• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

kalufsen

Panerai
Heads up om någon är sugen: Traveller Jacket 101 i Small från 100H gick tillbaka till lundolund idag då den tyvärr inte gick att korta ärmarna tillräckligt för mina t-rex armar - Coolaste overshirten.

D75358CC-2E01-47B3-B9B8-F2FD0D334729.jpeg
 

Wazem

Omega
Tänkte inhandla kostym.

Kollar på MTM på Brothers. Ligger runt 7-8000 vilket låter väldigt bra.
SIR har också MTM men ligger runt 9-10, ingen aning om de är bra dock?
Även SuitSupply är intressant men tänker då RTW.

Åsikter?
Sir har säkert bra men känns lite dyra för vad de är. Beror såklart på var du bor eftersom det mesta finns i Stockholm tyvärr. Skulle kika på Blugiallo, Rob&Co och Suitsupply. De har mycket ”bang for the buck”! Vet att man kan ta sina mått på Blugiallo och sen få den hemskickad om det skulle vara så. Sen kan man alltid lämna tillbaka den för korrigeringar senare. De har även showroom i Borås.
 
Screenshot_20200126-125705.jpg
Hej på er,
någon som har tips på var man kan hitta lite grövre t-shirts, likt den på bilden? Tänker dels lite tjockare tyg men också bredare och rejälare resår vid halsöppningen. Lite vintage-känsla dvs.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Den från stenströms har för smala ränder, men granqvist var över förväntan!

Har nån testat skjortorna där ifrån tidigare? Hur är dom? Är kragen lämplig för slips eller är den lagt åt det mindre hållet?
Jag har några från dem. Tycker att dem är bra sett till priset, men förvänta dig inget wow. Bär aldrig slips så ingen input där tyvärr.
 
Jag har några från dem. Tycker att dem är bra sett till priset, men förvänta dig inget wow. Bär aldrig slips så ingen input där tyvärr.
Jag drog hem en, landade på 680kr drygt. I värsta fall åker den tillbaks, inte mycket mer att göra åt saken. En via shirtonomy hade kostat runt 1100kr, och jag vet inte om de hade varit bättre "kvalité" än granqvist.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Garanterat avhandlat i tråden men svårt att gå 550 sidor bak, vad finns det för prisvärda alternativ till Eton och som inte är som galna tält i storlek (dvs typ Eton Slim, fast mindre slimmat är ok dock inte contemporary).
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Garanterat avhandlat i tråden men svårt att gå 550 sidor bak, vad finns det för prisvärda alternativ till Eton och som inte är som galna tält i storlek (dvs typ Eton Slim, fast mindre slimmat är ok dock inte contemporary).
Kolla in Granqvist som jag länkade lite längre upp, lite generösare passform än slim fit. Ord pris runt 900-1000 men en del på rea just nu. Har en liten fysisk butik vid Sankt Eriksplan.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Pris? Köpbart i Stockholm eller är det näthandel som gäller?

Båda verkar ju ligga uppåt dubbla priset för en vitskjorta från Eton så det är väl inte ett prisvärt alternativ som jag tänker mig.
Förstår, men du frågade ju efter prisvärt. Jag tycker Eton är ganska skräpigt och inte särskilt prisvärt.

Dessutom borde du kunna lösa både Finamore och Barba på rea just nu.

Kolla Michael Jondral, Frans boone, Gabucci m.fl.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Förstår, men du frågade ju efter prisvärt. Jag tycker Eton är ganska skräpigt och inte särskilt prisvärt.

Dessutom borde du kunna lösa både Finamore och Barba på rea just nu.

Kolla Michael Jondral, Frans boone, Gabucci m.fl.

Nu är jag inte så insatt i Eton, men vad är det som är skräpigt? Jämförelsevis med "klädmärken" som Boss, Armani och Tiger tycker jag att de är bättre.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tips för den som tycker att en skjorta alltid är för lång/för långa ärmar/för bred över axlarna/för trång i halsen, fula kontrastsömnar/lustiga plastknappar etc. Denna gång beställde jag två badskjortor (vit/blå) på NK Man av märket Eton. Jag fick vänta sex veckor men nu har jag två perfekta skjortor som passar till kostym och den kortare längden passar bra utanför linningen till ett par jeans. Pris + 400 kr mot normalpris. Jag betalade 1800 kr/skjorta. Då sitter de perfekt. Jag tycker det var värt de extra 400 kronorna.
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Tips för den som tycker att en skjorta alltid är för lång/för långa ärmar/för bred över axlarna/för trång i halsen, fula kontrastsömnar/lustiga plastknappar etc. Denna gång beställde jag två badskjortor (vit/blå) på NK Man av märket Eton. Jag fick vänta sex veckor men nu har jag två perfekta skjortor som passar till kostym och den kortare längden passar bra utanför linningen till ett par jeans. Pris + 400 kr mot normalpris. Jag betalade 1800 kr/skjorta. Då sitter de perfekt. Jag tycker det var värt de extra 400 kronorna.
Jag provade detta en gång. Fick en skjorta vars ärmar slutade vid armbägarna. De trodde nog att jag var en t-rex/pinguin.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Förstår, men du frågade ju efter prisvärt. Jag tycker Eton är ganska skräpigt och inte särskilt prisvärt.

Dessutom borde du kunna lösa både Finamore och Barba på rea just nu.

Kolla Michael Jondral, Frans boone, Gabucci m.fl.

Om någon frågar efter ett prisvärt alternativ till Eton är det väl ändå rätt självklart att man inte siktar på att betala runt det dubbla?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Förstår, men du frågade ju efter prisvärt. Jag tycker Eton är ganska skräpigt och inte särskilt prisvärt.

Dessutom borde du kunna lösa både Finamore och Barba på rea just nu.

Kolla Michael Jondral, Frans boone, Gabucci m.fl.
Nej jag frågade efter prisvärt i förhållande till typ Eton, det är väl ganska uppenbart att jag inte vill köpa skjortor dubbelt så dyrt då. Jag uppskattar såklart tipset, men för undvikande av förvirring så undrar jag alltså om någon har något bra tips på skjortor BILLIGARE än Eton som ändå har vettig kvalitet :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Om någon frågar efter ett prisvärt alternativ till Eton är det väl ändå rätt självklart att man inte siktar på att betala runt det dubbla?
Nej jag frågade efter prisvärt i förhållande till typ Eton, det är väl ganska uppenbart att jag inte vill köpa skjortor dubbelt så dyrt då. Jag uppskattar såklart tipset, men för undvikande av förvirring så undrar jag alltså om någon har något bra tips på skjortor BILLIGARE än Eton som ändå har vettig kvalitet :D
Behöver ju inte vara dubbelt så dyrt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja, de fick göra om. Och den skjortan blev riktigt bra!
En manlig anställd som inte hade med själva beställningen/utprovningen att göra, sa till mig att inte beställa för många med en gång. Beställ en och se hur den blir, sa han så jag förstod att det inte alltid blir till belåtenhet. Jag hade väl tur den här gången. Nu kan jag bara ringa när jag behöver fler för de har alla mina mått sparade. Det känns väldigt bra med en skjorta som passar perfekt i alla ledder. Namnbroderi/kontrastsömmar etc tackade jag nej till. Jag var bara ute efter en vanlig skjorta som satt bra. Det fick jag så jag är väldigt nöjd. Aldrig mer en skjorta som är sydd för orangutanger.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Förstår, men du frågade ju efter prisvärt. Jag tycker Eton är ganska skräpigt och inte särskilt prisvärt.

Dessutom borde du kunna lösa både Finamore och Barba på rea just nu.

Kolla Michael Jondral, Frans boone, Gabucci m.fl.
Ströms har också mycket Barba. Men efter att ha testat MTM från dem, Finamore och Mazzarelli känns Barba minst prisvärt. Men givetvis hästlängder bättre än Eton (som i sitt prissegment är OK imo).
 

Lindrothh

Cartier
Ränt runt halva internet efter en dubbelbröstad kostym i mörkbruna toner då Suitsupplys MTM inte verkade ha tyger i lämpliga färger för att måttsy en. Endast deras budget jag hade klarat mig på. Men ikväll snubblade jag över detta och beställde hem, hoppas bara den passar tillräckligt bra för att kunna sys in/anpassas till en bred 46:a istället för normal 48:a. Någon med erfarenhet av märket överlag?:)
Min snabba googling gav positiva indikationer, men man vet ju aldrig.
9E51FECF-63CB-47D5-B3D1-A027F23186C8.png
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Ränt runt halva internet efter en dubbelbröstad kostym i mörkbruna toner då Suitsupplys MTM inte verkade ha tyger i lämpliga färger för att måttsy en. Endast deras budget jag hade klarat mig på. Men ikväll snubblade jag över detta och beställde hem, hoppas bara den passar tillräckligt bra för att kunna sys in/anpassas till en bred 46:a istället för normal 48:a. Någon med erfarenhet av märket överlag?:)
Min snabba googling gav positiva indikationer, men man vet ju aldrig.
9E51FECF-63CB-47D5-B3D1-A027F23186C8.png

Jag har varit riktigt nöjd med de boglioli kavajer jag har/haft!
 
Topp