De är riktigt bra. Jag provade, men aningen för små. Nu blir det en somnar till i vassen med andra ord.Kör ett par från Ripa Ripa köpta via Gabucci iår. Vit/Blå randiga med vanlig snörning, grymt nöjd med dom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De är riktigt bra. Jag provade, men aningen för små. Nu blir det en somnar till i vassen med andra ord.Kör ett par från Ripa Ripa köpta via Gabucci iår. Vit/Blå randiga med vanlig snörning, grymt nöjd med dom.
Ett par rosa och ett par mörkblå från H&M, nöjd.Badbyxor, vad har ni för något?
Ser att fler märken börjar köra med size adjusters på badbrallorna, är det bra?
Krispig skjorta till så funkar det absolut. Seersucker tar för mig helt bort gubbstämpeln.Fick hem dessa, men är lite kluven över om kritstreck funkar utanför kostym-världen. Vad tror ni?
I övrigt är byxorna väldigt sköna.
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/incotex-slim-fit-drawstring-seersucker-jogger-navy.html
Jo, det är ju det - men det är iallafall inte pyjamasvarianten med resorfötter och tajt passform som är hippt att glida runt i nuförtiden. Tänker mig dessa, en tisha och ett par espandrillos - tror det blir najs.Är det inte liiiite cargo-byxor över dessa?![]()
Den var och vände hos mig. Kändes billig.Någon som har Raglan-rocken i Ventile-bomull från Berg&Berg? Hur är den storleksmässigt och upplevelse av plagget som sådant?
Orlebar Brown, ljusblå Setter. Dyra, ja men överlägset bäst någonsin. Ska baske mig ha ett par mörkblå också.Badbyxor, vad har ni för något?
Ser att fler märken börjar köra med size adjusters på badbrallorna, är det bra?
Fick hem dessa, men är lite kluven över om kritstreck funkar utanför kostym-världen. Vad tror ni?
I övrigt är byxorna väldigt sköna.
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/incotex-slim-fit-drawstring-seersucker-jogger-navy.html
Jag var lite rädd för samma. Funderade på vad jag skulle matcha de med, och det blev vitt eller ljusblått. Men inte mycket mer.Personligen tycker jag att mönstrade uddabyxor generellt är sjukt svårmatchat.
Jag är lite sugen på den härNån som har tips på ”stekig” väska på 30-35 liter? Inget från LV, Gucci, Goyard utan kvalité och gärna i skinn/mocka. Inte heller HH eller SATS väskor
T ex Baron eller nåt men mindre än weekend bag storlek
Amen.
Någon som sitter på kod och vet när rean drar igång på CoC, inte handlat där på så länge att jag inte verkar få koden hemskickad till mig längre. I behov av ett par nya badshortsNågon som äger ett par Orlebar Brown förresten?
Jag har två par Orlebar brown, gillar de starkt! Enda problemet är att side adjustern släpper lite på ena paret, men det är mer mitt fel som köpte för stor storlek! Men annars grymt snygga och torkar snabbt
Köpte två par Bulldog i fjol och gick upp en storlek i midjan pga. att jag har ganska grova lår och min normala storlek blev för tajt.Sweet! Är de TTS i midjan? Tänker mig nog ett par navy, funderar alternativt på ett par med motiv, de ser ju läckra ut på bild men känns lite tacky kanske...?
Tack för infon! Som gammal styrkelyftare så brukar lårvidden vara en relativt stort problem gällande de flesta byxor. Reagerade faktiskt på att lårvidden såg smal ut på modellbild men har aldrig haft problem med det på ett par shorts förut faktiskt, men i sådana fall får jag nog avstå då.Köpte två par Bulldog i fjol och gick upp en storlek i midjan pga. att jag har ganska grova lår och min normala storlek blev för tajt.
Kändes bra med sideadjustern när jag testade dom men den är inte värd ett skit i verkligheten, så fort man rör sig släpper den så se till att du köper ett par för stora som trots det blir bra när du justerar dom.
Har du grova lår behöver du inte ens fundera på ett par.
Beror ju såklart på hur man vill att de ska sitta.Tack för infon! Som gammal styrkelyftare så brukar lårvidden vara en relativt stort problem gällande de flesta byxor. Reagerade faktiskt på att lårvidden såg smal ut på modellbild men har aldrig haft problem med det på ett par shorts förut faktiskt, men i sådana fall får jag nog avstå då.
Frank Clegg gör jäkla fina väskor.Nån som har tips på ”stekig” väska på 30-35 liter? Inget från LV, Gucci, Goyard utan kvalité och gärna i skinn/mocka. Inte heller HH eller SATS väskor
T ex Baron eller nåt men mindre än weekend bag storlek
Kan du utveckla på vilket sätt de är bäst någonsin?Orlebar Brown, ljusblå Setter. Dyra, ja men överlägset bäst någonsin. Ska baske mig ha ett par mörkblå också.
Den var lite för dyr för migJag är lite sugen på den här
![]()
Där satt den! Hoppas den görs i liten storlek baraFrank Clegg gör jäkla fina väskor.
Passformen (är en spinkig rackare), materialet och utseendet. Dvs sitter som en smäck, torkar fort och är skitsnygga.Kan du utveckla på vilket sätt de är bäst någonsin?
Kan egentligen bara instämma, har 2 st orlebar brown (ljusblå setter och röda bulldog). Riktigt bra rakt igenom, bästa o snyggaste badbyxor jag haft. Dessutom är det rea på gång snart vad jag vet (och om ngn vill kan jag pm:a en 15% rabatt).Passformen (är en spinkig rackare), materialet och utseendet. Dvs sitter som en smäck, torkar fort och är skitsnygga.
HMs 99 kronors badshorts torkar också jättesnabbt, är lagom långa och har kuliga tryck. Nästan 3k för ett par badshorts känns mest ryskt.
OK inte vulgoryskt på det viset men vid någon punkt blir det dyra ett självändamål. Det är dyrt för att det är dyrt. Vill man handla dyrt går det naturligtvis bra men man behöver ju inte försöka lura sig själv och andra att man får någonting för pengarna men än något som är dyrt.Möjligen om de är neonfärgade och det står Gucci över hela badbyxorna. Eller Vilbrequin (flame bait!) hehe.. :-D
Men om du nu vill ha svindyra badshorts som är diskreta så är det väl inget ryskt med det?
OK inte vulgoryskt på det viset men vid någon punkt blir det dyra ett självändamål. Det är dyrt för att det är dyrt. Vill man handla dyrt går det naturligtvis bra men man behöver ju inte försöka lura sig själv och andra att man får någonting för pengarna men än något som är dyrt.
Det beror helt på vilka kriterier man använder. Om endast kriteriet är att de ska torka snabbt så funkar ditt resonemang, men vid fler kriterier så som @Tjabo nämner så blir det inget självändamål att vara dyrt utan det blir dyrt för att det är flera kriterier att fylla.OK inte vulgoryskt på det viset men vid någon punkt blir det dyra ett självändamål. Det är dyrt för att det är dyrt. Vill man handla dyrt går det naturligtvis bra men man behöver ju inte försöka lura sig själv och andra att man får någonting för pengarna men än något som är dyrt.
Det där var riktigt bra fångat. Egentligen självklart, ska det fyllas fler kriterier blir det dyrare - jag har bara inte fått det sammanfattat i en "one liner" tidigare.Det beror helt på vilka kriterier man använder. Om endast kriteriet är att de ska torka snabbt så funkar ditt resonemang, men vid fler kriterier så som @Tjabo nämner så blir det inget självändamål att vara dyrt utan det blir dyrt för att det är flera kriterier att fylla.
Kan uppskattar hantverket? Säg att badbyxorna är sydda för hand i ett fint material, det kan ju väga upp för kostnaden.
Jag har ett par från Rubinacci som jag älskar. De kostar förvisso inte i närheten av 3 lax men väl 1700 spänn: https://www.marianorubinacci.net/Blue-Swimsuits?path=82 (Inte exakt dessa men nästan).
Jag har haft de i 3 år och de är som nya. Jag tycker de är värda sitt pris givet att jag använder dem nästan dagligen hela somrarna och att de håller väldigt bra.