Orlebar Brown förresten?

Jag har två par Orlebar brown, gillar de starkt! Enda problemet är att side adjustern släpper lite på ena paret, men det är mer mitt fel som köpte för stor storlek! Men annars grymt snygga och torkar snabbt

Sweet! Är de TTS i midjan? Tänker mig nog ett par navy, funderar alternativt på ett par med motiv, de ser ju läckra ut på bild men känns lite tacky kanske...?
Köpte två par Bulldog i fjol och gick upp en storlek i midjan pga. att jag har ganska grova lår och min normala storlek blev för tajt.
Kändes bra med sideadjustern när jag testade dom men den är inte värd ett skit i verkligheten, så fort man rör sig släpper den så se till att du köper ett par för stora som trots det blir bra när du justerar dom.
Har du grova lår behöver du inte ens fundera på ett par.

Köpte två par Bulldog i fjol och gick upp en storlek i midjan pga. att jag har ganska grova lår och min normala storlek blev för tajt.
Kändes bra med sideadjustern när jag testade dom men den är inte värd ett skit i verkligheten, så fort man rör sig släpper den så se till att du köper ett par för stora som trots det blir bra när du justerar dom.
Har du grova lår behöver du inte ens fundera på ett par.
Tack för infon! Som gammal styrkelyftare så brukar lårvidden vara en relativt stort problem gällande de flesta byxor. Reagerade faktiskt på att lårvidden såg smal ut på modellbild men har aldrig haft problem med det på ett par shorts förut faktiskt, men i sådana fall får jag nog avstå då.

Tack för infon! Som gammal styrkelyftare så brukar lårvidden vara en relativt stort problem gällande de flesta byxor. Reagerade faktiskt på att lårvidden såg smal ut på modellbild men har aldrig haft problem med det på ett par shorts förut faktiskt, men i sådana fall får jag nog avstå då.
Beror ju såklart på hur man vill att de ska sitta.
Kommer troligtvis sitta som ett par styrkelyftarbyxor på dig :)

Passformen (är en spinkig rackare), materialet och utseendet. Dvs sitter som en smäck, torkar fort och är skitsnygga.
Kan egentligen bara instämma, har 2 st orlebar brown (ljusblå setter och röda bulldog). Riktigt bra rakt igenom, bästa o snyggaste badbyxor jag haft. Dessutom är det rea på gång snart vad jag vet (och om ngn vill kan jag pm:a en 15% rabatt).

(Även deras polo/piqué är riktigt nice)

HMs 99 kronors badshorts torkar också jättesnabbt, är lagom långa och har kuliga tryck. Nästan 3k för ett par badshorts känns mest ryskt.

Möjligen om de är neonfärgade och det står Gucci över hela badbyxorna. Eller Vilbrequin (flame bait!) hehe.. :-D

Men om du nu vill ha svindyra badshorts som är diskreta så är det väl inget ryskt med det?

• Like
Reactions: bvb
Möjligen om de är neonfärgade och det står Gucci över hela badbyxorna. Eller Vilbrequin (flame bait!) hehe.. :-D

Men om du nu vill ha svindyra badshorts som är diskreta så är det väl inget ryskt med det?
OK inte vulgoryskt på det viset men vid någon punkt blir det dyra ett självändamål. Det är dyrt för att det är dyrt. Vill man handla dyrt går det naturligtvis bra men man behöver ju inte försöka lura sig själv och andra att man får någonting för pengarna men än något som är dyrt.

OK inte vulgoryskt på det viset men vid någon punkt blir det dyra ett självändamål. Det är dyrt för att det är dyrt. Vill man handla dyrt går det naturligtvis bra men man behöver ju inte försöka lura sig själv och andra att man får någonting för pengarna men än något som är dyrt.

Kan uppskattar hantverket? Säg att badbyxorna är sydda för hand i ett fint material, det kan ju väga upp för kostnaden.
Jag har ett par från Rubinacci som jag älskar. De kostar förvisso inte i närheten av 3 lax men väl 1700 spänn: https://www.marianorubinacci.net/Blue-Swimsuits?path=82 (Inte exakt dessa men nästan).

Jag har haft de i 3 år och de är som nya. Jag tycker de är värda sitt pris givet att jag använder dem nästan dagligen hela somrarna och att de håller väldigt bra.

Det beror helt på vilka kriterier man använder. Om endast kriteriet är att de ska torka snabbt så funkar ditt resonemang, men vid fler kriterier så som @Tjabo nämner så blir det inget självändamål att vara dyrt utan det blir dyrt för att det är flera kriterier att fylla.

Det beror helt på vilka kriterier man använder. Om endast kriteriet är att de ska torka snabbt så funkar ditt resonemang, men vid fler kriterier så som @Tjabo nämner så blir det inget självändamål att vara dyrt utan det blir dyrt för att det är flera kriterier att fylla.
Det där var riktigt bra fångat. Egentligen självklart, ska det fyllas fler kriterier blir det dyrare - jag har bara inte fått det sammanfattat i en "one liner" tidigare.

• Like
Reactions: bvb
Kan uppskattar hantverket? Säg att badbyxorna är sydda för hand i ett fint material, det kan ju väga upp för kostnaden.
Jag har ett par från Rubinacci som jag älskar. De kostar förvisso inte i närheten av 3 lax men väl 1700 spänn: https://www.marianorubinacci.net/Blue-Swimsuits?path=82 (Inte exakt dessa men nästan).

Jag har haft de i 3 år och de är som nya. Jag tycker de är värda sitt pris givet att jag använder dem nästan dagligen hela somrarna och att de håller väldigt bra.

Det är inte dyrt om man får något för pengarna men det finns ju en gräns på hur mycket hantverk man kan lägga ner i ett par badshorts. Länkade shorts är 100% polyester och det är förmodligen inte mer hantverk i dem än några från HM.

Inte sett att någon postat något om Profuomo tidigare så vill passa på och slå ett slag för dem. Har själv 2st pikéskjortor som är riktigt härliga och passade på och klicka hem 2 till från rean de har just nu. Någon annan som testat något från dem? Kan ju omöjligt vara den endao_O
90AB1571-384E-4BB6-BF01-FEAC9FD162BF.jpeg

Tillbaka
Topp