Off white var ett bra tips, borde bli bra matchning.Beige, off-white, sand, ljusgrå, mörkgrå, taupe!
Blir nog så att den får hänga kvar i garderoben ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Off white var ett bra tips, borde bli bra matchning.Beige, off-white, sand, ljusgrå, mörkgrå, taupe!
Jag frågade linnegatan och nej, den är helt ofodrad, även i ärmarna.Gissar att den har foder i ärmar/axlar ändå?
Det blir grymt! Linne, ull eller bomull(+jeans), allt funkar nog finfint!Off white var ett bra tips, borde bli bra matchning.
Blir nog så att den får hänga kvar i garderoben ändå.
Håller helt med om taupe. Tror det hade blivit riktigt bra.Beige, off-white, sand, ljusgrå, mörkgrå, taupe!
Funkar fint. Väldigt populärt att dressa upp en militärjacka.Är sugen på en ofodrad bomullsjacka att ha i vår / sommar. Har fått för mig att jag vill ha något M65-inspirerat. Har sett och funderar på att klicka hem en Alpha Industries Huntington.
Min fundering på om denna går att få hyfsad dressad om man tar bort röda snöret etc? Eller blir jackan helt enkelt för militärig?
![]()
Köp en M65a? Finns ju att få tag i.Är sugen på en ofodrad bomullsjacka att ha i vår / sommar. Har fått för mig att jag vill ha något M65-inspirerat. Har sett och funderar på att klicka hem en Alpha Industries Huntington.
Min fundering på om denna går att få hyfsad dressad om man tar bort röda snöret etc? Eller blir jackan helt enkelt för militärig?
![]()
Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?Köp en M65a? Finns ju att få tag i.![]()
@grodslukarenx menar nog att det finns riktiga m65 att få tag i.Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?
För att vara helt allvarlig så upplevde jag denna jacka åt det hållet, men kanske är en miss av mig?
Vad borde jag istället titta på för jackor? Tar tacksamt emot tips.
Rekommenderar starkt att du försöker hitta en vintage M65, så mycket roligare med original än nyproduktion, går att hitta för en betydligt billigare peng också!Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?
För att vara helt allvarlig så upplevde jag denna jacka åt det hållet, men kanske är en miss av mig?
Kan annars slå ett slag för Svenska M59. Gillar min skarpt! Dock rätt mycket tybgre bomull än vad M65orna är i, tror jag.Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?
Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?
Rekommenderar starkt att du försöker hitta en vintage M65, så mycket roligare med original än nyproduktion, går att hitta för en betydligt billigare peng också!
Kan annars slå ett slag för Svenska M59. Gillar min skarpt! Dock rätt mycket tybgre bomull än vad M65orna är i, tror jag.![]()
Jag tycker priserna börjar springa iväg rätt rejält i normala storlekar om de ska vara någorlunda fräscha, 2000+ om man inte har en jäkla tur väl? Förvisso billigare än Herno eller Aspesi, men inte många kronor billigare än Alphas version av originalet.
Sorgligt. En 104 år gammal verksamhet som tvingats till graven.Såg att det är 50-70% rea på Georg Sörman pga konkurs
Ja verkligenSorgligt. En 104 år gammal verksamhet som tvingats till graven.
Skulle nog också välja en Aspesi eller Herno. Har tidigare ägt en M65 men både passform, funktionalitet och vikt är bättre på dem. Använder för närvarande en Minifield och en Vancouver, båda från Aspesi. Dessutom perfekta jackor att resa i.@grodslukarenx menar nog att det finns riktiga m65 att få tag i.
Om du vill ha ett märke så hade jag hellre valt Herno eller Aspesi.
Nu kommer kunderna men det är lite sent. Jag var inne där för något år sedan och det fanns något dödsdömt över dem redan då.Ja verkligen![]()
Got you!Är det någon som sett en storlekstabell för 100 Hands där storlek 37 finns med?
Skulle vilja förstå hur mycket mindre än en 38 dom är.
Nu kommer kunderna men det är lite sent. Jag var inne där för något år sedan och det fanns något dödsdömt över dem redan då.
Got you!
![]()
Chansa inte, jeans krymper en hel del också.Snyggt! Stort tack!
Varit sjukt sugen på denim-varianten från L2 men missat att det verkar varit påfyllning av storlekar så nu finns iaf bara 37 kvar. Verkar tyvärr vara rätt stor skillnad upp till 38 som jag eg ville ha. Dumt att chansa.
TWC Shell jacket är liknande men ett par tusenlappar billigare. Diskret logga på överarmen dock. Har en själv och tycker den är toppen.Har snöat in på denna jacka från Private White VC men kan inte motivera kostnaden på > 6000 med 25% rabatt. Någon som har tips på eller har sett liknande men billigare? Kommer allt närmre köpknappen annars... Det är specifikt luva, att den är lite längre, att den inte har någon logga, samt färgen jag gillar.
https://www.privatewhitevc.com/products/the-shell-parka?variant=31557046042685
![]()
PW har i mitt tycke bland den absolut bästa kvalité som kan köpas för en rimlig mängd pengar. Gillar du designen finns det inte så många andra tillverkare som håller samma klass.Har snöat in på denna jacka från Private White VC men kan inte motivera kostnaden på > 6000 med 25% rabatt. Någon som har tips på eller har sett liknande men billigare? Kommer allt närmre köpknappen annars... Det är specifikt luva, att den är lite längre, att den inte har någon logga, samt färgen jag gillar.
https://www.privatewhitevc.com/products/the-shell-parka?variant=31557046042685
![]()
Tackar för tips!TWC Shell jacket är liknande men ett par tusenlappar billigare. Diskret logga på överarmen dock. Har en själv och tycker den är toppen.
Tack för tipset. Ska fundera på saken. Den ser utan tvekan kvalitativ ut på bilder i alla fall.PW har i mitt tycke bland den absolut bästa kvalité som kan köpas för en rimlig mängd pengar. Gillar du designen finns det inte så många andra tillverkare som håller samma klass.