• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Kanske kan man få ett tips på vinterjacka här också? Jag gillar denna, och även att jag förmodligen kommer ha den i många år så känner jag att det är lite väl mycket pengar. 3-7000kr någonstans skulle kännas mer rimligt. Wellensteyn har parkas som jag gillar, men skulle gärna se att dom finns i butik i Göteborg.

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/parajumpers-right-hand-light-masterpiece-parka-black-2.html
Vart ska du spendera vintrarna? Sibirien? ;)

Kanske kan man få ett tips på vinterjacka här också? Jag gillar denna, och även att jag förmodligen kommer ha den i många år så känner jag att det är lite väl mycket pengar. 3-7000kr någonstans skulle kännas mer rimligt. Wellensteyn har parkas som jag gillar, men skulle gärna se att dom finns i butik i Göteborg.

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/parajumpers-right-hand-light-masterpiece-parka-black-2.html
Parajumpers är ju inte roliga alls..

Hur skulle du säga att dom är i storleken? Har tidigare kört en del på new body och lager157s premium bas T-shirtar och har medium på bägge men ingen aning om
måtten

Det var medium jag köpte (Notera även att detta var en ljusgrå t-shirt, och min erfarenhet från andra märken är att just ljusgrå har en förmåga att dra ihop sig på längden rätt rejält av någon anledning.

Före tvätt bröst: 52 längd: 70
Efter tvätt bröst: 51 Längd: 68

Letar du även efter lite mer "dressade" t-shirts så har jag hört att Asket ska vara jämförbara med Sunspel, men till ett lite mer rimligt pris. Där kan du även välja längd (short-regular-long) https://www.asket.com/shop/t-shirts/t-shirt-white

"Vettiga" - "Skinn/läderbyxor" :D

Är det till MC eller "vanliga kläder"? :rolleyes:

Haha, vanliga kläder bara. Ingen oktoberfest.

Inspirationsbild:

Screenshot 2019-10-01 at 11.34.22.png

Haha, vanliga kläder bara. Ingen oktoberfest.

Inspirationsbild:

Screenshot 2019-10-01 at 11.34.22.png
Känns väldigt high fashion, typ Versace, Balmain eller dyl alternativt sexbutiker?

Eller damavdelningen på valfri lågprisbutik, tänk Zara/Gina Tricot eller dylikt. :)

Edit: Vad är det för fel på de på bilden? Är väl i allmänhet inte heller riktigt läder, utan nån slags belagd textil.

(Allt detta är helt utan ironi, finns det någon som har bättre koll får den gärna flika in.)

Upptäckte imorse att jag fått ett hål i mina strömsxmanolo byxer(flannel) som jag köpte förra året. Hålet sitter typ vid grenen och inte vid en sömm utan tyget som slitits.

Är det någon annan som fått liknande skada? Här bör jag väl kunna hävda garanti?

Upptäckte imorse att jag fått ett hål i mina strömsxmanolo byxer(flannel) som jag köpte förra året. Hålet sitter typ vid grenen och inte vid en sömm utan tyget som slitits.

Är det någon annan som fått liknande skada? Här bör jag väl kunna hävda garanti?
Typisk skada för de med lår som går ihop, hänt mig på några par jeans. :)

Alltså: där tyg gnuggas mot tyg.

Jag tror att det kan bli svårt. De gånger jag fått "slitage" ersatt med ny vara har varit vid uppenbara konstruktionsfel. Som exempelvis fick jag en ny Macbookladdare för ett par år sen för jag hävdade efter två år att "dragavlastningen" är felkonstruerad är därav spricker höljet på kabeln. Ni som äger appleprodukter vet vad jag pratar om. Men det kostar givetvis inget att försöka.

Jag tvivlar på att du får gehör för ett sånt klagomål. Kanske om det hänt efter en vecka, men inte ett år.

Parajumpers bär man väl bara här i GBG om man vaktar orten? ;)

Parajumpers bär man väl bara här i GBG om man vaktar orten? ;)

Jag alltså jag gillar jackan, men är inte helt förtjust i "märket" Jag betalar gärna för kvalitet, men är inte så intresserad av märket. Därav att jag kommer köpa Sunspel piketröjor i fortsättningen i stället för Lacoste.

Tyvärr så har ju Wallensteyn inga butiker i Göteborg. Men har spanat in denna jackan https://www.wellensteyn.com/page/products/mod/DISC/mat/565/col/SW

Är Brexit 31 oktober? Eller fattar jag fel...
står i valet ock kvalet köpa en jacka från UK, ändå ca 1.5k billigare :pompus:

Tips på butiker som säljer uppklädda t-shirt och tjocktröjor. Skall funka som ersättare för skjorta då lirar dåligt med V-formad överkropp samt lätt för svett.
Studentbudget så minst två plagg för en tusenlapp gärna :D

Tillbaka
Topp