• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Matchar ni strumpor till skor (svarta) eller byxa vid användande av kostym? Ribbade knästrumpor som lämpar sig bäst?
Matchar oftast till klockan, så blivit mkt gummistrumpor i sommar, lite varmt.......Men funkar bra på stranden! Sand mellan tårna är juh jobbigt.
Körde länk ngn gång , men fick skavsår snabbt så det gick bort direkt och Nato är svinfult och ovärdigt på riktiga klockor om man inte gillar Daniel Wellington (kräks).
Läder funkar till allt!

Slutligen är mitt tips efter sommaren följande - Kör barfota!

Matchar oftast till klockan, så blivit mkt gummistrumpor i sommar, lite varmt.......Men funkar bra på stranden! Sand mellan tårna är juh jobbigt.
Körde länk ngn gång , men fick skavsår snabbt så det gick bort direkt och Nato är svinfult och ovärdigt på riktiga klockor om man inte gillar Daniel Wellington (kräks).
Läder funkar till allt!

Slutligen är mitt tips efter sommaren följande - Kör barfota!
Hur hade du gjort med en Rolex Milsub?

Ingen i tråden som sitter på gamla kläder eller accessoarer fr The Local Firm eller V Ave Shoe Repair? Intresserad av det mesta om ni funderar på att städa ur garderoben, bara att PM:a :)

Är på jakt efter ny kostym till jobbet och har sneglat en del på Blugiallo. Är de någon här som kan ge något omdöme eller en enklare recension?
Några specifika frågor jag är intresserad av:
Hur är köpupplevelse?
Kvaliten på plagget?
Vart är plagget sytt?

Tack på förhand!

Varför köpa ett mellanting istället för typ en Pea Coat då? :)

Det är ju dock ett helt annat plagg? Förstår inte riktigt problemet med att ha en rock som slutar strax ovanför knäna, det innebär ju inte att det är en mitten-på-låret/strax-under-rumpan variant. Det kan verkligen ge bättre proportioner än något knälångt, gör att den är mer flexibel och man undviker anakronistiska/formella vibbar, om man nu tycker det är ett problem.

Är på jakt efter ny kostym till jobbet och har sneglat en del på Blugiallo. Är de någon här som kan ge något omdöme eller en enklare recension?
Några specifika frågor jag är intresserad av:
Hur Hur är köpupplevelse?
Kvaliten på plagget?
Vart är plagget sytt?
Vart
Tack på förhand!
Beställde en kostym hos dom i somras. En mörkblå historia i high twist wool från Loro Piana.
Bra och trevligt bemötande, alla mått blev såklart inte helt 100% men det är inget jag hade förväntat mig efter första beställningen heller.
På det stora hela hade jag kunnat tänka mig att beställa mer från Blugiallo.

IMG_4748 2.JPG
IMG_4725 2.JPG

Senast ändrad:
Beställde en kostym hos dom i somras. En mörkblå historia i high twist wool från Loro Piana.
Bra och trevligt bemötande, alla mått blev såklart inte helt 100% men det är inget jag hade förväntat mig efter första beställningen heller.
På det stora hela hade jag kunnat tänka mig att beställa mer från Blugiallo.

IMG_4748 2.JPG
IMG_4725 2.JPG
Tack för infon!
Fick du göra några ändringar på kostymen efter att du fick den levererad eller var den ”redo” att bäras direkt vid leverans? :)

Tack för infon!
Fick du göra några ändringar på kostymen efter att du fick den levererad eller var den ”redo” att bäras direkt vid leverans? :)
Den var redo att bäras direkt.
Mest småjusteringar som t.ex. midjan jag skulle vilja justera men ville samtidigt "gå in" den lite innan jag började ändra grejer

Är på jakt efter en bra dunjacka. Moncler går fetbort, Stone island likaså. Några riktigt ordentliga därute som man kanske inte har stenkoll på? Modell: Puffiga, korta men även dunrockar är av intresse.

Tips uppskattas!!

Senast ändrad:
Puffiga, korta! Varma som tusan. Även längre dunrockar är av intresse. Tack för att du engagerar dig!
Absolut ingen Parka.
Ingen orsak. Bland de puffigare klassikerna är väl Fjällrävens expeditions jacka men den antar jag att du känner till. Får väl betecknas som lite längre.
Har fått för mig att Rab är bra skit också. Deras Positron t.ex.
6C854FCD-F4B6-42BA-A9D0-05817C9D1B7F.jpeg

Senast ändrad:
Ingen orsak. Bland de puffigare klassikerna är väl Fjällrävens expeditions jacka men den antar jag att du känner till. Får väl betecknas som lite längre.
Har fått för mig att Rab är bra skit också. Deras Poitron t.ex.
6C854FCD-F4B6-42BA-A9D0-05817C9D1B7F.jpeg
+1
Om du är på jakt efter den typen av jacka (mer fritidsbetonad vs dressad) så kolla in jackor hos tex Addnature och liknade affärer. Hög fillpower ger en varm och lätt jacka. Kolla runt 800 med hög andel dun.
Lite mer dressad, tror Herno gör lite längre modeller.

Tips på vettiga blå chinos under tusenlappen? Gärna inte såna som sitter som korvskinn över låren och sen är helt raka nedanför knät.. Gärna lite mer dressade om möjligt.
Edit: tänk lite högre midja och gärna frontveck, men inget måste

Tips på vettiga blå chinos under tusenlappen? Gärna inte såna som sitter som korvskinn över låren och sen är helt raka nedanför knät.. Gärna lite mer dressade om möjligt.
Elvine Crimson är en personlig favorit. Finns i många färger och material och har en bekväm passform, passar absolut som lite prydligare byxa till udda kavaj. Tycker överlag deras chinos är både sköna och snygga :)

Tillbaka
Topp