• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Någon som är sugen på en riktigt ful, trasig tjocktröja till ett löjligt högt pris?
Här är eran chans! Stick till SNS imorgon och köp denna!

yeezy.jpg

Nu känner jag mig som min kära far... men det där skulle jag inte betala för eller ha på mig. Kan köpa en nato från försvaret och gå lös med saxen istället...

Ping @Golbica

Jag beställde precis ett par Levis made & crafted tack selvedge Rigid.

12 Oz ligger de jävlarna på. Nu hoppas jag att de passar, beställde både 31 & 32. Byxfronten är rätt svag för min del & det här blir nog en bra start!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Bonusbild på ett par använda i 12 Oz (andra paret 16 Oz).

image.jpeg
Jag fick jeansen idag och är riktigt nöjd. Storlek 32/32 fick det bli, 31/32 gick inte ens att dra igen med våld... Det blir att knalla runt i jeansen ett tag och sedan eventuellt korta dem lite, lite.

Det ska bli skoj att se patina växa fram då de passar perfekt i min vardag. Ska försöka fixa en före och efterbild. :)

Någon som har bra tips på t-shirts i basfärger, de ska helst vara lite tjockare dvs. inte för tunna och fladdriga (trött på krympande, sladdriga efter en tvätt t-shirt). Lagom u-ringad och helst inte dyrare än 300kr/st men hellre dyrare och bra än billigt skräp. Är i stort behov av uppdatering på denna front...

?

:)

Någon som har bra tips på t-shirts i basfärger, de ska helst vara lite tjockare dvs. inte för tunna och fladdriga (trött på krympande, sladdriga efter en tvätt t-shirt). Lagom u-ringad och helst inte dyrare än 300kr/st men hellre dyrare och bra än billigt skräp. Är i stort behov av uppdatering på denna front...

?

Our Legacy perfect tee är tjockare. Jag har en sån i ljusgul. Finns fler färger.

?

Velva sheen är grymt tjocka o bra kvalle, infärgningen ger dom dock en (bra) uttvättat look samt större hals efter några tvättar, nästan din prisrange om du köper tvåpack.
https://www.thebureaubelfast.com/brand/velva-sheen

Vill man ändå inte safea för att man får en komplimang, "tack, den är från östeuropa" känns inte som den där lite självklara kommentaren som dödad följdfrågor?
Hänger inte riktigt med? För att hålla kostnaderna nere så sys inte deras kollektioner upp i Italien utan i tex Lettland.
Till en stor förvåning upptäckte jag härom veckan att även mina Incotex chinos är sydda i Ungern. Surt när man pyntat ut 2300 spänn för ett välkänt italienskt märke..
Att kollektioner är tex all made in Italy kostar såklart betydligt mer men för mej är tygerna och snitten mer betydelsefulla. Blir det dessutom billigare av att de sys upp i Östeuropa gnäller jag inte det minsta, snarare tvärtom.
Att som Incotex gör är väl snarare fult bara..

Hur stor är skillnaden i passform på Barba "black" och "white"?

Black label är ju ganska tight. Men är den vita mycket större?

Hjälp mig!

Är sugen på ett par mörkgrå uddabyxor.
Men då Jag har främst bruna skor så känner jag mig osäker.

Vad säger expertisen om att blanda mörkgrått och brunt?

image.jpeg
Jag måste slå ett slag för Etons halsdukar, då främst de i merinoull. Otroligt bra med vad jag tycker är rätt mått till en vettig peng, beställde precis en grå också. Mångsidig och värmande.

http://www.etonshirts.com/se/handla-online/accessoarer/scarves

joe-gra-2.jpg

Jag kontrar med Johnstons of Elgin. Mycket skön scarf, också i merinoull. Och att historian bakom är helt sjuk som jag märkte igår när jag hittade en YouTube video skadar verkligen inte heller.
http://www.linnegatan2.se/brands/johnstons/johnstons-of-elgin-scarf-14 (nej, jag jobbar inte där, handlade min där dock)

Portföljen är inte så dum den heller.

Det otränade ögat kan uppfatta det som sopor men så är inte (av)fallet.
Detta är en hand crafted sammansättning av de mest exklusiva homopolymererna som står att finna. Just denna är tillverkad åt Hiemkjoep och är ur deras weekend-serie.
Lite mer casuall kanske men dels var inte tanken att ha något skrikigt med loggor - jag har inte behovet av att visa för kreti & pleti vad jag bär. Sedan gillar jag tanken av att ha något som inte finns tillgängligt för gemene man runt om i världen.
Har du fler synpunkter tar vi dem via PM.

Tillbaka
Topp