• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Pga tappt en del vikt behöver jag så att säga bygga om min byxgarderob. Har ett par kostymer och några kavajer som fortfarande är bra, men alla jeans och chinos osv sitter dåligt.

Har ni något tips på trevliga jeans med lite högre midja och trevliga chinos? Prislapp runt 1500 plus minus. Var inne på Askets chinos, men det kanske finns andra trevliga alternativ?
Natalino
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Pga tappt en del vikt behöver jag så att säga bygga om min byxgarderob. Har ett par kostymer och några kavajer som fortfarande är bra, men alla jeans och chinos osv sitter dåligt.

Har ni något tips på trevliga jeans med lite högre midja och trevliga chinos? Prislapp runt 1500 plus minus. Var inne på Askets chinos, men det kanske finns andra trevliga alternativ?
Askets chinos gillar jag väldigt mycket iaf!
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Pga tappt en del vikt behöver jag så att säga bygga om min byxgarderob. Har ett par kostymer och några kavajer som fortfarande är bra, men alla jeans och chinos osv sitter dåligt.

Har ni något tips på trevliga jeans med lite högre midja och trevliga chinos? Prislapp runt 1500 plus minus. Var inne på Askets chinos, men det kanske finns andra trevliga alternativ?


Har du funderat på möjligheten att ta in midjan på de numera för stora byxorna? En skräddare fixar det lätt.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tack för förtydligandet. Det var ingen okänd avart som du gissade dig till @johpe .
Herregud... snacka om att piska en död häst.
Slänger in en Stenmark...:)
CB41EED0-941E-4CD3-8D34-7B30BEBFA23E.jpeg
^^^ Precis så...
Men, men, enkelt löst... #ignore och move along folks, nothing to see here.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Herregud... snacka om att piska en död häst.

^^^ Precis så...
Men, men, enkelt löst... #ignore och move along folks, nothing to see here.
Ville bara förtydliga så du lärde dig något av den onödigt utdragna utväxlingen ovan. För du bemötte inte mina frågor/förtydliganden. Jag frågade endast för jag ville lära mig om det var något jag missat. För det som du påstod var det ingen annan i tråden som gjorde. Just skinn är bra att ha koll på då det finns många omskrivningar för samma produkter. Ofta medvetet missledande från företagen. Kunskap är makt.
 

DrDre

Patek
Detta blir ett lite annorlunda inlägg men tiderna är ju annorlunda just nu.

Jag blev inspirerad av Manolos artikel förra veckan om kläder för hemmabruk nu när folk jobbar från hemmet, så jag tänkte att man får hålla uppe stilen även när det är pyjamasjobb som gäller. Jag köpte en (morgon)rock (i rätt kraftig ull) och en matchande pyjamas från Derek Rose.

478E7BAB-653F-4218-8E69-D6D8D7D3270F.jpeg

E14EA352-B426-40F6-8222-41C7C9C85DE8.jpeg
 
Topp