Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HM och Uniqlo i bomull är braNågon som har bra tips för undertröjor att ha under skjorta? Svettas ganska lätt och skönt att ha något som fångar upp det värsta.
Uniqlo har tunna som är väldigt bra, i deras airismmaterial. Senast jag var där hade de dock de tjockare varianterna för vinter som ska värma så kanske måste vänta till vår/sommarsortimentet kommer in igen. Kostar typ ingenting hellerNågon som har bra tips för undertröjor att ha under skjorta? Svettas ganska lätt och skönt att ha något som fångar upp det värsta.
Här hittade jag 12 pack av likadana t-shirts för 350kr. Vet ej om de fraktar till Sverige men uppenbarligen finns det att hitta billigare. https://www.sportsmansguide.com/product/index/us-military-surplus-t-shirts-12-pack-new?a=1317428Hej på er,![]()
någon som har tips på var man kan hitta lite grövre t-shirts, likt den på bilden? Tänker dels lite tjockare tyg men också bredare och rejälare resår vid halsöppningen. Lite vintage-känsla dvs.
Själv är jag mycket nöjd med kavajer från Boglioli. Bekväma och följsamma, bra fall etc. Men vi ser alla olika ut!Ränt runt halva internet efter en dubbelbröstad kostym i mörkbruna toner då Suitsupplys MTM inte verkade ha tyger i lämpliga färger för att måttsy en. Endast deras budget jag hade klarat mig på. Men ikväll snubblade jag över detta och beställde hem, hoppas bara den passar tillräckligt bra för att kunna sys in/anpassas till en bred 46:a istället för normal 48:a. Någon med erfarenhet av märket överlag?
Min snabba googling gav positiva indikationer, men man vet ju aldrig.![]()
Snyggt, men nästa gång så stäng toalettlocket innan du tar en bildTack för tipset
![]()
Testat absolut torr?Någon som har bra tips för undertröjor att ha under skjorta? Svettas ganska lätt och skönt att ha något som fångar upp det värsta.
Svårt att applicera på en extremt hårig bringa och rygg. Armhålorna fungerar men jag har lite större problem än bara det tyvärr.Testat absolut torr?
Svårt att applicera på en extremt hårig bringa och rygg. Armhålorna fungerar men jag har lite större problem än bara det tyvärr.
Ränt runt halva internet efter en dubbelbröstad kostym i mörkbruna toner då Suitsupplys MTM inte verkade ha tyger i lämpliga färger för att måttsy en. Endast deras budget jag hade klarat mig på. Men ikväll snubblade jag över detta och beställde hem, hoppas bara den passar tillräckligt bra för att kunna sys in/anpassas till en bred 46:a istället för normal 48:a. Någon med erfarenhet av märket överlag?
Min snabba googling gav positiva indikationer, men man vet ju aldrig.![]()
Gött och höra, väntar spänt på min då!Boglioli är bra som tusan! Jag upplever dem däremot som små i storlekarna (särskilt kavajerna). Så om du har 46 men kör 48 i Boglioli kan det mycket väl bli rätt!
Brukar du använda ”non-Iron” skjortor?Svårt att applicera på en extremt hårig bringa och rygg. Armhålorna fungerar men jag har lite större problem än bara det tyvärr.
Du ska satsa på bambutröjor! De är helt j-vla överlägsna bomull när det gäller detta område, otroligt stor skillnad. Plus också för att de torkar snabbare och luktar mindre än andra material. . Kör bara bambuundertröjor numera.Någon som har bra tips för undertröjor att ha under skjorta? Svettas ganska lätt och skönt att ha något som fångar upp det värsta.
Med risk för att det blir off topic med mina svettproblem, men det uppstår inte bara i samband med skjortor! Jag ska dock ha det i bakhuvudet när jag sonderar efter nya skjortor.Brukar du använda ”non-Iron” skjortor?
Jag hade också problem med svettning under flera år tills jag insåg att det är Non-Iron behandlingen som gjorde att jag svettades i skjortor.
Såklart. Lägg ut exakta mått.Ska eventuellt lägga ut en grå kostym från B&Tailor till försäljning, ca storlek 46/48. Tror ni det finns intresse här?
Ja, lägg ut med mått. Säkert för liten för mig men kul!Ska eventuellt lägga ut en grå kostym från B&Tailor till försäljning, ca storlek 46/48. Tror ni det finns intresse här?
Ute nu!Ja, lägg ut med mått. Säkert för liten för mig men kul!
Ett annat tips är att köra ljusgråa undertröjor istället för vita. En vit undertröja lyser alltid igenom mer än en grå, förutsatt att man inte har kritvit hud såklart..Någon som har bra tips för undertröjor att ha under skjorta? Svettas ganska lätt och skönt att ha något som fångar upp det värsta.
Du får ta bättre bilder, tyvärr. Går inte att säga något från den bilden.Behöver lite tips från er insatta! Fick hem denna ikväll, storlek 48, är normalt mellan 46/48. Gillar verkligen modellen och färgen men lite fundersam kring vissa saker.
Först och främst, är kavajen för lång? Tror ni isf en skräddare kan korta ner utan att de ser alldeles skevt ut sett till proportioner? Byxor och ärmar ska sys upp också om de blir av.
Två, lite, lite slapp kring bröst och midja, någon med erfarenhet av hur svårt de ingreppet är och hur det ser ut efter trix hos skräddaren?
Var väl mest de jag hade i åtanke. Tänkt att ha till balen så om dessa ingrepp går på ett snyggt sätt är det absolut värt för mig att lägga ut nån 1000-lapp på det. Annars blir det retur.
TCksam för svar!![]()
Fixar imon i bättre ljus då, eller ikväll om jag hittar nåt bra. Önskar du några speciella vinklar för att kunna bedöma?Du får ta bättre bilder, tyvärr. Går inte att säga något från den bilden.
Ta bilder där man ser hela kroppen med ärmarna vid sidorna. Framifrån/bakifrån.Fixar imon i bättre ljus då, eller ikväll om jag hittar nåt bra. Önskar du några speciella vinklar för att kunna bedöma?
Här kommer ett gäng! Tack för du tar dig tidenTa bilder där man ser hela kroppen med ärmarna vid sidorna. Framifrån/bakifrån.
I mitt tyckte är det en ganska smickrande längd på kavajen, men det är något du själv får känna efter. Att korta en kavaj är möjligt, men kan lätt förstöra proportionerna.Här kommer ett gäng! Tack för du tar dig tiden![]()
Jo precis, ungefär de där grejerna jag tänkte på. Tror jag har en tillräckligt skicklig skräddare för att lösa det! Har du gjort några liknande ingrepp på nån av dina som blivit bra/mindre bra?I mitt tyckte är det en ganska smickrande längd på kavajen, men det är något du själv får känna efter. Att korta en kavaj är möjligt, men kan lätt förstöra proportionerna.
Jag tycker den ser ut att sitta bra över axlarna, men det är nog det enda tyvärr.
1) Du behöver korta ärmarna säktert 5cm
2) Du behöver ta in den i midjan
3) Eventuellt korrigera vecken som uppstår på övre rygg
4) Eventuellt korrigera över bröst, tycker inte det ser ut som slagen ligger mot bröstet ordentligt.
5) Lägga upp byxor
Allt som allt kommer det definitivt kosta runt 1000kr, eller mer, och det finns risk det inte blir helt bra. Om du inte fick den för väldigt lite pengar borde du fundera på att returnera den och testa nåt annat.
För 4500kr får du ganska mycketJo precis, ungefär de där grejerna jag tänkte på. Tror jag har en tillräckligt skicklig skräddare för att lösa det! Har du gjort några liknande ingrepp på nån av dina som blivit bra/mindre bra?
Köpte den för 3000 istället för 7000 så definiera billigt. Landar la kring 4-4500 efter korrigeringar då kanske.
Ja enda problemet är att jag letat mörk brun samt dubbelknäppt över hela j*vla internet och denna från bogliogi var den enda jag hittade med med min budget på 5000. Inte ens med Suitsupplys MTM gick de då de inte hade nån bra nyans..Men överlag, tror du det kan bli bra eller bör jag skippa och hänge mig åt ett långdraget letande igen?För 4500kr får du ganska mycket. Finns en del som sytt upp via suitsupply som inte landat långt över det!