• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Number 6

Omega
Sugen på mässingsknappar till nytillskottet - vad tror ni? Var får man enklast tag i såna, skräddare? Eller är det nätet som gäller? :)
EDFF4A1E-14CF-4C77-9C7F-D47BC4DF11E0.jpeg
I göteborg är klassikern Knapp-Carlsson på Kyrkogatan. De har allt. Och de skickar (även om de inte har en webshop).
 

Skolläraren

Panerai
Några av mina slipsar har spruckit i sömmen i höjd med där knuten blir.

Drar jag slipsarna för tight, eller har de helt enkelt levt färdigt sina liv?
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Har någon stött på detta märke förrut och vet om det faktiskt är vikunjeull? Det finns ingen annan lapp förrutom själva märket.
481971_1.jpeg
481971_3.jpeg
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Får slå ett litet slag för Granqvists skjortor. Har köpt 3 sen tidigare, en i linne, en jeansskjorta samt en pinpoint oxford. Väldigt nöjd hittills med dem, subjektiv bedömning såklart men håller dem högre än t.ex. Eton. De kör just nu 20% off (kod: congrats) på hela sortimentet så blev att beställa två till. Ord 899kr så 720kr nu tycker jag är bra. Dock lite tråkigt att det ofta är ont om storlekar i lager. https://granqviststore.se/
IMG_20191017_103219.jpg
IMG_20190813_162536.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Någon som vet hur man går tillväga om man vill köpa in lite kläder med företagslogga till företaget - med kravet att det ska vara snygga grejer?
 

Loda

Omega
Får slå ett litet slag för Granqvists skjortor. Har köpt 3 sen tidigare, en i linne, en jeansskjorta samt en pinpoint oxford. Väldigt nöjd hittills med dem, subjektiv bedömning såklart men håller dem högre än t.ex. Eton. De kör just nu 20% off (kod: congrats) på hela sortimentet så blev att beställa två till. Ord 899kr så 720kr nu tycker jag är bra. Dock lite tråkigt att det ofta är ont om storlekar i lager. https://granqviststore.se/
IMG_20191017_103219.jpg
IMG_20190813_162536.jpg
Jag har sett att de är lite större i måtten. Får man gå ner en storlek från Eton/Stenström i din mening?
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Får slå ett litet slag för Granqvists skjortor. Har köpt 3 sen tidigare, en i linne, en jeansskjorta samt en pinpoint oxford. Väldigt nöjd hittills med dem, subjektiv bedömning såklart men håller dem högre än t.ex. Eton. De kör just nu 20% off (kod: congrats) på hela sortimentet så blev att beställa två till. Ord 899kr så 720kr nu tycker jag är bra. Dock lite tråkigt att det ofta är ont om storlekar i lager. https://granqviststore.se/
IMG_20191017_103219.jpg
IMG_20190813_162536.jpg
Tack för tipset!

Blev två par. :) Är det en 38:a du har på dig?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Jag har sett att de är lite större i måtten. Får man gå ner en storlek från Eton/Stenström i din mening?
Skulle väl säga att det är ett mellanting mellan stenströms slim och fitted. Har en slim från Stenström och den sitter lite tajtare än dessa men kör 38 på båda.
Tack för tipset!

Blev två par. :) Är det en 38:a du har på dig?
Yes 38, 176cm/70kg.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Får slå ett litet slag för Granqvists skjortor. Har köpt 3 sen tidigare, en i linne, en jeansskjorta samt en pinpoint oxford. Väldigt nöjd hittills med dem, subjektiv bedömning såklart men håller dem högre än t.ex. Eton. De kör just nu 20% off (kod: congrats) på hela sortimentet så blev att beställa två till. Ord 899kr så 720kr nu tycker jag är bra. Dock lite tråkigt att det ofta är ont om storlekar i lager. https://granqviststore.se/
IMG_20191017_103219.jpg
IMG_20190813_162536.jpg
Tack för tipset :)
Blev en beställning precis :)
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Vad händer med priset här...?

40B7D57B-5DD8-49BD-B9E3-7FF4C992E175.jpeg
Göteborgare är dyra i drift.
Tydligen är tyget väldigt premium vilket förmodligen reflekteras i priset. Priset i sig är säkerligen inte överdrivet högt sett till vad dem är gjorda av. Sen om en skulle köpa ett par jeans för den pengen är en annan femma!

Du kan få japansktillverkade jeans i minst lika bra tyg från samma distrikt för 1000kr mindre...
 
Topp