• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

inte längre. Jobbar på B&B sedan månadsskiftet!
Jag måste fråga proffsen för jag känner mig helt utdaterad... Jag ser många som stoppar in sin stickade tröja (ofta modell tjockare) i linningen på byxorna, är det inne igen? På det glada ´80 talet var det standard med stickad tröja instoppad i linningen, gärna på bredspåriga manchesterbyxor med hög midja matchat med ett par Karhu Stardust på fötterna.

Jag måste fråga proffsen för jag känner mig helt utdaterad... Jag ser många som stoppar in sin stickade tröja (ofta modell tjockare) i linningen på byxorna, är det inne igen? På det glada ´80 talet var det standard med stickad tröja instoppad i linningen, gärna på bredspåriga manchesterbyxor med hög midja matchat med ett par Karhu Stardust på fötterna.

Även om det är inne är det fel.

Snyggt med tunnare stickade plagg men ser inte bra ut med tjockare plagg imo.
Men, gillar man det så kör på. Inget som lockar mig dock.
F3F8A22D-2CB3-4973-A4E3-E20F322DDD19.jpeg

Snyggt med tunnare stickade plagg men ser inte bra ut med tjockare plagg imo.
Men, gillar man det så kör på. Inget som lockar mig dock.
F3F8A22D-2CB3-4973-A4E3-E20F322DDD19.jpeg
Jag undrar eftersom jag tycker mig se fenomenet ofta helt plötsligt. Lite, är det "det som gäller" eller är det bara många som gör så? Dömer ingen :) För egen del stoppar jag in t-shirten om jag har en skjorta över. Skjortan stoppar jag in om jag har kavaj eller tröja över. Har jag jeans eller chinos och skjorta brukar jag inte stoppa in skjortan. Men så är jag ju inte "in the game" längre om man kan säga så :oldman:

Jag undrar eftersom jag tycker mig se fenomenet ofta helt plötsligt. Lite, är det "det som gäller" eller är det bara många som gör så? Dömer ingen :) För egen del stoppar jag in t-shirten om jag har en skjorta över. Skjortan stoppar jag in om jag har kavaj eller tröja över. Har jag jeans eller chinos och skjorta brukar jag inte stoppa in skjortan. Men så är jag ju inte "in the game" längre om man kan säga så :oldman:
Min spaning är att det har vart tunnare stickad instoppad ”alltid” (ganska klassiskt) men senaste åren har även tjockare tröjor hamnat innanför byxlinningen. Men fortfarande mest förekommande inom s k #menswear kretsar och inte vanligt bland den större massan.:)

Min spaning är att det har vart tunnare stickad instoppad ”alltid” (ganska klassiskt) men senaste åren har även tjockare tröjor hamnat innanför byxlinningen. Men fortfarande mest förekommande inom s k #menswear kretsar och inte vanligt bland den större massan.:)
Tack! Nu när svar inkommit kan debatten läggas i lådan ;)

”Det är bara kläder”. Gör det som känns bäst och som du tycker är snyggast. Personligen har jag tröjor både instoppande och inte. Beror mer på byxorna än på själva tröjan. En lite rymligare byxa rymmer även en tjockare tröja lätt instoppad.

Senast ändrad:
Beställde en polorock från B&B som levererades idag. Passformen i år är betydligt bättre på mig i år, än förra året. Vet inte om det är varians mellan varje exemplar, eller om någon större förändring har gjorts. Men axlarna sitter bättre, midjan likaså. Dock var ärmarna snävare vilket jag inte är superglad för, men tror inte det är en dealbreaker. I övrigt ett väldigt fint plagg, om än ganska dyrt. Tror det var lite billigare förra året.

Senast ändrad:
Beställde en polorock från B&B som levererades idag. Passformen i år är betydligt bättre på mig, än förra året. Vet inte om det är varians mellan varje exemplar, eller om någon större förändring har gjorts. Men axlarna sitter bättre, midjan likaså. Dock var ärmarna snävare vilket jag inte är superglad för, men tror inte det är en dealbreaker. I övrigt ett väldigt fint plagg, om än ganska dyrt. Tror det var lite billigare förra året.

Kul att du verkar gilla den!

Beställde en polorock från B&B som levererades idag. Passformen i år är betydligt bättre på mig i år, än förra året. Vet inte om det är varians mellan varje exemplar, eller om någon större förändring har gjorts. Men axlarna sitter bättre, midjan likaså. Dock var ärmarna snävare vilket jag inte är superglad för, men tror inte det är en dealbreaker. I övrigt ett väldigt fint plagg, om än ganska dyrt. Tror det var lite billigare förra året.
Bild! :)

Tillbaka
Topp