• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
La beställning på 3 skjortor hos Stenströms på rean.

Fick hem ett paket med 1 korrekt och 2 helt fel modeller. Kundservice bad mig lägga ny order på de jag inte fått, men dessa var ju givetvis slutsålda.. Kass.
 

ScubaKing

Audemars
Efter att ha kämpat i 2 år på gym och med kosten så har jag lyckats gå från 125 kg+ till ca 107 kg och det känns härligt att köpa kläder igen, det var definitivt inte lika roligt för ett par år sedan

100 kg är målet, har gått upp lite sedan jag kom hem från en längre semester men det är bara att hoppa upp på hästen och kämpa vidare

Slog till på dessa t shirts idag på Carlings

Nästa månad blir det en tripp till det underbara Rom (Och Neapel) och då ska jag passa på att besöka Castel Romano. Någon KS'are som varit där?

20190713_185123.jpg


20190713_185002.jpg

Sitter snyggt på dig!
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
La beställning på 3 skjortor hos Stenströms på rean.

Fick hem ett paket med 1 korrekt och 2 helt fel modeller. Kundservice bad mig lägga ny order på de jag inte fått, men dessa var ju givetvis slutsålda.. Kass.

Verklingen kass. Är lite oroad för de tre jag beställde men inte haft möjlighet att hämta ut än.

/B
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Någon som vet varför det helt plötsligt inte går att köpa Barbour på countryattire.com? Det står bara invalid destination när man fyllt i Sverige. Ser att de nu har även en sida på svenska men där finns inte några Barbourjackor.
 

kalufsen

Panerai
Jag fick en faktura från DHL i efterhand. Men grattis till en billig kostym :)
Jag tror också att jag fick en faktura i efterhand när jag köpte en kavaj där förra året! :)
Beställde precis två st 100H skjortor från Cavour och såg att de numera kör leveransvillkor DDP - slipper man tänka på vare sig moms eller tull då det betalas av Cavour samt är inräknat i produktpriset.

Landa på 2K/skjorta vilket får ses som ett schysst pris för 100H's Gold Line.

Pinstripe
4.JPG

3.JPG

Bengalstripe
2.JPG

1.JPG
 

Ftira

Omega

Sitter som en smäck! Jag föredrar en något längre variant så slog till på Berg&Berg till 50 %:
https://bergbergstore.com/collections/sale-shorts/products/anton-cotton-shorts-white

På tal om Broadway & Sons så kan jag rekommendera deras t-shirt. Köpte deadstock army tee efter christian-h:s tips tidigare i tråden - fantastiskt skön kvalitet och lika fina efter tvätt.
https://www.broadwayandsons.com/product-page/deadstock-italian-army-tee
https://www.broadwayandsons.com/product-page/deadstock-white-cotton-military-tees
 

ErikDg

Omega
Behöver tips på bra sömmerska i närheten av Östermalmstorg som INTE har sommarstängt. Uppläggning av byxor med slag. Tack på förhand
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Hej!
Jag vet inte om denna fråga redan är besvarad i denna tråg eller på annat håll i lifestyle, är ny här och hoppas att ni har överseende med detta :)

Jag och några grabbar (studenter) tänkte dra iväg till Stockholm för att inhandla lite nya kläder inför kommande läsår. Jag själv är förhållandevis påläst när det kommer till vilka kläder jag är ute efter (se allt från Drake's basically), men har dålig koll på vilka butiker man ska kolla i/undvika. Jag skulle därför uppskatta några tips på butiker som säljer lite bättre men fortfarande billiga kläder (typ suitsupply) i stockholmsområdet!

Butiker jag redan skrivit upp på listan:
Gabucci
Skoaktiebolaget
Suitsupply
Uniqlo
Ströms
Shirtonomy
Lund & Lund (tack agraw!)
Rose & Born (tack aleks!)
NK (tack lutte!)
Myrqvist (tack lutte!)
Grosshandlarna? (tack ScubaKing!)
Granqvist (tack aximand!)

Tacksam för svar!
 
Senast ändrad:

agraw

Cartier
2-Faktor
Hej!
Jag vet inte om denna fråga redan är besvarad i denna tråg eller på annat håll i lifestyle, är ny här och hoppas att ni har överseende med detta :)

Jag och några grabbar (studenter) tänkte dra iväg till Stockholm för att inhandla lite nya kläder inför kommande läsår. Jag själv är förhållandevis påläst när det kommer till vilka kläder jag är ute efter (se allt från Drake's basically), men har dålig koll på vilka butiker man ska kolla i/undvika. Jag skulle därför uppskatta några tips på butiker som säljer lite bättre men fortfarande billiga kläder (typ suitsupply) i stockholmsområdet!

Butiker jag redan skrivit upp på listan:
Gabucci
Skoaktiebolaget
Suitsupply
Uniqlo
Ströms

Tacksam för svar!
nr. 1. Lund & Lund.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Hej!
Jag vet inte om denna fråga redan är besvarad i denna tråg eller på annat håll i lifestyle, är ny här och hoppas att ni har överseende med detta :)

Jag och några grabbar (studenter) tänkte dra iväg till Stockholm för att inhandla lite nya kläder inför kommande läsår. Jag själv är förhållandevis påläst när det kommer till vilka kläder jag är ute efter (se allt från Drake's basically), men har dålig koll på vilka butiker man ska kolla i/undvika. Jag skulle därför uppskatta några tips på butiker som säljer lite bättre men fortfarande billiga kläder (typ suitsupply) i stockholmsområdet!

Butiker jag redan skrivit upp på listan:
Gabucci
Skoaktiebolaget
Suitsupply
Uniqlo
Ströms
Lund & Lund (tack agraw!)
Tacksam för svar!
Många av de listade säljer dyrare kläder än Suitsupply, bara så du vet.
Kika in hos Rose & Born där finns det mycket trevligt.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Hej!
Jag vet inte om denna fråga redan är besvarad i denna tråg eller på annat håll i lifestyle, är ny här och hoppas att ni har överseende med detta :)

Jag och några grabbar (studenter) tänkte dra iväg till Stockholm för att inhandla lite nya kläder inför kommande läsår. Jag själv är förhållandevis påläst när det kommer till vilka kläder jag är ute efter (se allt från Drake's basically), men har dålig koll på vilka butiker man ska kolla i/undvika. Jag skulle därför uppskatta några tips på butiker som säljer lite bättre men fortfarande billiga kläder (typ suitsupply) i stockholmsområdet!

Butiker jag redan skrivit upp på listan:
Gabucci
Skoaktiebolaget
Suitsupply
Uniqlo
Ströms
Shirtonomy
Lund & Lund (tack agraw!)
Rose & Born (tack aleks!)

Tacksam för svar!

Ta en sväng inom NK också. Myrqvist för prisvärda skor.
 

ErikDg

Omega
Tack men nä, 52. Men en liknande byxa bör ju kunna hittas från annat märke tänker jag
Jag har även beställt byxor från polska märket benevento eller vad det heter? Verkar ju ha sponsrat alla influencers i hela Europa så jag kunde inte låta bli. Ser bra ut på bild iaf. Tror de kostade ca 1400 på nån pre-order för ett par veckor sedan. Inte hört något sedan dess men de dyker säkert upp:)
 

ScubaKing

Audemars
Hej!
Jag vet inte om denna fråga redan är besvarad i denna tråg eller på annat håll i lifestyle, är ny här och hoppas att ni har överseende med detta :)

Jag och några grabbar (studenter) tänkte dra iväg till Stockholm för att inhandla lite nya kläder inför kommande läsår. Jag själv är förhållandevis påläst när det kommer till vilka kläder jag är ute efter (se allt från Drake's basically), men har dålig koll på vilka butiker man ska kolla i/undvika. Jag skulle därför uppskatta några tips på butiker som säljer lite bättre men fortfarande billiga kläder (typ suitsupply) i stockholmsområdet!

Butiker jag redan skrivit upp på listan:
Gabucci
Skoaktiebolaget
Suitsupply
Uniqlo
Ströms
Shirtonomy
Lund & Lund (tack agraw!)
Rose & Born (tack aleks!)
NK (tack lutte!)
Myrqvist (tack lutte!)

Tacksam för svar!

Grosshandlarna på Vasagatan 11?
 

Zingo

Rolex
Hej!
Jag vet inte om denna fråga redan är besvarad i denna tråg eller på annat håll i lifestyle, är ny här och hoppas att ni har överseende med detta :)

Jag och några grabbar (studenter) tänkte dra iväg till Stockholm för att inhandla lite nya kläder inför kommande läsår. Jag själv är förhållandevis påläst när det kommer till vilka kläder jag är ute efter (se allt från Drake's basically), men har dålig koll på vilka butiker man ska kolla i/undvika. Jag skulle därför uppskatta några tips på butiker som säljer lite bättre men fortfarande billiga kläder (typ suitsupply) i stockholmsområdet!

Butiker jag redan skrivit upp på listan:
Gabucci
Skoaktiebolaget
Suitsupply
Uniqlo
Ströms
Shirtonomy
Lund & Lund (tack agraw!)
Rose & Born (tack aleks!)
NK (tack lutte!)
Myrqvist (tack lutte!)

Tacksam för svar!
CSN måste ha höjts kraftigt om flera av butikerna ovan klassificeras som butiker med billiga kläder.. :D
 
Topp