Sicko
Basic
Tack för tipset, ska kolla in det.Jag har en sån där från Eddie Bauer, ett amerikanskt outdoor-varumärke. De kallar det för en "insulated shirt-jacket".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipset, ska kolla in det.Jag har en sån där från Eddie Bauer, ett amerikanskt outdoor-varumärke. De kallar det för en "insulated shirt-jacket".
https://www.morjas.com/customer_service/showroom/Har tänkt ge tre par skor nya sulor. Randsydda skor och vet att det kostar en slant pga mycket jobb, men vart i Stockholm gör jag det bäst till ett helt okej pris? Tacksam för tips![]()
Tack! Hittar ingen prislista, har du koll på vad det kostar?
Läste helt knas. Trodde du letade nytt. My bad!Tack! Hittar ingen prislista, har du koll på vad det kostar?
Du letar väl skomakare och inte skotillverkare?Tack! Hittar ingen prislista, har du koll på vad det kostar?
Haha misstänkte detLäste helt knas. Trodde du letade nytt. My bad!
Yes, tack! Kontaktat dem för prisuppgifterDu letar väl skomakare och inte skotillverkare?
Bäckmans, Södermalms Sko & Nyckel, Hallmans.
Grafford eller Davidssons. Davidssons prislista: https://www.davidsonsskomakeri.com/prislista-skoserviceHar tänkt ge tre par skor nya sulor. Randsydda skor och vet att det kostar en slant pga mycket jobb, men vart i Stockholm gör jag det bäst till ett helt okej pris? Tacksam för tips![]()
Inget ont om Davidssons kompetens som skomakare, men lite avskräckt blir man ändå när man ser hur de formulerar sig...Grafford eller Davidssons. Davidssons prislista: https://www.davidsonsskomakeri.com/prislista-skoservice
Inget ont om Davidssons kompetens som skomakare, men lite avskräckt blir man ändå när man ser hur de formulerar sig...
”- Vi svarar inte på några frågor om hur prislistan ska tolkas, via mail eller telefon”
Nästa steg är väl typ ”håll käften kundjävel”...
Prislistan är en grov förenkling av den vi själva jobbar efter. Merkostnader kan tillkomma på de flesta jobb.
- Alla priser är riktpriser. Även om tolkningen av jobbet är korrekt, kan omständigheterna göra att priset blir ett helt annat.
- Inga prisgarantier ges någonsin utan att vi ser skorna först.
...eller varför ens använda en ton på sin webbplats som indikerar att vid eventuella meningsskiljaktigheter så är det minsann ingen idé att tjafsa. Näe jag hade nog gått någonstans där jag som kund är välkommen att ställa både en och två frågor kring hur mycket de har tänkt att ta betalt...Får spontant samma känsla när jag läser prislistan. Varför ens ha en prislista om den varken gäller eller de vill förtydliga?
Testade en trevlig rock från LBM för 6999kr. Är det något annat jag bör kika på i den prisklassen innan jag bestämmer mig? Tänkte testa en grå-beige också.
Svart på bilden
![]()
Tyckte också den såg oerhört marinblå ut på håll, men väl i ljus blev det tydligare. Den blåa de hade vart mer ljusblå än marinblå dessvärre :/Ser den inte ganska marinblå ut snarare än svart? Superfin!
Har tänkt ge tre par skor nya sulor. Randsydda skor och vet att det kostar en slant pga mycket jobb, men vart i Stockholm gör jag det bäst till ett helt okej pris? Tacksam för tips![]()
Snygg, men är den inte lite kort i längden? Jag hade nog letat något som gått ner till knäna.Tyckte också den såg oerhört marinblå ut på håll, men väl i ljus blev det tydligare. Den blåa de hade vart mer ljusblå än marinblå dessvärre :/
Ja verkligen, tycker den satt som en smäck och är dubbelknäppt vilket jag letat efter!
![]()
Matchar med byxorna. Blir ett mer harmoniskt avslut!Matchar ni strumpor till skor (svarta) eller byxa vid användande av kostym? Ribbade knästrumpor som lämpar sig bäst?
”- Vi svarar inte på några frågor om hur prislistan ska tolkas, via mail eller telefon”
Nästa steg är väl typ ”håll käften kundjävel”...
Snyggt. Vad landar en MTM-svid på hos L&L?Hämtade upp senaste MTM-kostymen från Lund & Lund.
![]()
![]()
![]()
Snyggt. Vad landar en MTM-svid på hos L&L?
Hur smalt skurna de är.Någon som har koll på vad Luxires "Regular", "Slim" och "Super Slim" betyder för något när man ska beställa byxor? Lite sugen på ett par ljusgråa flanell i deras gurkhastil!
Hur smalt skurna de är.![]()
Jag kör alltid regular, men är rätt bastant i säte/lår. Maila och fråga, deras kundservice är ypperlig.Heh, jo antog det, skulle väl specificerat mera! Hittar inga siffror på cirkamått eller dylikt så det känns lite som man bara går på känn. Jag har ju verkligen inte stora ben men gillar byxor som är lite mer roomy, speciellt med slag och pressveck. Känns som jag rör mig i slim/regular iaf?
Det är en Overshirt ifrån Ralph Lauren Purple LabelNågon som kan svara på var skjortan i bilden kommer ifrån? Det är precis en sådan jag har letat efter
![]()