• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Inget ont om Davidssons kompetens som skomakare, men lite avskräckt blir man ändå när man ser hur de formulerar sig...
”- Vi svarar inte på några frågor om hur prislistan ska tolkas, via mail eller telefon”
Nästa steg är väl typ ”håll käften kundjävel”...

Speciellt givet att det föregås av:

Prislistan är en grov förenkling av den vi själva jobbar efter. Merkostnader kan tillkomma på de flesta jobb.

- Alla priser är riktpriser. Även om tolkningen av jobbet är korrekt, kan omständigheterna göra att priset blir ett helt annat.

- Inga prisgarantier ges någonsin utan att vi ser skorna först.

Varför skulle det någonsin kunna finnas en fråga efter den friskrivningen?

Får spontant samma känsla när jag läser prislistan. Varför ens ha en prislista om den varken gäller eller de vill förtydliga?
...eller varför ens använda en ton på sin webbplats som indikerar att vid eventuella meningsskiljaktigheter så är det minsann ingen idé att tjafsa. Näe jag hade nog gått någonstans där jag som kund är välkommen att ställa både en och två frågor kring hur mycket de har tänkt att ta betalt...

Jag har Davidsons skomakeri som mitt "go to-place" och får väl i viss mån hålla med om kritiken ovan. Marcus som driver skomakeriet har starka åsikter om ganska många saker - på gott och ont. När man varit där kan man vara säker på att ha fått lite nya perspektiv, något jag uppskattar i dagens slätstrukna mellanmjölksklimat.

Med det sagt är jag sjukt nöjd med alla arbeten han har gjort, oavsett om det handlat om att slå i öljetter i snörhålen, laga trixiga sömmar, klackbyten eller göra helbottningar (läder -> Dainite). Och det är klart han kunnat säga vad det kommer kosta, det enda som krävts är att han fått bilda sig en uppfattning först.

Testade en trevlig rock från LBM för 6999kr. Är det något annat jag bör kika på i den prisklassen innan jag bestämmer mig? Tänkte testa en grå-beige också.

Svart på bilden
06196B7C-E582-4A5F-BE5E-25A54D61AA34.png

Edit: Det blev den. :)

Senast ändrad:
Har tänkt ge tre par skor nya sulor. Randsydda skor och vet att det kostar en slant pga mycket jobb, men vart i Stockholm gör jag det bäst till ett helt okej pris? Tacksam för tips :)

Går alltid till Bäckmans Skoservice. Väldigt duktiga och vettiga priser. Sköna killar i läderförkläde som är skojiga att snacka med också.

Tyckte också den såg oerhört marinblå ut på håll, men väl i ljus blev det tydligare. Den blåa de hade vart mer ljusblå än marinblå dessvärre :/

Ja verkligen, tycker den satt som en smäck och är dubbelknäppt vilket jag letat efter!

E0AD7118-AE8C-4B6C-81AA-66CA378BFA2E.png
Snygg, men är den inte lite kort i längden? Jag hade nog letat något som gått ner till knäna.

Ja nä, sen jag började klättra har jag tydligen tappat över en tum i midjan. Vintergarderoben sitter således sådär över stjärten när det kommer till byxor...
Var i Stockholm finns en bra skräddare för justering? Någon i Spånga/Bromma/Sundbyberg?

Senast ändrad:
”- Vi svarar inte på några frågor om hur prislistan ska tolkas, via mail eller telefon”
Nästa steg är väl typ ”håll käften kundjävel”...

Jag ser det annorlunda. Med denna text vet jag att resultatet kommer att bli perfekt!
Klackbaren som givit fast pris och stöter på patrull tar fram snabblimmet och gör en quick-fix medan seriösa löser problemet på ett korrekt sätt med debiterad extratid.
Helt ok för mig att mina randsydda skor kostar någon hundring extra om det är något fel. På enklare sandaler däremot...

Någon som har koll på vad Luxires "Regular", "Slim" och "Super Slim" betyder för något när man ska beställa byxor? Lite sugen på ett par ljusgråa flanell i deras gurkhastil!

Heh, jo antog det, skulle väl specificerat mera! Hittar inga siffror på cirkamått eller dylikt så det känns lite som man bara går på känn. Jag har ju verkligen inte stora ben men gillar byxor som är lite mer roomy, speciellt med slag och pressveck. Känns som jag rör mig i slim/regular iaf?
Jag kör alltid regular, men är rätt bastant i säte/lår. Maila och fråga, deras kundservice är ypperlig. :)

Tillbaka
Topp