• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Absolut, du har helt rätt i det. Ingen smäcker kavaj direkt. Och man kan ju inte räkna med 100% önskad passform heller, även om jag kanske hade dragit upp sömmen vid axlarna liiiitegrann om jag hade kunnat trolla. Men som Christian säger finns det plats för tjockare plagg under vilket är nice, och precis som du säger är det ju en militärjacka.
Trådarna är inget problem, det fixar jag, och hålen får en skräddare lappa ihop så blir det fullt tillräckligt. :) Tack för input.

Passform är ju oerhört individuellt. Jag personligen hade nog övervägt en storlek upp från den där. Jag vill absolut inte ha tighta militär-jackor. Tvärt om skulle jag vilja ha en ledigare passform. Men om det stör dig, det är ju ändå du som ska ha den så kan du ju överväga att be en skräddare se över om det går att smala av delar av den? Dock skulle jag inte röra axlarna, dels för att det är meckigt och dels för att den i dagsläget sitter bra där.
 

Ejnork

Cartier
Lovande!
Hur länge/många användningar brukar ett par brallor i travel-ullen hålla för dig på ett ungefär? :) Överväger att köpa dubbla byxor direkt då jag misstänker att dem är ganska tunna och blir utslitna snabbt.

Har faktiskt inte slitit ut några än, har en grå som jag nog haft 2-3 dagar i veckan i 1 1/2 år. Inga problem än så länge. Köper dock också dubbel uppsättning byxor.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Passform är ju oerhört individuellt. Jag personligen hade nog övervägt en storlek upp från den där. Jag vill absolut inte ha tighta militär-jackor. Tvärt om skulle jag vilja ha en ledigare passform. Men om det stör dig, det är ju ändå du som ska ha den så kan du ju överväga att be en skräddare se över om det går att smala av delar av den? Dock skulle jag inte röra axlarna, dels för att det är meckigt och dels för att den i dagsläget sitter bra där.
Skönt att höra ändå - är nog bara jag som måste kalibrera om mig lite när det gäller jackan. Vet inte om jag hade velat ha en storlek större, men känner mig mer trygg i att storleken är bra som det är nu. Kommer låta den vara då jag inte reagerar på något i övrigt. Tack :)
 

Dr Ford

Omega
Vilken vinterjacka ”parka” är det som gäller nu? Woolrich, Canada Goose och parajumper är det vanliga. Håller de fortfarande att ha 2019?
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Vilken vinterjacka ”parka” är det som gäller nu? Woolrich, Canada Goose och parajumper är det vanliga. Håller de fortfarande att ha 2019?
Beror på vad du menar med ”håller” :p
Min Canada Goose från 2010 håller värmen än idag och är fortfarande en fantastiskt bra jacka :)
Sen vet jag inte om den är så trendig idag, men sett att deras black-label går åt rätt så bra i butikerna, förra året var dem helt slut på Nk göteborg redan i mitten av december.
 

Dr Ford

Omega
Beror på vad du menar med ”håller” :p
Min Canada Goose från 2010 håller värmen än idag och är fortfarande en fantastiskt bra jacka :)
Sen vet jag inte om den är så trendig idag, men sett att deras black-label går åt rätt så bra i butikerna, förra året var dem helt slut på Nk göteborg redan i mitten av december.
Ska kolla om de finns kvar
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Någon som har tips på vart man finner en cardigan med bälte likt denna?
0FF393DE-C1F0-46C6-98A2-8ED99F8823D8.jpeg
 
Topp