• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Joakim

Sugen
2-Faktor
Jakten på den perfekta overshirten fortsätter.. Etons som jag hittade på rekommendation här på KS var för lång. Glömde tyvärr knäppa bild på den. Lyckades på något underligt vis snöa in på Zaras hemsida häromdagen och spontanbeställde två i budget deluxe klassen. Inte heller det här något hit. Möjligtvis att den blå kan va värd en tanke.
65C7D75B-8F5A-43B0-829E-8C128FE67C30.jpeg
448ECC69-0A7A-4B6C-890B-B1C075DAB383.jpeg
6BCCAD43-7420-4D7D-A466-46E4CD69B87C.jpeg

Vi fortsätter framåt, undra vart vi är påväg denna gång..:nailbiting:
Gillade den översta. Vad heter modellen?
 

Wazem

Omega
Jakten på den perfekta overshirten fortsätter.. Etons som jag hittade på rekommendation här på KS var för lång. Glömde tyvärr knäppa bild på den. Lyckades på något underligt vis snöa in på Zaras hemsida häromdagen och spontanbeställde två i budget deluxe klassen. Inte heller det här något hit. Möjligtvis att den blå kan va värd en tanke.
65C7D75B-8F5A-43B0-829E-8C128FE67C30.jpeg
448ECC69-0A7A-4B6C-890B-B1C075DAB383.jpeg
6BCCAD43-7420-4D7D-A466-46E4CD69B87C.jpeg

Vi fortsätter framåt, undra vart vi är påväg denna gång..:nailbiting:
Kika in Lager157. De har overshirts för 300kr i grovt vävt bomull. Helt klart acceptabel kvalité. Dock blev färgen på den gråa lite orangeaktig på vissa delar som knäppning efter några tvättar(detta efter alldeles för mycket öl spilldes på den). Men helt klart värda pengarna. https://www.lager157.com/sv-se/article/skjorta-robert?attr1_id=2
 
Senast ändrad:

Lindrothh

Cartier

city69

Omega
Någon som har bra förslag på vart man kan köpa skjortor till rimliga priser? Vill ha ordentliga kragar! Tänk er Weinås skjortor, de har bra kragar! Jag tycker 500kr är max för vad som är rimligt för en skjorta.
De brittiska budgetsidorna går bort, deras kragar är inte tillräckligt bra. Brothers har haft vissa intressanta modeller men tyvärr passar dem inte mig.
Jag funderar på att beställa från Gutteridge (italienskt budgetmärke), men skulle gärna ha fler förslag! :)

kolla på John Henric som har 70% på en del tex denna
https://johnhenric.com/se/bla-jerseyskjorta
 

Erik83

Cartier
Någon som har bra förslag på vart man kan köpa skjortor till rimliga priser? Vill ha ordentliga kragar! Tänk er Weinås skjortor, de har bra kragar! Jag tycker 500kr är max för vad som är rimligt för en skjorta.
De brittiska budgetsidorna går bort, deras kragar är inte tillräckligt bra. Brothers har haft vissa intressanta modeller men tyvärr passar dem inte mig.
Jag funderar på att beställa från Gutteridge (italienskt budgetmärke), men skulle gärna ha fler förslag! :)
Granqvist kommer ner på ca 600-700 på rea. Olof82 likaså. Annars är det ju så att kvalitet kostar, tyvärr.

Förresten, du kan även ha tur på Tradera, om begagnat är ok.
 
Nej känns tvärtom som att det verkligen inte borde finnas. :)

Hade jag lyckats tillverka något med en riktigt bra krage som inte var i skitkvalitet så hade jag begärt 1000 spänn direkt.
Fast detta är ett ytterst märkligt resonemang. Jag ser det så här:
En Stenströms-skjorta håller enligt mig bra kvalitét. Går att köpa för dryga tusenlappen.
Går att hitta på rea för 600-700kr.
Deras skjortor produceras i Baltikum.
Då är det självklart fullt möjligt att förlägga produktionen till Asien och producera skjortor i klass med Stenströms men till ett fullpris på max 500kr.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Sen när betyder högt pris hög kvalitét? Jag köper gärna bra kvalitét till rimligt pris. Men jag förväntar mig inget handsytt italienskt för 500kr såklart! :)
På NK Göteborg börjar rean bli riktigt förmånlig. Kan rekommendera att du går in till stenströms och kikar vad de har att erbjuda. Har hört från personalen att rean kommer bli riktigt bra (70%) fr.o.m nästa helg :)
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Fast detta är ett ytterst märkligt resonemang. Jag ser det så här:
En Stenströms-skjorta håller enligt mig bra kvalitét. Går att köpa för dryga tusenlappen.
Går att hitta på rea för 600-700kr.
Deras skjortor produceras i Baltikum.
Då är det självklart fullt möjligt att förlägga produktionen till Asien och producera skjortor i klass med Stenströms men till ett fullpris på max 500kr.
Den som passerar outlets vid Kungsbacka får dom för 499kr, och ibland mindre. Bra utbud på både Stenströms och Oscar (vilka jag tycker håller likvärdig kvalitet)
 

Erik83

Cartier
Fast detta är ett ytterst märkligt resonemang. Jag ser det så här:
En Stenströms-skjorta håller enligt mig bra kvalitét. Går att köpa för dryga tusenlappen.
Går att hitta på rea för 600-700kr.
Deras skjortor produceras i Baltikum.
Då är det självklart fullt möjligt att förlägga produktionen till Asien och producera skjortor i klass med Stenströms men till ett fullpris på max 500kr.
Om detta var så enkelt och billigt som du får det att låta är det ju ytterst märkligt att de bra tillverkarna inte har gjort det redan. Kan det vara så att man måste komma upp i volymer för att det ska löna sig och att man då väljer att sälja något färre skjortor till ett högre pris? Är det QC som fallerar?

Sedan håller jag med dig, högt pris är inte en garanti för bra kvalitet , men hög kvalitet kostar. Du kan hitta dyra saker med kass kvalitet, men du hittar inte skjortor med bra tyger och bra uppbyggda kragar, schyssta sömmar, fina manschetter osv för en billig peng. Och nu snackar vi fullpris alltså, inte när de tömmer lagren på utgående modeller eller färger inför kommande säsong.

Så det är en avvägning du får göra, precis som med så mycket annat. Är det priset eller kvaliteten som är viktigast för dig? Anar att du är ute efter en kompromiss, och då har du redan fått några konkreta exempel i tråden.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fast detta är ett ytterst märkligt resonemang. Jag ser det så här:
En Stenströms-skjorta håller enligt mig bra kvalitét. Går att köpa för dryga tusenlappen.
Går att hitta på rea för 600-700kr.
Deras skjortor produceras i Baltikum.
Då är det självklart fullt möjligt att förlägga produktionen till Asien och producera skjortor i klass med Stenströms men till ett fullpris på max 500kr.
Du borde göra det.
 

POO

Panerai
Fast detta är ett ytterst märkligt resonemang. Jag ser det så här:
En Stenströms-skjorta håller enligt mig bra kvalitét. Går att köpa för dryga tusenlappen.
Går att hitta på rea för 600-700kr.
Deras skjortor produceras i Baltikum.
Då är det självklart fullt möjligt att förlägga produktionen till Asien och producera skjortor i klass med Stenströms men till ett fullpris på max 500kr.
De engelska lågprisjättarna gör ju i princip detta.
 

POO

Panerai
Han har avhandlat dessa och deras bristfälliga kragar. Kan personligen tycka att så länge man går för en cutaway eller liknande så funkar de.
Absolut jag bara påpeka att det är möjligt och att det i princip görs. Kragar är ju i viss mån subjektivt och inte en fråga om kvalité. Engelsons Postorder säljer skjortor i tvåpack för 299 kronor med riktigt fint kragrull om man är ute efter tattersallskjortor så kragar går också att få till utan att det kostar skjortan.
 
Nån som har erfarenhet av Rose & Borns kavajer och kan uttrycka sig om kvalitén/passform? Är de värda pengarna? Som jag förstått det är de limmade nertill, men med sydd kanvas över bröst/axlar.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Nån som har erfarenhet av Rose & Borns kavajer och kan uttrycka sig om kvalitén/passform? Är de värda pengarna? Som jag förstått det är de limmade nertill, men med sydd kanvas över bröst/axlar.
Tror du kommer uppleva dom som lite för korta på längden. Känns som du vill ha lite längre kavaj generellt?
 
Om detta var så enkelt och billigt som du får det att låta är det ju ytterst märkligt att de bra tillverkarna inte har gjort det redan. Kan det vara så att man måste komma upp i volymer för att det ska löna sig och att man då väljer att sälja något färre skjortor till ett högre pris? Är det QC som fallerar?

Sedan håller jag med dig, högt pris är inte en garanti för bra kvalitet , men hög kvalitet kostar. Du kan hitta dyra saker med kass kvalitet, men du hittar inte skjortor med bra tyger och bra uppbyggda kragar, schyssta sömmar, fina manschetter osv för en billig peng. Och nu snackar vi fullpris alltså, inte när de tömmer lagren på utgående modeller eller färger inför kommande säsong.

Så det är en avvägning du får göra, precis som med så mycket annat. Är det priset eller kvaliteten som är viktigast för dig? Anar att du är ute efter en kompromiss, och då har du redan fått några konkreta exempel i tråden.
Ett mycket välformulerat och nyanserat inlägg må jag säga! Jag håller med dig i nästan allt! :)
Jag uppskattar de många bra tipsen jag fått!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Du behöver inte vara dryg bara för att jag påpekar att ditt resonemang faller (i min mening).
Så länge du inte hittat en skjorta för 500kr som ser ut som Weinås skjortor så kan vi väl vara överens om att mitt "resonemang" står stadigt.

Sen är det ju såklart subjektivt vad som "ser ut som Weinås skjortor", men om du lyckas producera skjortor i liknande utseende och säljer dem för 500 spänn så kommer jag vara en trogen kund till dig 4 life. :)
 
Topp