• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Någon här som kan gissa vart Martins från Nyhetsmorgon overshirt kan vara från?
F2E9C556-BA0D-4921-ACF6-1EB589F2F34A.jpeg

Ni som är rutinerade med Aspesi Field Jacket, 174/74 på ett ungefär, bär man upp en medium om man har en ganska bred ”vältränad” kropp? Brukar pendla mellan S/M där M brukar va lite långt ibland. Sugen på en som ligger här på lifestyle nämligen men osäker på storlek.
Prova båda storlekarna. Just M-65 tycker jag gör sig bäst när passformen är rymlig och när lager-på-lager fungerar utan problem.

Även med 50% så skulle den fortfarande vara för dyr för min smak :p
Säkert superbra kvalite osv men har otroligt svårt att betala den mängd pengar för ett plagg som jag förmodligen skulle bära 10-15 ggr/år!
Men det bör definitivt inte stoppa dig, Kör! :D
Håller med, tycker den blir för dyr! Då jag sällan använder overshirt (skulle vilja dock) så tror jag ADM är en bra början, på rea landar de någonstans runt 1K. Testade deras gråmelerad i ull/poly blanding vilket var riktigt trevlig, dock synd med poly men man får väl det man betalar för.

Håller med, tycker den blir för dyr! Då jag sällan använder overshirt (skulle vilja dock) så tror jag ADM är en bra början, på rea landar de någonstans runt 1K. Testade deras gråmelerad i ull/poly blanding vilket var riktigt trevlig, dock synd med poly men man får väl det man betalar för.
You know the drill. Ett nästan-köp landar ofta i en bitter eftersmak som endast kan dövas med att man köper plagget man tänkt sig. Köp skjortan från Private White och titta inte tillbaka, den är grym!:woot:

You know the drill. Ett nästan-köp landar ofta i en bitter eftersmak som endast kan dövas med att man köper plagget man tänkt sig. Köp skjortan från Private White och titta inte tillbaka, den är grym!:woot:
Exakt vad jag sa till frugan.
Hon ville ha en liten rib för att utforska Göteborgs skärgård och då sa jag att vi måste direkt gå på en prinsess 25m för att inte ångra oss i framtiden ;)

Mycket fint, grattis

Kan inte klaga, har tyvärr inget behov av sommarkostym just nu men blir det framtida sommarfester etc. lär den bli bra! Byxorna var väll liite stora vid vader (och 15cm för långa) men de kostade så lite extra att det är värt chansa se om skräddare kan fixa. Midjan och lår var ok. Kavajen perfekt :)

Senast ändrad:
Hur är ofodrade läderjackor? Låter spontant onice, men har ingen direkt erfarenhet. Linnégatans valstarino är ofodrad men jag är osäker.

Några tips på byxor till en Glen Check/Prince of wales kavaj.
Det självklara valet är grå/svarta byxor men funkar några andra färger?

caruso.jpg

Hur är ofodrade läderjackor? Låter spontant onice, men har ingen direkt erfarenhet. Linnégatans valstarino är ofodrad men jag är osäker.
Ofodrade mockajackor är väldigt trevligt. Jag beställde däremot den från Linnégatan i tron om att den var ofodrad, men fick en fodrad. Det verkar lösa sig och det verkar finnas två varianter. Jag skulle ha dubbelkollat ordentligt innan jag la en order.

Ofodrade mockajackor är väldigt trevligt. Jag beställde däremot den från Linnégatan i tron om att den var ofodrad, men fick en fodrad. Det verkar lösa sig och det verkar finnas två varianter. Jag skulle ha dubbelkollat ordentligt innan jag la en order.
Inte prövat ofodrade mocka/skinnjackor men andra plagg och där tycker jag det blir lite halvstökigt med fallet och av/på utan foder.
Borde bli än värre med skinn pga dess karaktär men inget du märkt av?

Är den fodrad i hela kroppen eller? Bilderna visar en ofodrad insida iaf...
Den jag har hemma är helt fodrad med viscose, eller något.
Inte prövat ofodrade mocka/skinnjackor men andra plagg och där tycker jag det blir lite halvstökigt med fallet och av/på utan foder.
Borde bli än värre med skinn pga dess karaktär men inget du märkt av?
Mocka är ett tungt material och faller bra även ofodrat. Jag tycker att karaktären blir härligt framträdande och det är bekvämt att bära. Min tanke är att använda som sommarjacka.

Tillbaka
Topp