• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hej! Skrev tidigare i jacktråden men tänkte att jag försöker här också.

Jag flög med SAS i helgen och bläddrade lite i deras tidning (Scandinavian Traveler tror jag den heter). Såg den här jackan och tog ett kort för att kolla upp senare men nu när jag googlar så inser jag att det är stört omöjligt att hitta genom att bara söka på Lacrosse... Någon här som vet vilken jacka det är eller var den kommer ifrån? Alternativt något liknande :)

img_4566-jpg.207571
 
Hej! Skrev tidigare i jacktråden men tänkte att jag försöker här också.

Jag flög med SAS i helgen och bläddrade lite i deras tidning (Scandinavian Traveler tror jag den heter). Såg den här jackan och tog ett kort för att kolla upp senare men nu när jag googlar så inser jag att det är stört omöjligt att hitta genom att bara söka på Lacrosse... Någon här som vet vilken jacka det är eller var den kommer ifrån? Alternativt något liknande :)

img_4566-jpg.207571
Polo RL, Barbour och J Crew har haft liknande, eventuellt Zara med
 
Någon som kan tipsa om bra kvalitets jeans?

Glider mest runt i svarta jeans från tiger men dom tappar färg väldigt snabbt, får köpa nya var 3e månad. Förutom färgtappningen så är dom grymma, några tips på hur jag behåller färgen? eller ett par bättre jeans som håller färgen bättre?
Tvättar dom kanske vart annan månad!
Acne.
 
Här har du hela bilden med återförsäljare
Kn0F3qJ.jpg

Aha där är den! Surfade vidare in på Steen og Ström och hittar att de ska sälja märket "Lacrosse" (inget jag stött på tidigare) men ingen hänvisning till deras hemsida direkt utan bara att det finns i butiken. http://www.steenogstrommagasin.no/brands finns om man kollar under märken där. Så spaningen fortsätter, Lacrosse måste ju ha en egen hemsida som man kan titta närmare på...

Stötte på denna när jag försökte hitta din, inte exakt likadan men väldigt lik!
http://www.follestad.no/herre/jakker/hugo-boss-t-daniko.html?___SID=U

Hm trevlig! Men saknade detaljen att kragen var annan färg och tyg från jackan i övrigt tyvärr, men jakten fortsätter! :)
 
Vet inte hur lång tid det tar. Med tanke på att årets version av min rock kostar 3300€, och min kostade 2600€ innan rabatt (finns inte längre att köpa) och att jag betalade strax över 900€ för den - kändes det rimligt att lägga 110€ på att få den precis som jag vill ha den.

Totalt har jag alltså lagt lite mer än 1000€ på den vilken med alla mått mätt är rimligt för den rocken.

Sen om Annika på Hans Allde tar 1000 sek i timmen, eller 2000 så är det typ vad en bra frisör tar idag - så det kvittar för min del. För mig var det viktigt att känna mig trygg med att resultatet blev bra, om det kostade 4-500 mer än att chansa så är det helt ok.
Annika på Hans Allde tar 106€ eller 212€ i timmen? Hur ska du ha det?
 
Ping @Golbica

Jag beställde precis ett par Levis made & crafted tack selvedge Rigid.

12 Oz ligger de jävlarna på. Nu hoppas jag att de passar, beställde både 31 & 32. Byxfronten är rätt svag för min del & det här blir nog en bra start!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Bonusbild på ett par använda i 12 Oz (andra paret 16 Oz).

image.jpeg
 
Ping @Golbica

Jag beställde precis ett par Levis made & crafted tack selvedge Rigid.

12 Oz ligger de jävlarna på. Nu hoppas jag att de passar, beställde både 31 & 32. Byxfronten är rätt svag för min del & det här blir nog en bra start!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Bonusbild på ett par använda i 12 Oz (andra paret 16 Oz).

image.jpeg
Men alltså!

Hur länge har du gått i dom från den första bilden till den andra? ( eller från inköp av dom slitna tills bilden är tagen)

då jag anser att det ser förjävligt ut när dom ser ut som dom första ( min personliga åsikt )

men på bilden då dom är slitna ser dom ju riktigt snygga ut!
 
Men alltså!

Hur länge har du gått i dom från den första bilden till den andra? ( eller från inköp av dom slitna tills bilden är tagen)

då jag anser att det ser förjävligt ut när dom ser ut som dom första ( min personliga åsikt )

men på bilden då dom är slitna ser dom ju riktigt snygga ut!
Inte min bild, sedan är det två olika jeans. ;)
 
Och förresten. Jag beställde som sagt två par och hade något vip-erbjudande med 20%. Vill någon hugga det paret som inte passar (om nu något par passar) så kan jag ropa till i morgon när de bör anlända. 1200:- betalade jag.
 
Någon som är sugen på en riktigt ful, trasig tjocktröja till ett löjligt högt pris?
Här är eran chans! Stick till SNS imorgon och köp denna!

yeezy.jpg
 
Tillbaka
Topp