Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det tar jag gärna också emot tips på.Någon som vet av några grå flanellbyxor på reorna?
Badbyxor, vad har ni för något?
Ser att fler märken börjar köra med size adjusters på badbrallorna, är det bra?
Eller inte. Det var bra att du lyfte frågan. Frescobol Carioca på ingång.De är riktigt bra. Jag provade, men aningen för små. Nu blir det en somnar till i vassen med andra ord.
Shorts är ute. Rekommenderar slipers speciellt om du är i södra Europa. Det gäller så klart att välja med smak och finess men för långa shorts eller shorts är man så jävla trött på, mycket 2017 över det.Badbyxor, vad har ni för något?
Ser att fler märken börjar köra med size adjusters på badbrallorna, är det bra?
Slipers?Shorts är ute. Rekommenderar slipers speciellt om du är i södra Europa. Det gäller så klart att välja med smak och finess men för långa shorts eller shorts är man så jävla trött på, mycket 2017 över det.
Du är välkommen att köra speedos så mycket du vill men jag är svårt obekväm i det och kommer därför att fortsätta köra badshorts, trots att jag bor i södra Frankrike.Shorts är ute. Rekommenderar slipers speciellt om du är i södra Europa. Det gäller så klart att välja med smak och finess men för långa shorts eller shorts är man så jävla trött på, mycket 2017 över det.
Slipers?
Jag ligger steget före. Ni är fast i 2017. Dock ska man självklart köra det man är bekväm i. Ser du duglig ut naken är det dock inte shorts som gäller. För all del får man se ut precis hur som helst bara man känner sig bekväm med sina slipers. Rekommenderar mörkgrönt/grått om vi ska prata färg.Du är välkommen att köra speedos så mycket du vill men jag är svårt obekväm i det och kommer därför att fortsätta köra badshorts, trots att jag bor i södra Frankrike.![]()
Ni?Jag ligger steget före. Ni är fast i 2017. Dock ska man självklart köra det man är bekväm i. Ser du duglig ut naken är det dock inte shorts som gäller. För all del får man se ut precis hur som helst bara man känner sig bekväm med sina slipers. Rekommenderar mörkgrönt/grått om vi ska prata färg.
Du har rätt vad heter det briefs? Slippers med två p? Allt oklart. Undvik shorts kör naket eller med ett par snygga kroppsnära badbyxor, simkalsonger... undvik shortsen speciellt de långa...Ni?
Hur blev jag inblandad
Undrade vad Slipers var för typ av beachbyxa men har nu förstått att det ska stå Speedos.
Tack för tipset, hade gärna burit speedos då jag antar att det är sjukt skönt. Dock är det ingen trend jag kommer hoppa på i första taget för att jag skulle vara så sjukt obekväm i detShorts är ute. Rekommenderar slipers speciellt om du är i södra Europa. Det gäller så klart att välja med smak och finess men för långa shorts eller shorts är man så jävla trött på, mycket 2017 över det.
Speedos/BriefsDu har rätt vad heter det briefs? Slippers med två p? Allt oklart. Undvik shorts kör naket eller med ett par snygga kroppsnära badbyxor, simkalsonger... undvik shortsen speciellt de långa...
Utgår från att du fattar. Kanske kan du och ngn kompis bjuda på en bild.Du bjuder på bild på det du snackar om eller menar du att man ska ha ett par flippflopps fram o bak?
Beställde lite babykläder till min son (då ca 6mån) i våras. Det som levererades var 2st rosa Marc Jacobs tshirts som skulle passat en 5årig tjej, dvs helt fel.Någon som haft problem med Farfetch eller har beställning och leverans varit smidig?
Jag har deras frottépiké, mitt absoluta favoritstrandplagg (när man inte aktivt solar/badar)Kan egentligen bara instämma, har 2 st orlebar brown (ljusblå setter och röda bulldog). Riktigt bra rakt igenom, bästa o snyggaste badbyxor jag haft. Dessutom är det rea på gång snart vad jag vet (och om ngn vill kan jag pm:a en 15% rabatt).
(Även deras polo/piqué är riktigt nice)
Jävligt märkligt att sitta på ett klockforum, förespråka speedos och be andra lägga upp bilder på sig själv i det, kan jag tycka.Utgår från att du fattar. Kanske kan du och ngn kompis bjuda på en bild.
"Fast i 2017" det går också att inte hoppa på varenda trend som dyker upp. Folk har kört speedos här i Frankrike sen typ, alltid. Man får inte ens bada på badhus i badbyxor. Håller mig ändå på minst armlängds avstånd.Jag ligger steget före. Ni är fast i 2017. Dock ska man självklart köra det man är bekväm i. Ser du duglig ut naken är det dock inte shorts som gäller. För all del får man se ut precis hur som helst bara man känner sig bekväm med sina slipers. Rekommenderar mörkgrönt/grått om vi ska prata färg.
Om du är sugen så kör! Kan nog se jäkla bra ut i rätt miljö, men det gäller som sagt att man själv är bekväm att bära det också.![]()
Har faktiskt varit lite sugen på testa några briefs likt de på bilden men inte riktigt vågat. Vet hur obekväm jag kände mig i kalsonger i samma modell, paketet satt liksom halvt utanför eller ihopsnurrat i en boll.. Ligger nog dock något i vad @marw säger - detta lirar nog bäst utomlands![]()
Dålig bild på mina melonspeedos, men speedos är nice! Har ett gäng även om jag i princip bara använder det när jag simmar. Kört ett par ggr på stranden med, lite ovant men coolt om man bär upp det imo![]()
Har faktiskt varit lite sugen på testa några briefs likt de på bilden men inte riktigt vågat. Vet hur obekväm jag kände mig i kalsonger i samma modell, paketet satt liksom halvt utanför eller ihopsnurrat i en boll.. Ligger nog dock något i vad @marw säger - detta lirar nog bäst utomlands![]()
Tack för infon! Som gammal styrkelyftare så brukar lårvidden vara en relativt stort problem gällande de flesta byxor. Reagerade faktiskt på att lårvidden såg smal ut på modellbild men har aldrig haft problem med det på ett par shorts förut faktiskt, men i sådana fall får jag nog avstå då.
Four in hand.Hjälp! Ska på bröllop imorgon och har inte burit slips sedan studenten för 10 år sedan. Mottar gärna guide på en enkel(viktigt) och klassisk knytning.
Hjälp! Ska på bröllop imorgon och har inte burit slips sedan studenten för 10 år sedan. Mottar gärna guide på en enkel(viktigt) och klassisk knytning.
Four in hand.![]()
Aa, eller en slips i kortare längd. För långa slipsar är ett reellt problem med höga byxmidjor..Håller helt med föregående.
Dock om du är kort som jag är så vill jag rekommendera en dubbel four in hand för att ge en mer proportionerlig slipslängd. Samma princip som four in hand bara att man drar runt slipsen en gång till innan själva knuten.
Finns typ en miljon guides på nätet men här har du en bra guide:Hjälp! Ska på bröllop imorgon och har inte burit slips sedan studenten för 10 år sedan. Mottar gärna guide på en enkel(viktigt) och klassisk knytning.
Nej.Finns typ en miljon guides på nätet men här har du en bra guide:
https://www.careofcarl.com/sv/carlm...TlKX8HNrVMeKzu9Dzfz1i65pgzZEZlihoCfJwQAvD_BwE
Skjortkragen avgör lite vilken knut som passar bäst. Four in hand är snyggt (och enkel) men kör du cutaway så kanske du får göra en double, eller en windsor