• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

plundberg

Omega
2-Faktor
Första provningen på ett par flanell-brallor från Rob & Co. Måste säga att jag har blivit helsåld på byxor med hög midja.
3236B306-E25F-4A78-8481-3ACD8D4ABB84.jpeg
AF97DC50-F1B2-4DA1-A6CE-2DB1091495E3.jpeg

Tror ni att trenden med högre midja kommer hålla i eller är de något som är förbi om 1-3 år?
Jag skulle verkligen säga kör på. Hög midja må vara mode idag. Men samtidigt är det något som är oerhört klassiskt - inte något som gemene man tänker på kanske. Men speciellt när det gäller kostymer så anser jag att hög midja alltid kommer att funka. Idag, imorgon och om 10 år. Om något bidrar det enbart till en finare silhuett. Fina byxor!
 

GossipGirl

Cartier
Någon som vet om det finns någon typ av standardmått på 100hands slimfitskjortor? Är intresserad av den här men står inga mått på Pauw’s hemsida. Är rätt smal så det är midjemåttet jag oroar mig för :)
AC8B2018-26E2-460E-964A-44320C1A067D.jpeg
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Jag skulle verkligen säga kör på. Hög midja må vara mode idag. Men samtidigt är det något som är oerhört klassiskt - inte något som gemene man tänker på kanske. Men speciellt när det gäller kostymer så anser jag att hög midja alltid kommer att funka. Idag, imorgon och om 10 år. Om något bidrar det enbart till en finare silhuett. Fina byxor!
Klokt skrivet! Tack! :)
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
30% på stora delar av sortimentet. Utbudet har faktiskt varit bra tidigare år.

ökar sedan till 50% om några veckor och sedan till 50-70% på det som är kvar.
Grymt! Brukar de vara rea på skor också eller är det främst kläder?
Kikar på ett par C&J i Cordovan som skulle vara kul att hitta till 30% rea :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Lite sugen på denna. Någon som kan säga om den är bra eller inte? :)

zoom.jpg
Var in till Per Ljung i Malmö igår och tittade till rean, och efter lite surr med Per så blev det en som ovan fast i mörkblått. Tycker den var väldigt bra, som gabucci skriver är den lite liten så blev en 48 för mig, 176/70kg ish. https://perljung.se/butik/6128-zanone-giro-sweater-navy/

Kan f.ö. rekommendera ett besök hos Per för dem som bor kring Malmö, kanontrevlig kille.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

zeke_varg

Omega
Nu är det inte aktuellt men har konstaterat det skiljer stort mellan skjorta och skjorta. Jag har nog ca 25 skjortor i garderoben och merparten Eton. 2 av eton-skjortorna är som en dröm att ha på. Mjuka och lite åt det tunnare hållet även om de inte är för tunna så man ser nipplarna. :)

vad rekar ni att jag ska testa som nästa skjortor om mjukhet i skjortan är en dealbreaker? 100% bomull.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu är det inte aktuellt men har konstaterat det skiljer stort mellan skjorta och skjorta. Jag har nog ca 25 skjortor i garderoben och merparten Eton. 2 av eton-skjortorna är som en dröm att ha på. Mjuka och lite åt det tunnare hållet även om de inte är för tunna så man ser nipplarna. :)

vad rekar ni att jag ska testa som nästa skjortor om mjukhet i skjortan är en dealbreaker? 100% bomull.
Vad ska du bära skjortan till?
 

Linus

Cartier

Lindrothh

Cartier
Vänder mig till er insatta här på KS, går balen i år och är ute efter en mörkt, mörkt blå eller en mörkt brun kostym primärt. Allra helst dubbelknäppt, har ni några förslag på var man ska kika? Kollat det mesta men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Eventuellt måttsy, men överskrider nog budgeten något då. Var hade ni kikat och hur hade ni resonerat? Kanske värt med en måttsydd eller köpa en RTW som man finjusterar? Budgettaket går nog vid 5-6000. Helst under.
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Vänder mig till er insatta här på KS, går balen i år och är ute efter en mörkt, mörkt blå eller en mörkt brun kostym primärt. Allra helst dubbelknäppt, har ni några förslag på var man ska kika? Kollat det mesta men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Eventuellt måttsy, men överskrider nog budgeten något då. Var hade ni kikat och hur hade ni resonerat? Kanske värt med en måttsydd eller köpa en RTW som man finjusterar? Budgettaket går nog vid 5-6000. Helst under.
Min rekommendation skulle nog vara Suitsupply. Kika på deras RTW annars är de i startgroparna med deras egna MTM, som ska ligga inom din budget.
 

Lindrothh

Cartier
Min rekommendation skulle nog vara Suitsupply. Kika på deras RTW annars är de i startgroparna med deras egna MTM, som ska ligga inom din budget.
Kikade på deras! Hittade lite som tilltalade mig, men vet du hur mycket det kostar att finjustera deras RTW i butik? Tyckte dem skrev att de gjorde det också. Har en smått problematisk kroppsform för kostymer dessvärre. Och är deras MTM värd pengarna?
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Det blir några hundralappar här och där beroende på vad som ska göras. Om det är lite mer ändringar får du räkna med cirka 500+ på orginalpris. Då tror jag, beroende på vilken modell såklart att du lika gärna ska kika på deras nya MTM, det kommer nog att bli en bättre slutprodukt, speciellt om du har en problematisk kroppsform. Gå in och snacka med Ted så har han svaren på alla dina frågor, tycker att deras MTM är prisvärd.
 

Lindrothh

Cartier
Det blir några hundralappar här och där beroende på vad som ska göras. Om det är lite mer ändringar får du räkna med cirka 500+ på orginalpris. Då tror jag, beroende på vilken modell såklart att du lika gärna ska kika på deras nya MTM, det kommer nog att bli en bättre slutprodukt, speciellt om du har en problematisk kroppsform. Gå in och snacka med Ted så har han svaren på alla dina frågor, tycker att deras MTM är prisvärd.
Bor inte i Stockholm men ska dit snart så får väl göra det. Tack för svar:)
 
Topp