• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

image.jpg
Det roliga med deras näsdukar är att det finns och har alltid funnits en liten, liten Bart Simpson tryckt.
 
Var sportar ni för skor när ni är ute och klubbar? Tänker att det kanske lite ovärt att klubba i ett par dyrare skor om man ska härja på dansgolvet? :)
 
Någon som har insikt i vad som är bästa slipsköpet mellan en i ull från Berg&Berg eller i flanell från Morris Heritage?
På jakt efter en navy slips och känner att ull eller dyl är lite "roligare" än en grenadine för stunden :)

Både tillverkas tydligen i Italien och kostar i stort på kronan samma.
 
He he. Har ett konstigt problem. Jag har flera kostymer av bra kvalité och av fina märken men som jag drar mig för att använda trots att kostym är kutym i min bransch.

Anledningen är att jag är rädd att slita på kostymerna / att de ska gå sönder. De känns ömtåliga på något sätt.

Hur blir jag av med spärren i huvudet?! Någon som känner igen sig?
 
He he. Har ett konstigt problem. Jag har flera kostymer av bra kvalité och av fina märken men som jag drar mig för att använda trots att kostym är kutym i min bransch.

Anledningen är att jag är rädd att slita på kostymerna / att de ska gå sönder. De känns ömtåliga på något sätt.

Hur blir jag av med spärren i huvudet?! Någon som känner igen sig?
Jag känner igen mig. Nu är det sällan jag behöver ha kostym eller ens kavaj på mitt vardagliga jobb men när det inträffar tänker jag exakt som du. Dock har jag nu börjat inse att prylar är till för att användas så jag börjar ge efter...
 
He he. Har ett konstigt problem. Jag har flera kostymer av bra kvalité och av fina märken men som jag drar mig för att använda trots att kostym är kutym i min bransch.

Anledningen är att jag är rädd att slita på kostymerna / att de ska gå sönder. De känns ömtåliga på något sätt.

Hur blir jag av med spärren i huvudet?! Någon som känner igen sig?
Att köpa ett par extra byxor brukar vara ett vanligt tips om man ska använda kostymen mycket. Du lär ju slita ut byxorna betydligt fortare än kavajen, och när det har skett har du ett par fräscha.
 
Jag känner igen mig. Nu är det sällan jag behöver ha kostym eller ens kavaj på mitt vardagliga jobb men när det inträffar tänker jag exakt som du. Dock har jag nu börjat inse att prylar är till för att användas så jag börjar ge efter...

Skönt att jag inte är ensam! Försöker tänka som dig.

Att köpa ett par extra byxor brukar vara ett vanligt tips om man ska använda kostymen mycket. Du lär ju slita ut byxorna betydligt fortare än kavajen, och när det har skett har du ett par fräscha.

Det där gamla tricket. Saken är den att det känns fruktansvärt att pröjsa 2500:- för ett par extra byxor, det är inte heller alltid det går. Vet att det är motsägelsefullt.
Har ett antal kostymer att varva mellan så tror inte det är ett problem, men ändå...

Det är väl bara att köra på.
 
Tillbaka
Topp