• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har letat men hittar faktiskt inget. Bör tilläggas att jag bor i Lund/malmö regionen och här råder det brist på just windowpane då inga butiker tar in det. Det går gvs att specialbeställa men kostar över min budget samt tar för lång tid. Har du något tips på någon websida eller vet någon butik jag kan kontakta så tar jag gärna emot tips:)
 
Har letat men hittar faktiskt inget. Bör tilläggas att jag bor i Lund/malmö regionen och här råder det brist på just windowpane då inga butiker tar in det. Det går gvs att specialbeställa men kostar över min budget samt tar för lång tid. Har du något tips på någon websida eller vet någon butik jag kan kontakta så tar jag gärna emot tips:)

Jag säger som @Boris Balkan - det är nästan en utmaning att inte lyckas hitta det. Vi har lite tillgängligt, men fundera också på om inte uppsömnad är något för dig. Jag säger inte att det är det enda vettiga, men när man vill ha något specifikt och ex OJ tar 600 spänn för en enstyckstillverkad kostym (och 450 för bara kavaj) kan man rätt snabbt räkna av kostnaden för att hatta runt i alla butiker och hitta något som kaaanske är OK.
 
Jag säger som @Boris Balkan - det är nästan en utmaning att inte lyckas hitta det. Vi har lite tillgängligt, men fundera också på om inte uppsömnad är något för dig. Jag säger inte att det är det enda vettiga, men när man vill ha något specifikt och ex OJ tar 600 spänn för en enstyckstillverkad kostym (och 450 för bara kavaj) kan man rätt snabbt räkna av kostnaden för att hatta runt i alla butiker och hitta något som kaaanske är OK.
När du säger vi, vad menar du då?:) Har du/ni någon hemsida?
Jag har hittat några enstaka men de faller mig inte riktigt i smaken. Är främst ute efter en navyblue. Jag var inne i en finare herrbutik i malmö där han förklara att ingen tar hem windowpane längre för de är svårsålda. Uppsömnad tar lite för lång tid och kostar vad jag förstått 5 siffrigt? Det är lite out of budget för tillfället och jag måste ha den inom 3 veckor.
 
När du säger vi, vad menar du då?:) Har du/ni någon hemsida?
Jag har hittat några enstaka men de faller mig inte riktigt i smaken. Är främst ute efter en navyblue. Jag var inne i en finare herrbutik i malmö där han förklara att ingen tar hem windowpane längre för de är svårsålda. Uppsömnad tar lite för lång tid och kostar vad jag förstått 5 siffrigt? Det är lite out of budget för tillfället och jag måste ha den inom 3 veckor.
Kolla Suitsupply, de verkar ha lite grejer åt det hållet i navy och du hinner garanterat få hem kostymen i god tid.
 
När du säger vi, vad menar du då?:) Har du/ni någon hemsida?
Jag har hittat några enstaka men de faller mig inte riktigt i smaken. Är främst ute efter en navyblue. Jag var inne i en finare herrbutik i malmö där han förklara att ingen tar hem windowpane längre för de är svårsålda. Uppsömnad tar lite för lång tid och kostar vad jag förstått 5 siffrigt? Det är lite out of budget för tillfället och jag måste ha den inom 3 veckor.

Ah, förlåt - jag jobbar för Linnégatan no 2 i Göteborg.

Nja, jag tror du tänker på mått- eller skräddarsytt/bespoke och där kostar det gärna en del. Det jag avser är att göra ett enkelstycke från ex Oscar Jacobson (man väljer alltså en modell, en storlek och ett tyg) där tillägget är 600 kronor för en kostym. Levtiden är 4-5 veckor.

Jag tänkte också på den här; http://www.linnegatan2.se/brands/oscar-jacobson/oscar-jacobson-jacket-4
 
Ah, förlåt - jag jobbar för Linnégatan no 2 i Göteborg.

Nja, jag tror du tänker på mått- eller skräddarsytt/bespoke och där kostar det gärna en del. Det jag avser är att göra ett enkelstycke från ex Oscar Jacobson (man väljer alltså en modell, en storlek och ett tyg) där tillägget är 600 kronor för en kostym. Levtiden är 4-5 veckor.

Jag tänkte också på den här; http://www.linnegatan2.se/brands/oscar-jacobson/oscar-jacobson-jacket-4
Exakt det jag letar efter!! Ska ringa och höra om Martys har den annars kommer jag upp till gbg trakterna nästa vecka i annat ärende så får jag komma förbi och plocka upp den:) Kan man med andra ord pröjsa ytterligare 600 och få med byxorna till eller är jag fortfarande ute och cyklar?:D
 
Exakt det jag letar efter!! Ska ringa och höra om Martys har den annars kommer jag upp till gbg trakterna nästa vecka i annat ärende så får jag komma förbi och plocka upp den:) Kan man med andra ord pröjsa ytterligare 600 och få med byxorna till eller är jag fortfarande ute och cyklar?:D

Du är mycket riktigt ute och cyklar. OJ har ett MTO-system som kallas Single Piece, där du som kund kan göra enkelstycksbeställningar - helt enkelt själv specificera en produkt som tillverkas i ett exemplar (och inte som hel serie i säsongsbeställning, som det du hittar i butikerna). 600 kronor är avgiften för en kostym (450/150 kavaj/byxa) utöver priset för själva plagget. Vill du ha en byxa till är det oklart om 1) tyget är tillgängligt i Single Piece-sortimentet och 2) om det lämpar sig för byxor.
 
Nej men lägg av grabbar! Alltid innanför ;)
Nej. Etons green ribbon är en ledig kollektion och de skjortor som jag har därifrån gillar jag bäst när de inte är instoppade (mest denim).

Skjortornas passform och snitt är enligt mig perfekt till just utstoppat.

Talar vi däremot om deras serie red ribbon som jag även har ett gång skjortor från så är det instoppat som gäller. Det tråkiga är att jag har ett helt gäng red ribbon som är helt oanvända trots att de är ändringsskräddade...

Det handlar om tillfälle till tillfälle.
 
när ni som klär er i eton green ribbon skjortor, kör ni dom oftast innanför eller utanför byxorna?

Beror väl till vad du har skjorta? Har oftast skjorta på jobb och då alltid innanför (ser märkligt ut annars eftersom jag nästan alltid har kavaj). Till chinos/jeans på helgen - utanför. Beror väl lite på vilken "look" man är ute efter.
 
Någon som kan tipsa om bra kvalitets jeans?

Glider mest runt i svarta jeans från tiger men dom tappar färg väldigt snabbt, får köpa nya var 3e månad. Förutom färgtappningen så är dom grymma, några tips på hur jag behåller färgen? eller ett par bättre jeans som håller färgen bättre?
Tvättar dom kanske vart annan månad!
 
Någon som kan tipsa om bra kvalitets jeans?

Glider mest runt i svarta jeans från tiger men dom tappar färg väldigt snabbt, får köpa nya var 3e månad. Förutom färgtappningen så är dom grymma, några tips på hur jag behåller färgen? eller ett par bättre jeans som håller färgen bättre?
Tvättar dom kanske vart annan månad!
Tiger är tyvärr helt värdelösa enligt mig. Som du säger så tappar de färgen och kvalitén är inte den bästa... Ta dig tiden att testa lite jeans om du har möjlighet. Det brukar vara rätt så lätt att få en uppfattning om kvalitén då också, för det varierar helt klart.

Mina mest använda jeans nu kostade 199:- på HM. Svarta med bra passform och de satt bra från första början. Annars har jag i nio fall av tio lämnat in de till skräddaren. Nu är dessa tänkt mest till slit och släng och efter fem tvättar är de fortfarande lika svarta som de var från början, passformen är dessutom densamma. Jag blev trött på att lägga ut en tusenlapp på jeans som gick åt helvete helt enkelt.
 
Någon som kan tipsa om bra kvalitets jeans?

Glider mest runt i svarta jeans från tiger men dom tappar färg väldigt snabbt, får köpa nya var 3e månad. Förutom färgtappningen så är dom grymma, några tips på hur jag behåller färgen? eller ett par bättre jeans som håller färgen bättre?
Tvättar dom kanske vart annan månad!

Kan du inte köpa textilfärg och färga om dem när de tappar färgen? Tror det blir billigare än att köpa nya jeans var tredje månad?
 
Tillbaka
Topp