Snyggt, köpte både brun och blå samt en mönstrad flanellskjorta. Riktigt bra kap!Mina kom också idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt, köpte både brun och blå samt en mönstrad flanellskjorta. Riktigt bra kap!Mina kom också idag.
Tog en 148 av den anledningen. I värsta fall retur!
Finns det någon med erfarenheter av Napoli? Var ska man gå för att köpa kavajer till ett trevligt pris 2000-5000kr som har sydd halv/hel kanvas? Vad är snitt priset på RTW på lokala butiker som inte är i dressman kvalité, slag som är så smala att man inte kan se de och kavajer som är så korta att det blir magtröjor?
Badum-tsss!Blir det inte lite tråkig med ett fotbollslags klubbemblem på kavajen?
Vad innebär new rinse?Någon som har erfarenhet av om new rinse-denim krymper något vid tvätt? Köpte ett par LVC 501 New rinse av misstag, kan fungera fint om dom krymper något...
Någon som har erfarenhet av om new rinse-denim krymper något vid tvätt? Köpte ett par LVC 501 New rinse av misstag, kan fungera fint om dom krymper något...
New rinse är en av Levi's tvättar, det är rådenim som förtvättats en gång i fabrik.Vad innebär new rinse?
Men det är LVC 1954 501Z, jag förväntar mig att dom ska krympa lite åtminstone? Vet du?Borde inte krympa speciellt mycket. Rinsed innebär precis som det låter att de är tvättade/sköljda en gång för att mjukas upp. Plus att om det inte är LVC är denimen förkrympt redan innan de sys ihop.
Men det är LVC 1954 501Z, jag förväntar mig att dom ska krympa lite åtminstone? Vet du?
Tack!Vet inte, men tippar på att de krymper som vilka andra jeans som helst då. Det mesta borde vara klart i tillverkningen. Upp till 3% tror jag man brukar räkna med.
Mitt råd blir tyvärr: gör om, gör rätt. Att börja med att tvätta jeans för att de ska sitta bra känns som totalt fel väg att gå. Sorry!Någon som har erfarenhet av om new rinse-denim krymper något vid tvätt? Köpte ett par LVC 501 New rinse av misstag, kan fungera fint om dom krymper något...
Mitt råd blir tyvärr: gör om, gör rätt. Att börja med att tvätta jeans för att de ska sitta bra känns som totalt fel väg att gå. Sorry!![]()
Är det midjan som är problemet? Om du bara behöver att de krymper lite, så borde det nog gå att fixa hos en skräddare utan att det ser konstigt ut. Man kan ta lite på båda sidorna rätt snyggt.
Har ett par, de krymper en del efter en tvätt i 60 grader och torktumlingMen det är LVC 1954 501Z, jag förväntar mig att dom ska krympa lite åtminstone? Vet du?
Färg på byxor till mörkgrå kavaj?
Alltså nyans tänkte jag främst på. Ljusare?
Typ något sånt här? Fanns dock inte i 38Någon som har pejl på tillverkare av vettiga men odressade flanellskjortor?
Button down, gärna mönstrat, gärna rätt monokromt..
Någon som har pejl på tillverkare av vettiga men odressade flanellskjortor?
Button down, gärna mönstrat, gärna rätt monokromt..
Nja. Tänker mer rock n roll.Typ något sånt här? Fanns dock inte i 38
https://granqviststore.se/skjortor/check-thin-flannel-shirt-button-down-whitelight-blue
Ska kika.Gitman Vintage är precis vad du letar efter.
Kolla Blugiallo.Tänkte inhandla kostym.
Kollar på MTM på Brothers. Ligger runt 7-8000 vilket låter väldigt bra.
SIR har också MTM men ligger runt 9-10, ingen aning om de är bra dock?
Även SuitSupply är intressant men tänker då RTW.
Åsikter?
Amiri. Äger en sån här själv, den är rock n roll:Nja. Tänker mer rock n roll
Har ett par, de krymper en del efter en tvätt i 60 grader och torktumling
Allt hänger på att den som tar måtten förstår din "vision" med plagget.Tänkte inhandla kostym.
Kollar på MTM på Brothers. Ligger runt 7-8000 vilket låter väldigt bra.
SIR har också MTM men ligger runt 9-10, ingen aning om de är bra dock?
Även SuitSupply är intressant men tänker då RTW.
Åsikter?
Allt hänger på att den som tar måtten förstår din "vision" med plagget.
Inte beställt MTM från SIR men Oskar i butiken har bra koll på läget och är en trevlig prick.
Varför är MTM hos Suitsupply inte aktuellt? Jag är väldigt nöjd med alla mina beställningar därifrån.
Ah visste inte att SIR har fler butiker än den i Stockholm. Suitsupply börjar på ca 6000kr.Tack! Har inte butik i närheten så blir rätt krångligt tänker jag. Vad kostar deras MTM tjänst förresten?