• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är denna grym eller inte?

reakavajer_0043_IMG_4215.jpg

Märkligt att du inte förstår dig på kompromisser.

För mig är inte plagg eller andra saker "grymma" endast på grund av ett lågt pris.

Utgångsläget för mig handlar om det är ett plagg som skulle användas och uppskattas över tid. Sedan har priset givetvis en stor betydelse i ekvationen, men det är inte där jag börjar.

Av erfarenhet har alla mina sådana tidigare "Oj det här var billigt" inköp endast tagit plats i garderoben utan att användas.

Med det sagt (min tidigare post) - känner du dig mer bekväm med kostym eller alltid i kavaj så kör det! Men du behöver inte vara särskilt orolig för att vara underklädd i Almedalen. Det är rätt informellt oftast och byxor/skjorta/tröja räcker långt.

Men det är mer kavajer/kostymer nu än för 6-7 år sen. Det beror på att det är mindre politikfokus och mer affär nu.

Dagens värme har ju gjort sitt men känns som du säger att det stilmässiga förfallet i dagens samhälle även visar sig på Almedalen :eek::D

Relationen mellan ärmlängden och kavajlängden gör mig fundersam till om den är för kort? Personligen gillar jag inte de senaste årens bumfreezer mode.

Men är det verkligen de "senaste årens" mode?
Vill påstå att mode varit tvärt om - höga midjor och längre kavajer sen iaf 5 år tillbaka. (Tänk the Armoury).

Men är det verkligen de "senaste årens" mode?
Vill påstå att mode varit tvärt om - höga midjor och längre kavajer sen iaf 5 år tillbaka. (Tänk the Armoury).
Med mode tänkte jag i bredare banor än the Armoury. För att ta ett hyggligt brett exempel så har jag fått ta en 150 storlek eller MTM på OJ så sent som för en månad sedan för att få en mer klassisk längd.

Ja du kanske har rätt. Snarare att vi är på väg ur det kort-korta då?
Definitivt, som du skrev har det ju redan skett en förändring i de mer initierade mensware sammanhangen, så det är ju ingen tvekan om åt vilket håll det går. Dock irriterande långsamt. Var för första gången inne på Suitsupplys butik och konstaterade att byxorna fortfarande var väldigt lågt skurna.

Hej!
Någon som har tips på bas-t-shirts som är lite kortare? I princip alla jag prövar är för långa.
Ha det gott!

Tillbaka
Topp